Психологічний аспект спілкування в системі міжперсональної і міжгрупової взаємодії (на прикладі оволодіння іноземною мовою майбутніми випускниками ВНЗ)

Authors

  • Л.А. Онуфрієва

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-18.%25p

Keywords:

спілкування, міжперсональна і між групова взаємодія, мовлення, організація навчання, носії мови, майбутні фахівці, діалогічний підхід, розвиток, самостійність, суб’єкт, діяльність.

Abstract

Досягнення мети спілкування може відбуватися за допомогою
різноманітних засобів та принципів організації мовлення, а шляхи
оптимізації міжособистісної взаємодії потрібно шукати не стільки в
озброєнні носія мови суто лінгвістичними і поведінковими техніками
спілкування, скільки у створенні таких умов діяльності, які відкривали
би суб’єкту максимальні можливості для вияву ініціативності й
самостійності. Зроблено спробу дати варіант інтерпретації досвіду
навчання іноземній мові майбутніх фахівців соціономічних професій з
позиції діалогічного підходу, показано можливості організації
навчального процесу як процесу розвитку самостійності суб’єкта учіння.

References

Балл Г.О. Проблема гуманізації освіти та діалогічний підхід /

Г.О. Балл // Діалогічна взаємодія у навчально–виховному пpо&

цесі загальноосвітньої школи – Київ: ІЗМH, 1997. – С. 6–24.

Бодалев А.А. Личность и общение / А.А. Бодалев. – М.:

Международная педагогическая академия, 1983. – 328 с.

Каган М.С. Общение как ценность и как творчество /

М.С. Каган, А.М. Эткинд // Вопросы психологии, 1988. –

№4. – С. 25–34.

Ковальчук І.В. Іншомовне спілкування та розвиток кому&

нікативної культури особистості / І.В. Ковальчук // Проблеми

сучасної психології. Збірник наукових праць Кам’янець&

Подільського національного університету імені Івана Огієнка,

Інституту психології ім Г.С. Костюка НАПН України /За ред.

С.Д.Максименка, Л.А.Онуфрієвої. – Вип. 15. – Кам’янець&

Подільський: Аксіома, 2012. – С. 275&285.

Костюк Г.С. Сравнительное исследование индивидуального и

совместного решения мыслительных задач младшими школь&

никами / Г.С. Костюк, В.В. Андриевская, Г.А. Балл и др. //

Психологический журнал. – 1983. – Т.4. – №5. – С.23–31.

Леонтьев А.А. Проблемы и методы психолингвистики в меж&

личностном общении / А.А. Леонтьев // Исследование рече&

мыслительной деятельности. – Алма–Ата, 1974. – С. 3–11.

Ломов Б.Ф. Методологические и теоретические проблемы

психологии / Б.Ф. Ломов. – М.: Наука, 1984. – 444 с.

Онуфрієва Л.А. Категорія спілкування в системі міжособис&

тісної і міжгрупової взаємодії (на матеріалі оволодіння

іноземною мовою) / Л.А. Онуфрієва // Проблеми сучасної

психології. Збірник наукових праць Кам’янець&Подільського

національного університету імені Івана Огієнка, Інституту

психології ім. Г.С. Костюка АПН України /За ред. С.Д.Мак&

сименка, Л.А.Онуфрієвої. – Вип. 4. – Кам’янець&Подільський:

Аксіома, 2009. – С. 258&271.

Піроженко Т.О. Мовленнєва здібність людини та її формування

в освітніх закладах / Т.О. Піроженко // Обдарована особистість –

пошук, розвиток, допомога. – К.: Гнозис, 1998. – С. 423–427.

Словарь практического психолога. – Минск: Харвест, 1997. –

с.

Татенко В.А. Психология в субъектном измерении / В.А. Та&

тенко. – Киев.: Просвіта, 1996. – 404 с.

Apelt W. Motivation und Fremdsprachenunterricht / W. Apelt –

Leipzig. VEB Verlag, Enzyklopдdie, 1981.

Blickpunkt Fremdsprachenunterricht und Europa Der fremd&

sprachliche Unterricht – Stuttgart. 1990. – H.101. – S. 50.

Edelhof C. Lernziele und Verfahren eines kommunikativen

Fremdsprachenunterrichts / C. Edelhof // Pragmatische Didaktik

des Englischunterrichts – Padeborn, 1979. – S. 146–155.

How to Cite

Онуфрієва, Л. (2019). Психологічний аспект спілкування в системі міжперсональної і міжгрупової взаємодії (на прикладі оволодіння іноземною мовою майбутніми випускниками ВНЗ). Collection of Research Papers "Problems of Modern Psychology", (18). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-18.%p