Тенденції розвитку психологічної готовності майбутніх учителів до інтерактивної взаємодії з учнями за традиційних умов навчання
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-17.%25pКлючові слова:
майбутній учитель, інтерактивна взаємодія, психологічна готовність, мотиваційний, когнітивний, практичний компоненти, рівень готовності.Анотація
У статті проаналізовано особливості психологічної готовності
майбутніх учителів до інтерактивної взаємодії з учнями за традиційних
умов навчання. Враховуючи дані аналізу досліджень психологічної
готовності до професійно#педагогічної діяльності, серед комплексу
особистісних якостей, важливих при організації інтерактивної взаємодії
з учнями, було виділено мотиваційний, когнітивний та праксичний
компоненти. На основі результатів емпіричного дослідження виявлено,
що переважна більшість досліджуваних майбутніх педагогів (63,0%)
мають середній рівень психологічної готовності до інтерактивної
взаємодії з учнями. Високий і низький рівні цієї готовності зафіксовано
приблизно у однакової кількості досліджуваних (19,5% та 17,5%
відповідно).
Посилання
Андреева Г.М. Социальная психология / Г.М.Андреева. – М.:
Изд#во Моск. ун#та, 1988. – 432 с.
Бутенко Н.Ю. Комунікативні процеси у навчанні: [Підруч#
ник] / Н.Ю.Бутенко. – К.: КНЕУ, 2004. – 383 с.
Винославська О.В. Зміст моделі психолого#управлінського
консультування працівників навчальних закладів з проблеми
ефективної міжособистісної взаємодії /О.В.Винославська//
Практична психологія та соціальна робота. – 2004. – № 3. –
С. 1#3.
Дьяченко М.И., Кандыбович Л.А. Психологические проблемы
готовности к деятельности / М.И.Дьяченко, Л.А.Кандыбо#
вич. – Мн.: Университетское, 1976. – 176 с.
Карамушка Л.М. Психологія управління закладами середньої
освіти: [Монографія] / Л.М.Карамушка. – К.: Ніка#Центр,
– 332 с.
Ломов Б.Ф. Особенности познавательных процессов в условиях
общения /Б.Ф.Ломов // Психологический журнал. – 1980. –
№5. – С.26#42.
Москаленко В.В. Психологія соціального впливу: [Навч.
посіб.] / В.В.Москаленко. – К.: Центр учбової літератури,
– 448 с.
Орбан#Лембрик Л.Е. Соціальна психологія: [Посібник] /
Л.Е.Орбан#Лембрик. – К.: Академвидав, 2003. – 448 с.
Орлова Е.А. Развитие готовности к педагогическому общению
у будущих учителей начальных классов: Автореф. дисс… канд.
психол. наук: 19.00.07/Е.А.Орлова; Минский пед. ин#т им.
А.М.Горького. – Минск, 1991. – 20 с.
Савенкова Л.О. Професійне спілкування майбутніх викладачів
як об’єкт психолого#педагогічного управління / Київський
національний економічний ун#т ім. Вадима Гетьмана. – К.:
КНЕУ, 2005. – 209 с.
Тарнавская А.С. Формирование психологической готовности
студентов университета к педагогической деятельности в
школе: автореф. дисс… канд. психол. наук: 19.00.07 /
А.С.Тарнавская; НИИ психологии УССР. – К., 1991. – 19 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.