Психологічні механізми дії музики
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-17.%25pКлючові слова:
самосвідомість, архетип, рефлекс, темп.Анотація
Стаття присвячена проблемі психологічного механізму дії музики.
Розглядаються продуктивні способи символічного вмісту музики через
аналіз музичного сприйняття з архетипами. Музика розглядається з
точки зору знакової системи. Встановлено, що знакове, словеснологічне
розуміння музики засноване на метафорах, міфах і складних образних
описах як відповідь на питання “На що це схоже?”. На рівні словесного
опису музики особа може проявитися як носій власної культури
самосвідомості, з апперцепцією, уявою, фантазійною вербальною
тонкістю.
Посилання
Зись А. Я. К вопросу о психологии художественного творчест
ва / А. Я. Зись // Искусствознание и психология худо
жественного творчества. – М. : Наука.
Ломов Б. М. Вербальное кодирование в познавательных
процессах / Б. М. Ломов, А. В. Беляева, В. Н. Носуленко. –
М. : Музика, 1980. – 356 с.
Музыкальный энциклопедический словарь / Ред. Г. Келдыш. –
М., 1991. – 873 с.
Ранк О. А. Значение психоанализа в науке о духе / О. А. Ранк,
Н. К. Сакс. – СПб. : Прима, 1913. – 287 с.
Тарасов Г. С. Проблема духовной потребности (на материале
музыкального восприятия) / Г. С. Тарасов. – М. : Наука,
– С. 65–78.
Шелупакiна Т. В. Музичне мислення як предмет культурно
iсторичного аналiзу / Т. В. Шелупакiна. – К. : Музво, 1993. –
С. 325–426.
Шкапа Е. С. Еще раз о форме и содержании в музыке /
Е.С. Шкапа // Музыковедение. – 2004. – № 1. – С. 39–42.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.