Психологічні умови подолання гендерних стереотипів професійної компетентності

Автор(и)

  • Г.П. Татаурова-Осика

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-18.%25p

Ключові слова:

професійна компетентність, професійна діяльність, професійний розвиток, стереотипи, гендерна культура, гендерний підхід, гендерне виховання, гендерна ідентичність, інтеграція.

Анотація

Метою написання статті було познайомити читачів з інноваційними
суспільними цінностями європейської інтеграції, які пропагують
принципи гендерної рівності в усіх сферах життя та діяльності
особистості. Особлива увага приділена вивченню та реалізації гендерного
підходу у процесі навчання та виховання підростаючого покоління.
Розкрито значення поняття “компетентність” і “професійна ком$
петентність” майбутнього фахівця незалежно від його гендерної
ідентичності. Визначена суть завдань соціалізації підростаючої
особистості, які сприятимуть розвитку її гендерної культури. Пред$
ставлені принципи та методи гендерного виховання з ціллю подолання
гендерних стереотипів у підростаючого покоління.

Посилання

Говорун Т.В. Гендерна психологія: навчальний посібник /

Т.В.Говорун, О.М.Кікінеджі. – К.: Видавничий центр “Ака$

демія”, 2004. – 308 с.

Гендерне виховання дошкільників: навчальний посібник /

Укл. М.В.Ракушняк. – Вінниця, 2008. – 48 с.

Гендерні стереотипи та ставлення громадськості до ґендерних

проблем в українському суспільстві. Програма розвитку ООН в

Україні, Програма рівних можливостей ПРООН / Інститут

соціології НАН України, Центр соціальних експертиз. – К.,

– 80 с.

Єрмаков І.Г. Життєтворчі компетенції особистості: Практико

зорієнтований посібник / І.Г.Єрмаков, Д.О.Пузіков. – Донецьк:

Каштан, 2007. – 242 с.

Життєва компетентність особистості: Науково$методичний

посібник / За ред. Л.В.Сохань, І.І.Єрмакова, Г.М.Нессен. –

К.: Богдана, 2003.– 520 с.

Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та

українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики/

[Н.М.Бібік, Л.С. Ващенко, О. І. Локшина, О. В. Овчарук та

ін.]; під заг. ред. О. В. Овчарук. – К.: “К.І.С.”, 2004. –112 с.

Онищук Л.А. Гуманізація управлінської діяльності директора

школи: Монографія / Л.А.Онищук. – Житомир: Полісся,

– 324 с.

Сучасне гендерне мислення: Словник. – К.: К.І.С., 2005. –

с.

Татаурова$Осика Г.П. Профорієнтаційна компетентність як

критерій розвитку конкурентноздатного менеджера освіти //

Психолого$педагогічні засади профільного навчання та про$

форієнтаційної роботи: досвід, тенденції, перспективи. Матеріали

Міжнародної науково$практичної конференції. – У 2$х томах. –

Том 1. – Донецьк: Витоки, 2010. – 290 с. – С. 63$72.

Цокур О. С. Гендерна соціалізація як основний фактор

формування гендерних уявлень особистості / Цокур Ольга

Степанівна: [Електронный ресурс]. – 07. 04 2008. – Режим

доступа: www.osvita.ua/school/upbring/330.

Intel® Навчання для майбутнього. – Електронний посібник, 3$

е видання, Intel Corporation, 2005.

##submission.downloads##

Як цитувати

Татаурова-Осика, Г. (2019). Психологічні умови подолання гендерних стереотипів професійної компетентності. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (18). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-18.%p