До проблеми аналізу навчально– професійної діяльності як провідної в юнацькому віці
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-17.%25pКлючові слова:
діяльність, особистість, розвиток, поняття, властивості, вид, психіка, процес, аналіз, віковий період, фактор, стадії, психологічні ознаки, вікові кризи, критерії особистості, фактори розвитку.Анотація
У статті розглядається структурний аналіз навчальнопрофесійної
діяльності як провідної на певному віковому етапі, а також розглядаються
основні фактори впливу на діяльність учня на різних вікових етапах для
порівняння. Виділено низку емпіричних критеріїв для характеристики
цієї діяльності як провідної.
Посилання
Берцфаи Л.В. Оценка учащимися процесса и результатов
решения различных задач /Л.В.Берцфаи//Вопросы пси
хологии. — 1975. – №6. – С. 1523.
Булгаков М. А. Белая гвардия. Жизнь господина де Мольера.
Рассказы /Сост. и вступ, ст. И.Ф. Бэлзы; Ил. О.И. Гроссе. –
М.: Правда, 1989. – 576 с.
Вересов Н. Ведущая деятельность в психологии развития:
понятие и принцип: [Электронный ресурс]. – Режим доступа:
Выготский Л.С. Проблема возраста /Л.С.Выготский //
Психология. – М, 2000. – 960 с.
Гальперин П.Я. Теория поэтапного формирования умственных
действий /П.Я. Гальперин. – М.: Педагогика, 1986. – 265 с.
Давыдов В.В. Проблема развивающего обучения. Опыт
теоретического и экспериментального психологического
исследования /В.В. Давыдов. – М.: Педагогика, 1986. – 240 с.
Зинченко В.П. Человек развивающийся: очерки российской
психологии /В.П. Зинченко, Е.Б. Моргунов. – М.: Триволта,
– 333 с.
Иванова Т.А. Мотивация учебной деятельности студентов //
Психологические механизмы регуляции поведения и оптимизации
трудовой и учебной деятельности: Межвуз. сб. /под ред Г.С. Шлях
тина. – Горький: Горьк. гос. унт, 1987. – С. 77 – 84.
Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность /А.Н. Ле
онтьев //Избранные психологические произведения: в 2х т.,
Том 2 /под ред. В.В. Давыдова, В.П. Зинченко, А.А. Леонтьева,
А.В. Петровского. – М.: Педагогика, 1983. – С. 94 – 232.
Леонтьев А. Н. К теории развития психики ребенка //
Избранные психологические произведения: в 2х т. – Том 1 /
под ред. В.В. Давыдова, В Л. Зинченко, А.А. Леонтьева,
А.В. Петровского. – М.: Педагогика, 1983. – С. 281 – 302.
Маркова А.К. Формирование мотивации учения: кн. для
учителя /А.К. Маркова, Т.А. Матис, А.Б. Орлов. – М.:
Просвещение, 1990. – 192 с.
Мещеряков Б.Г. Проблема операционализации понятия
ведущей деятельности /Б.Г.Мещеряков, Ю.В.Кирпиченкова:
[Электронный ресурс] http: //www. ipras.ru /ponomarev/ ab
stracts _ rus/session /mesheryakov.html (21.09.2008)
Педагогика профессионального образования: Учеб. пособие для
студентов высш. пед. учеб. заведений /Е. П. Белозерцев,
А.Д. Гонеев, А.Г. Пашков и др.; под ред. В.А. Сластенина. –
М.: Издательский центр “Академия”, 2004. – 368 с.
Петровский А.В. Развитие личности и проблема ведущей
деятельности //Вопросы психологии. 1987. – №1. – С. 15 – 26.
Психология развивающейся личности /Под ред. А.В.Пет
ровского. – Науч. исслед. инт общей и педагогической пси
хологии акад. пед. наук СССР. М.: Педагогика, 1987. – 240 с.
Рубинштейн С.Л. Бытие и сознание. Человек и мир /С.Л. Ру
бинштейн. – СПБ.: Питер, 2003. – 512 с.
Рубцов, В.В. Организация и развитие совместных действий у
детей в процессе обучения /В.В. Рубцов; Науч.исслед. инт
общей и педагогической психологии Акад.пед.наук СССР. М.:
Педагогика, 1987. – 160 с.
Сидоренко, Е.В. Методы математической обработки в пси
хологии /Е.В. Сидоренко. – СПб.: ООО “Речь”, 2004. – 350 с.
Степанов С.Ю. Проблема формирования типов рефлексии в
решении творческих задач /С.Ю.Степанов, И.Н.Семенов//
Вопросы психологии. – 1982. – № 1. – С. 99 – 104.
Фарапонова Э.А. Роль совместной учебнотрудовой деятель
ности в формировании психологической готовности школь
ников к труду / Э.А.Фарапонова, С.В.Ушнев//Вопросы
психологии. – 1990. – №4. – С. 75 – 82.
Формирование учебной деятельности студентов /Под редакцией
В.Я. Ляудис. – М.: Издво Моск. унта, 1989. – 240 с.
Эльконин Д.Б. Избранные психологические труды /Д.Б. Эль
конин. – М.: Педагогика, 1989. – 560 с.
Эриксон Э. Детство и общество /Э. Эриксон. – Изд. 2е
переработанное и дополненное /пер. с англ. – СПб.: ООО “Речь”,
– 416 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.