Психологічні умови подолання гендерних стереотипів професійної компетентності
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-18.%25pКлючові слова:
професійна компетентність, професійна діяльність, професійний розвиток, стереотипи, гендерна культура, гендерний підхід, гендерне виховання, гендерна ідентичність, інтеграція.Анотація
Метою написання статті було познайомити читачів з інноваційними
суспільними цінностями європейської інтеграції, які пропагують
принципи гендерної рівності в усіх сферах життя та діяльності
особистості. Особлива увага приділена вивченню та реалізації гендерного
підходу у процесі навчання та виховання підростаючого покоління.
Розкрито значення поняття “компетентність” і “професійна ком$
петентність” майбутнього фахівця незалежно від його гендерної
ідентичності. Визначена суть завдань соціалізації підростаючої
особистості, які сприятимуть розвитку її гендерної культури. Пред$
ставлені принципи та методи гендерного виховання з ціллю подолання
гендерних стереотипів у підростаючого покоління.
Посилання
Говорун Т.В. Гендерна психологія: навчальний посібник /
Т.В.Говорун, О.М.Кікінеджі. – К.: Видавничий центр “Ака$
демія”, 2004. – 308 с.
Гендерне виховання дошкільників: навчальний посібник /
Укл. М.В.Ракушняк. – Вінниця, 2008. – 48 с.
Гендерні стереотипи та ставлення громадськості до ґендерних
проблем в українському суспільстві. Програма розвитку ООН в
Україні, Програма рівних можливостей ПРООН / Інститут
соціології НАН України, Центр соціальних експертиз. – К.,
– 80 с.
Єрмаков І.Г. Життєтворчі компетенції особистості: Практико
зорієнтований посібник / І.Г.Єрмаков, Д.О.Пузіков. – Донецьк:
Каштан, 2007. – 242 с.
Життєва компетентність особистості: Науково$методичний
посібник / За ред. Л.В.Сохань, І.І.Єрмакова, Г.М.Нессен. –
К.: Богдана, 2003.– 520 с.
Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та
українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики/
[Н.М.Бібік, Л.С. Ващенко, О. І. Локшина, О. В. Овчарук та
ін.]; під заг. ред. О. В. Овчарук. – К.: “К.І.С.”, 2004. –112 с.
Онищук Л.А. Гуманізація управлінської діяльності директора
школи: Монографія / Л.А.Онищук. – Житомир: Полісся,
– 324 с.
Сучасне гендерне мислення: Словник. – К.: К.І.С., 2005. –
с.
Татаурова$Осика Г.П. Профорієнтаційна компетентність як
критерій розвитку конкурентноздатного менеджера освіти //
Психолого$педагогічні засади профільного навчання та про$
форієнтаційної роботи: досвід, тенденції, перспективи. Матеріали
Міжнародної науково$практичної конференції. – У 2$х томах. –
Том 1. – Донецьк: Витоки, 2010. – 290 с. – С. 63$72.
Цокур О. С. Гендерна соціалізація як основний фактор
формування гендерних уявлень особистості / Цокур Ольга
Степанівна: [Електронный ресурс]. – 07. 04 2008. – Режим
доступа: www.osvita.ua/school/upbring/330.
Intel® Навчання для майбутнього. – Електронний посібник, 3$
е видання, Intel Corporation, 2005.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.