Кольорово–асоціативний експеримент як показник адаптаційного потенціалу молодшого школяра
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-17.%25pКлючові слова:
адаптація, емоційна сфера, потенціал, розвиток.Анотація
Стаття містить результати вивчення особливостей емоційної сфери
першокласників та її вплив на рівень адаптації учнів. Вивчено позитивні
та негативні тенденції даної сфери. Було прослідковано динаміку
розвитку емоційної сфери дитини і особливості її впливу на адаптаційний
потенціал в молодшому шкільному віці. Для дослідження емоційної
сфери особистості першокласників було використано проективний тест
особистих відношень, соціальних емоцій і ціннісних орієнтацій
“Будиночки”. Зроблено висновок про рівень адаптації в залежності від
якості розвитку емоційної сфери.
Посилання
Аминникова Н.С. Адаптация первоклассников к школьным
условиям: [Электронный ресурс] / Наталья Сергеевна Аминни
кова // Фестиваль педагогических идей “Открытый урок”. –
Режим доступа: http://festival.1september.ru/articles/314289/
Єльчанінова Т.М. Вивчення особливостей адаптації першо
класників асоціативним методом: [Електронний ресурс] /
Т.М. Єльчанінова. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/
portal/Soc_Gum/VKhnpu_psykhol/2010_35/04.html
Луговых Т. А. Диагностика адаптации первоклассников к
школе: [Электронный ресурс] / Т. А. Луговых // Фестиваль
педагогических идей “Открытый урок”. – Режим доступа:
http://festival.1september.ru/articles/511644/
Орехова О.А. Цветовая диагностика эмоций ребенка / О.А. Оре
хова. – СПб. : Речь, 2002. – 112 с.
Сорокина В.В. Психологическое неблагополучие детей в
начальной школе. Диагностика и пути преодоления. – М.:
Генезис, 2005. – 191 с.
Степник О.І. Причини шкільної дезадаптації // Психологічна
газета. – 2007. – № 14 (86).
Тимофеев В. Краткое руководство практическому психологу по
использованию цветового теста М. Люшера / В. Тимофеев,
Ю.Филимоненко. – СПб. : Иматон, 1995. – 29 с.
Шінтарь З.Л. Введення в шкільне життя: Навчальний метод.
посібник. – Гродно: ГрГУ, 2002. – 119 с.
Talks to Teachers on Psychology: And to Students on Some of
Life’s Ideals. / William James. – Manor. Rockville, Maryland,
The comparative development of adaptive skills: Evolutionary im
plications / Ed. By E. S. GollinHillsdale (N. J.). – London:
Lowrence Erlbaum Assoc., 1985.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.