Психологічні умови подолання гендерних стереотипів професійної компетентності
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-18.%25pKeywords:
професійна компетентність, професійна діяльність, професійний розвиток, стереотипи, гендерна культура, гендерний підхід, гендерне виховання, гендерна ідентичність, інтеграція.Abstract
Метою написання статті було познайомити читачів з інноваційними
суспільними цінностями європейської інтеграції, які пропагують
принципи гендерної рівності в усіх сферах життя та діяльності
особистості. Особлива увага приділена вивченню та реалізації гендерного
підходу у процесі навчання та виховання підростаючого покоління.
Розкрито значення поняття “компетентність” і “професійна ком$
петентність” майбутнього фахівця незалежно від його гендерної
ідентичності. Визначена суть завдань соціалізації підростаючої
особистості, які сприятимуть розвитку її гендерної культури. Пред$
ставлені принципи та методи гендерного виховання з ціллю подолання
гендерних стереотипів у підростаючого покоління.
References
Говорун Т.В. Гендерна психологія: навчальний посібник /
Т.В.Говорун, О.М.Кікінеджі. – К.: Видавничий центр “Ака$
демія”, 2004. – 308 с.
Гендерне виховання дошкільників: навчальний посібник /
Укл. М.В.Ракушняк. – Вінниця, 2008. – 48 с.
Гендерні стереотипи та ставлення громадськості до ґендерних
проблем в українському суспільстві. Програма розвитку ООН в
Україні, Програма рівних можливостей ПРООН / Інститут
соціології НАН України, Центр соціальних експертиз. – К.,
– 80 с.
Єрмаков І.Г. Життєтворчі компетенції особистості: Практико
зорієнтований посібник / І.Г.Єрмаков, Д.О.Пузіков. – Донецьк:
Каштан, 2007. – 242 с.
Життєва компетентність особистості: Науково$методичний
посібник / За ред. Л.В.Сохань, І.І.Єрмакова, Г.М.Нессен. –
К.: Богдана, 2003.– 520 с.
Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та
українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики/
[Н.М.Бібік, Л.С. Ващенко, О. І. Локшина, О. В. Овчарук та
ін.]; під заг. ред. О. В. Овчарук. – К.: “К.І.С.”, 2004. –112 с.
Онищук Л.А. Гуманізація управлінської діяльності директора
школи: Монографія / Л.А.Онищук. – Житомир: Полісся,
– 324 с.
Сучасне гендерне мислення: Словник. – К.: К.І.С., 2005. –
с.
Татаурова$Осика Г.П. Профорієнтаційна компетентність як
критерій розвитку конкурентноздатного менеджера освіти //
Психолого$педагогічні засади профільного навчання та про$
форієнтаційної роботи: досвід, тенденції, перспективи. Матеріали
Міжнародної науково$практичної конференції. – У 2$х томах. –
Том 1. – Донецьк: Витоки, 2010. – 290 с. – С. 63$72.
Цокур О. С. Гендерна соціалізація як основний фактор
формування гендерних уявлень особистості / Цокур Ольга
Степанівна: [Електронный ресурс]. – 07. 04 2008. – Режим
доступа: www.osvita.ua/school/upbring/330.
Intel® Навчання для майбутнього. – Електронний посібник, 3$
е видання, Intel Corporation, 2005.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.