Тенденції розвитку психологічної готовності майбутніх учителів до інтерактивної взаємодії з учнями за традиційних умов навчання

Автор(и)

  • В.А. Терещенко

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-17.%25p

Ключові слова:

майбутній учитель, інтерактивна взаємодія, психологічна готовність, мотиваційний, когнітивний, практичний компоненти, рівень готовності.

Анотація

У статті проаналізовано особливості психологічної готовності
майбутніх учителів до інтерактивної взаємодії з учнями за традиційних
умов навчання. Враховуючи дані аналізу досліджень психологічної
готовності до професійно#педагогічної діяльності, серед комплексу
особистісних якостей, важливих при організації інтерактивної взаємодії
з учнями, було виділено мотиваційний, когнітивний та праксичний
компоненти. На основі результатів емпіричного дослідження виявлено,
що переважна більшість досліджуваних майбутніх педагогів (63,0%)
мають середній рівень психологічної готовності до інтерактивної
взаємодії з учнями. Високий і низький рівні цієї готовності зафіксовано
приблизно у однакової кількості досліджуваних (19,5% та 17,5%
відповідно).

Посилання

Андреева Г.М. Социальная психология / Г.М.Андреева. – М.:

Изд#во Моск. ун#та, 1988. – 432 с.

Бутенко Н.Ю. Комунікативні процеси у навчанні: [Підруч#

ник] / Н.Ю.Бутенко. – К.: КНЕУ, 2004. – 383 с.

Винославська О.В. Зміст моделі психолого#управлінського

консультування працівників навчальних закладів з проблеми

ефективної міжособистісної взаємодії /О.В.Винославська//

Практична психологія та соціальна робота. – 2004. – № 3. –

С. 1#3.

Дьяченко М.И., Кандыбович Л.А. Психологические проблемы

готовности к деятельности / М.И.Дьяченко, Л.А.Кандыбо#

вич. – Мн.: Университетское, 1976. – 176 с.

Карамушка Л.М. Психологія управління закладами середньої

освіти: [Монографія] / Л.М.Карамушка. – К.: Ніка#Центр,

– 332 с.

Ломов Б.Ф. Особенности познавательных процессов в условиях

общения /Б.Ф.Ломов // Психологический журнал. – 1980. –

№5. – С.26#42.

Москаленко В.В. Психологія соціального впливу: [Навч.

посіб.] / В.В.Москаленко. – К.: Центр учбової літератури,

– 448 с.

Орбан#Лембрик Л.Е. Соціальна психологія: [Посібник] /

Л.Е.Орбан#Лембрик. – К.: Академвидав, 2003. – 448 с.

Орлова Е.А. Развитие готовности к педагогическому общению

у будущих учителей начальных классов: Автореф. дисс… канд.

психол. наук: 19.00.07/Е.А.Орлова; Минский пед. ин#т им.

А.М.Горького. – Минск, 1991. – 20 с.

Савенкова Л.О. Професійне спілкування майбутніх викладачів

як об’єкт психолого#педагогічного управління / Київський

національний економічний ун#т ім. Вадима Гетьмана. – К.:

КНЕУ, 2005. – 209 с.

Тарнавская А.С. Формирование психологической готовности

студентов университета к педагогической деятельности в

школе: автореф. дисс… канд. психол. наук: 19.00.07 /

А.С.Тарнавская; НИИ психологии УССР. – К., 1991. – 19 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Терещенко, В. (2019). Тенденції розвитку психологічної готовності майбутніх учителів до інтерактивної взаємодії з учнями за традиційних умов навчання. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (17). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-17.%p