Психологічні особливості формування понять у студентів з домінуванням інтуїтивного когнітивного стилю
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-17.%25pКлючові слова:
інтуїтивне мислення, когнітивні стилі навчальної діяльності студентів, інтуїтивний та аналітичний компонент у структурі стилю, взаємозв’язок з особливостями та ефективністю стратегій формування понять.Анотація
Представлено результати теоретичного й експериментального
дослідження сукупності ознак переважання інтуїтивного або аналітичного
компонентів у структурі когнітивного стилю сприйняття і переробки
навчальнопізнавальної інформації студентами комп’ютерномате
матичних спеціальностей класичного університету, виявлення
розбіжностей в особливостях та ефективності стратегій формування
понять у студентів з різним ступенем означеності домінування
інтуїтивного або аналітичного компонента.
Посилання
Выготский Л.С. Мышление и речь /Л.С. Выготский. – М.:
Лабиринт, 1999. – 352 с.
Максименко С.Д. Психологія особистості / С.Д. Максименко,
К.С.Максименко, М.В. Папуча. – К.: Видавництво ТОВ “КММ”,
– 296 с.
Пономарев Я.А. Психика и интуиция / Я.А. Пономарев. – М.:
Юридическая литература, 1967. – 256 с.
Степаносова О.В. Современные представления об интуиции /
О.В.Степаносова // Вопросы психологии. – 2003. – № 4. –
С. 133142.
Холодная М.А. Когнитивные стили как проявление свое
образия индивидуального интеллекта /М. А. Холодная. – К.:
УМКВО КГУ, 1990. – 73 с.
Allison C.W. Intuitions and entrepreneurial behavior / C.W.
Allison, E.Chell, J. Hayes // European Journal of Work and Or
ganizational Psychology. – 2000. – V. 9, №1. – P. 3143.
Epstein S. Individual differences in intuitive experiential and ana
lyticalrational thinking styles / S. Epstein, R. Pacini, V. Denes
Raj, H. Heier // Journal of Personality and Social Psychology. –
– V. 71, №2. – P. 390 – 405.
Pacini R. The relation of rational and experiential information
processing styles to personality, basic beliefs, and the ratiobias
phenomenon / R. Pacini, S.Epstein // Journal of Personality and
Social Psychology. – 1999. – V. 76, №6. – P. 972987.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.