Психологічні особливості образу “Я” старшокласників як аспект проблеми забезпечення творчої взаємодії вчителів з учнями

Автор(и)

  • І.В. Воронюк

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-17.%25p

Ключові слова:

особистісні конструкти образу “Я” старшокласників, креативність взаємодії вчителя з учнями, психологічна інерційність.

Анотація

У статті представлено результати факторноаналітичного дослі
дження структури образу “Я” старшокласників у просторі позитивних і
негативних особистісних характеристик з точки зору проблеми подолання
психологічної інерційності структури образу “Я” і проблеми креативного
наповнення взаємодії вчителя з учнями. Цілеспрямоване використання
вчителем особистісних конструктів образу “Я”, що виступають систе
моутворюючими чинниками поєднання поверхневих характеристик у
групи, при реалізації педагогічного впливу розглядається як спосіб
посилення його ефективності на основі досягнення більшої ймовірності
одночасної зміни груп якостей, поєднаних у конструкті. Варіювання
впливу відносно всієї сукупності особистісних конструктів старшо
класників, спрямованого і на поверхневі, і на латентні характеристики
особистості, інструментом креативного насичення взаємодії вчителя з
учнями і, в результаті, прискорення досягнення розвивальних, виховних
і навчальних цілей.

Посилання

Анастази А. Психологическое тестирование /А.Анастази,

С.Урбина. – СПб.: Питер, 2001. – 688 с.

Битинас В.П. Многомерный анализ в педагогике и педаго

гической психологии /В.П.Битинас. – Вильнюс, 1971. – 347 с.

Браверман Э.М. Структурные методы обработки эмпирических

данных/Э.М.Браверман, М.Б.Мучник. – М., 1983. – 464 с.

Келли Дж. Теории личности: психология личных конструк

тов /Дж.Келли. – СПб: Речь, 2000. – 249 с.

Мельников В.М. Введение в экспериментальную психологию

личности /В.М.Мельников, Л.Т.Ямпольский. – М., 1985. – 315 с.

Окунь Я. Факторный анализ /Я.Окунь; пер. с польск.

Г.З.Давидовича. Науч. ред. и авт. предисл. В.М.Жуковская. –

М.: Статистика, 1974. – 200 с.

Харман Г. Современный факторный анализ /Г.Харман. – М.,

– 485 с.

Шмельов А.Г. Введение в экспериментальную психосеманти

ку/А.Г.Шмельов. – М., 1983. – 157 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Воронюк, І. (2019). Психологічні особливості образу “Я” старшокласників як аспект проблеми забезпечення творчої взаємодії вчителів з учнями. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (17). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-17.%p