Психологічний аспект спілкування в системі міжперсональної і міжгрупової взаємодії (на прикладі оволодіння іноземною мовою майбутніми випускниками ВНЗ)
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-18.%25pKeywords:
спілкування, міжперсональна і між групова взаємодія, мовлення, організація навчання, носії мови, майбутні фахівці, діалогічний підхід, розвиток, самостійність, суб’єкт, діяльність.Abstract
Досягнення мети спілкування може відбуватися за допомогою
різноманітних засобів та принципів організації мовлення, а шляхи
оптимізації міжособистісної взаємодії потрібно шукати не стільки в
озброєнні носія мови суто лінгвістичними і поведінковими техніками
спілкування, скільки у створенні таких умов діяльності, які відкривали
би суб’єкту максимальні можливості для вияву ініціативності й
самостійності. Зроблено спробу дати варіант інтерпретації досвіду
навчання іноземній мові майбутніх фахівців соціономічних професій з
позиції діалогічного підходу, показано можливості організації
навчального процесу як процесу розвитку самостійності суб’єкта учіння.
References
Балл Г.О. Проблема гуманізації освіти та діалогічний підхід /
Г.О. Балл // Діалогічна взаємодія у навчально–виховному пpо&
цесі загальноосвітньої школи – Київ: ІЗМH, 1997. – С. 6–24.
Бодалев А.А. Личность и общение / А.А. Бодалев. – М.:
Международная педагогическая академия, 1983. – 328 с.
Каган М.С. Общение как ценность и как творчество /
М.С. Каган, А.М. Эткинд // Вопросы психологии, 1988. –
№4. – С. 25–34.
Ковальчук І.В. Іншомовне спілкування та розвиток кому&
нікативної культури особистості / І.В. Ковальчук // Проблеми
сучасної психології. Збірник наукових праць Кам’янець&
Подільського національного університету імені Івана Огієнка,
Інституту психології ім Г.С. Костюка НАПН України /За ред.
С.Д.Максименка, Л.А.Онуфрієвої. – Вип. 15. – Кам’янець&
Подільський: Аксіома, 2012. – С. 275&285.
Костюк Г.С. Сравнительное исследование индивидуального и
совместного решения мыслительных задач младшими школь&
никами / Г.С. Костюк, В.В. Андриевская, Г.А. Балл и др. //
Психологический журнал. – 1983. – Т.4. – №5. – С.23–31.
Леонтьев А.А. Проблемы и методы психолингвистики в меж&
личностном общении / А.А. Леонтьев // Исследование рече&
мыслительной деятельности. – Алма–Ата, 1974. – С. 3–11.
Ломов Б.Ф. Методологические и теоретические проблемы
психологии / Б.Ф. Ломов. – М.: Наука, 1984. – 444 с.
Онуфрієва Л.А. Категорія спілкування в системі міжособис&
тісної і міжгрупової взаємодії (на матеріалі оволодіння
іноземною мовою) / Л.А. Онуфрієва // Проблеми сучасної
психології. Збірник наукових праць Кам’янець&Подільського
національного університету імені Івана Огієнка, Інституту
психології ім. Г.С. Костюка АПН України /За ред. С.Д.Мак&
сименка, Л.А.Онуфрієвої. – Вип. 4. – Кам’янець&Подільський:
Аксіома, 2009. – С. 258&271.
Піроженко Т.О. Мовленнєва здібність людини та її формування
в освітніх закладах / Т.О. Піроженко // Обдарована особистість –
пошук, розвиток, допомога. – К.: Гнозис, 1998. – С. 423–427.
Словарь практического психолога. – Минск: Харвест, 1997. –
с.
Татенко В.А. Психология в субъектном измерении / В.А. Та&
тенко. – Киев.: Просвіта, 1996. – 404 с.
Apelt W. Motivation und Fremdsprachenunterricht / W. Apelt –
Leipzig. VEB Verlag, Enzyklopдdie, 1981.
Blickpunkt Fremdsprachenunterricht und Europa Der fremd&
sprachliche Unterricht – Stuttgart. 1990. – H.101. – S. 50.
Edelhof C. Lernziele und Verfahren eines kommunikativen
Fremdsprachenunterrichts / C. Edelhof // Pragmatische Didaktik
des Englischunterrichts – Padeborn, 1979. – S. 146–155.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.