Тенденції розвитку психологічної готовності майбутніх учителів до інтерактивної взаємодії з учнями за традиційних умов навчання
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-17.%25pKeywords:
майбутній учитель, інтерактивна взаємодія, психологічна готовність, мотиваційний, когнітивний, практичний компоненти, рівень готовності.Abstract
У статті проаналізовано особливості психологічної готовності
майбутніх учителів до інтерактивної взаємодії з учнями за традиційних
умов навчання. Враховуючи дані аналізу досліджень психологічної
готовності до професійно#педагогічної діяльності, серед комплексу
особистісних якостей, важливих при організації інтерактивної взаємодії
з учнями, було виділено мотиваційний, когнітивний та праксичний
компоненти. На основі результатів емпіричного дослідження виявлено,
що переважна більшість досліджуваних майбутніх педагогів (63,0%)
мають середній рівень психологічної готовності до інтерактивної
взаємодії з учнями. Високий і низький рівні цієї готовності зафіксовано
приблизно у однакової кількості досліджуваних (19,5% та 17,5%
відповідно).
References
Андреева Г.М. Социальная психология / Г.М.Андреева. – М.:
Изд#во Моск. ун#та, 1988. – 432 с.
Бутенко Н.Ю. Комунікативні процеси у навчанні: [Підруч#
ник] / Н.Ю.Бутенко. – К.: КНЕУ, 2004. – 383 с.
Винославська О.В. Зміст моделі психолого#управлінського
консультування працівників навчальних закладів з проблеми
ефективної міжособистісної взаємодії /О.В.Винославська//
Практична психологія та соціальна робота. – 2004. – № 3. –
С. 1#3.
Дьяченко М.И., Кандыбович Л.А. Психологические проблемы
готовности к деятельности / М.И.Дьяченко, Л.А.Кандыбо#
вич. – Мн.: Университетское, 1976. – 176 с.
Карамушка Л.М. Психологія управління закладами середньої
освіти: [Монографія] / Л.М.Карамушка. – К.: Ніка#Центр,
– 332 с.
Ломов Б.Ф. Особенности познавательных процессов в условиях
общения /Б.Ф.Ломов // Психологический журнал. – 1980. –
№5. – С.26#42.
Москаленко В.В. Психологія соціального впливу: [Навч.
посіб.] / В.В.Москаленко. – К.: Центр учбової літератури,
– 448 с.
Орбан#Лембрик Л.Е. Соціальна психологія: [Посібник] /
Л.Е.Орбан#Лембрик. – К.: Академвидав, 2003. – 448 с.
Орлова Е.А. Развитие готовности к педагогическому общению
у будущих учителей начальных классов: Автореф. дисс… канд.
психол. наук: 19.00.07/Е.А.Орлова; Минский пед. ин#т им.
А.М.Горького. – Минск, 1991. – 20 с.
Савенкова Л.О. Професійне спілкування майбутніх викладачів
як об’єкт психолого#педагогічного управління / Київський
національний економічний ун#т ім. Вадима Гетьмана. – К.:
КНЕУ, 2005. – 209 с.
Тарнавская А.С. Формирование психологической готовности
студентов университета к педагогической деятельности в
школе: автореф. дисс… канд. психол. наук: 19.00.07 /
А.С.Тарнавская; НИИ психологии УССР. – К., 1991. – 19 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.