Концепт “моральне виховання” у сучасній парадигмі формування особистості дошкільника
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-17.%25pКлючові слова:
моральне виховання, дошкільник, формування, становлення, особистість, міжособистісні взаємини, виховний вплив, моральний розвиток, моральний досвід.Анотація
У статті розглядається сутність узагальненого визначення поняття
“моральне виховання” стосовно дітей дошкільного віку в контексті їх
особистісного зростання. Розкрито особливості становлення особистості
дошкільника у поглядах класиків зарубіжної і вітчизняної психології та
сучасників. Подано основні концептуальні позиції щодо єдності процесів
морального виховання і формування особистості на етапі дошкільного
дитинства. Визначено вплив міжособистісних взаємин на формування
морального досвіду дошкільників.
Посилання
Ананьев Б. Г. О проблемах современного человекознания /
Борис Герасимович Ананьев. – М. : Наука, 1977. – 380 с.
Бех І. Д. Виховання особистості : [у 2 кн.] / кн. 1: Особистісно
орієнтований підхід: теоретико(технологічні засади / Іван
Дмитрович Бех / [ред. О. І. Цибульська]. – К. : Либідь, 2003. –
с.
Божович Л. И. Личность и её формирование в детском возрасте /
Лидия Ильинична Божович. – СПб. : Питер, 2008. – 400 с.
Выготский Л. С. Вопросы детской психологии / Лев Семенович
Выготский. – СПб. : Союз, 1997. – 224 с.
Коментар до Базового компонента дошкільної освіти в Україні
: [наук. метод. посіб.] / наук. ред. О. Л. Кононко. – К. : Ред.
журн. “Дошкільне виховання”, 2003. – 243 с.
Кононко О. Л. Психологічні основи особистісного становлення
дошкільника : автореф. дис. ... докт. психол. наук : спец.
00.07 “Педагогічна і вікова психологія” / Олена Леонтіївна
Кононко. – К., 2001. – 37 с.
Костюк Г. С. Навчально(виховний процес і психічний розвиток
особистості / Г. С. Костюк ; за ред. Л. М. Проколієнко. – К. :
Рад. шк., 1989. – 608 с.
Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность / Алексей
Николаевич Леонтьев. – [2(е изд.]. – М. : Политиздат, 1977. –
с.
Про дошкільну освіту: Закон України. – К. : Ред. журн.
“Дошкільне виховання”, 2001. – 56 с.
Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии / Сергей
Леонидович Рубинштейн. – [2(е изд.]. – СПб. : Питер Ком,
– 720 с.
Хьелл Л. Теории личности / Хьелл Ларри А., Зиглер Дэ(
ниел Дж. – СПб. : Питер, 2004. – 607 с. : ил. – (Серия “Мастера
психологии”).
Эльконин Д. Б. Детская психология (Развитие ребенка от
рождения до 7 лет) / Даниил Борисович Эльконин. – М. :
Учпедгиз, 1960. – 328 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.