Психологічні особливості образу “Я” старшокласників як аспект проблеми забезпечення творчої взаємодії вчителів з учнями
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-17.%25pКлючові слова:
особистісні конструкти образу “Я” старшокласників, креативність взаємодії вчителя з учнями, психологічна інерційність.Анотація
У статті представлено результати факторноаналітичного дослі
дження структури образу “Я” старшокласників у просторі позитивних і
негативних особистісних характеристик з точки зору проблеми подолання
психологічної інерційності структури образу “Я” і проблеми креативного
наповнення взаємодії вчителя з учнями. Цілеспрямоване використання
вчителем особистісних конструктів образу “Я”, що виступають систе
моутворюючими чинниками поєднання поверхневих характеристик у
групи, при реалізації педагогічного впливу розглядається як спосіб
посилення його ефективності на основі досягнення більшої ймовірності
одночасної зміни груп якостей, поєднаних у конструкті. Варіювання
впливу відносно всієї сукупності особистісних конструктів старшо
класників, спрямованого і на поверхневі, і на латентні характеристики
особистості, інструментом креативного насичення взаємодії вчителя з
учнями і, в результаті, прискорення досягнення розвивальних, виховних
і навчальних цілей.
Посилання
Анастази А. Психологическое тестирование /А.Анастази,
С.Урбина. – СПб.: Питер, 2001. – 688 с.
Битинас В.П. Многомерный анализ в педагогике и педаго
гической психологии /В.П.Битинас. – Вильнюс, 1971. – 347 с.
Браверман Э.М. Структурные методы обработки эмпирических
данных/Э.М.Браверман, М.Б.Мучник. – М., 1983. – 464 с.
Келли Дж. Теории личности: психология личных конструк
тов /Дж.Келли. – СПб: Речь, 2000. – 249 с.
Мельников В.М. Введение в экспериментальную психологию
личности /В.М.Мельников, Л.Т.Ямпольский. – М., 1985. – 315 с.
Окунь Я. Факторный анализ /Я.Окунь; пер. с польск.
Г.З.Давидовича. Науч. ред. и авт. предисл. В.М.Жуковская. –
М.: Статистика, 1974. – 200 с.
Харман Г. Современный факторный анализ /Г.Харман. – М.,
– 485 с.
Шмельов А.Г. Введение в экспериментальную психосеманти
ку/А.Г.Шмельов. – М., 1983. – 157 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.