Психологічні особливості комунікативних умінь та навичок у підлітків
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-16.%25pКлючові слова:
комунікація, спілкування, комунікативні вміння та навички, соціолінгвістичні, стратегічні, невербальні навички.Анотація
У статті визначено основні різновиди комунікативних умінь і
навичок, здійснено теоретичний аналіз їх психологічних особливостей у
підлітків. На основі проведеного дослідження з’ясовано особливості
встановлення нових контактів, ініціювання розмови, діалогічного та
монологічного спілкування, вміння слухати, впливати на оточуючих,
будувати розмову з урахуванням етичних норм взаємодії. Описано
навички поведінки у конфліктній ситуації та гендерно зорієнтовані
комунікативні навички. На основі теоретичного дослідження визначено
позитивні та негативні характеристики комунікативного процесу в
підлітковому віці, з’ясовано провідний тип комунікації.
Посилання
Бацевич Ф. С. Основи комунікативної лінгвістики : підручник /
Ф. С. Бацевич. – К. : Академія, 2004. – 344 с.
Бех І. Д. Виховання особистості : підручник / І. Д. Бех. – К. :
Либідь, 2008. – 848 с.
Вікова психологія : навч. посібник / [О. П. Сергєєнкова,
О.А. Столярчук, О. П. Коханова, О. В. Пасєка]. – К. : ЦУЛ,
– 384 с.
Вікова та педагогічна психологія : навч. посібник / О. Г. Вид'
ра. – К. : ЦУЛ, 2011. – 112 с.
Гельбак А. М. Основні результати емпіричного дослідження
комунікативних навичок підлітків в умовах традиційного
навчання / А.М. Гельбак // Зб. наук. пр. Кам’янець'По'
дільського національного університету імені Івана Огієнка :
серія соціально'педагогічна : випуск ХІ / [за ред. Л. П. Мель'
ник, В. І. Співака]. – Кам’янець'Подільський : Аксіома,
– С.31'38.
Драгунова Т. В. Возрастные и индивидуальные особенности
младших подростков / Т. В. Драгунова. – М. : Просвещение,
– 360 с.
Ізбуцька Н. В. Тренінг професійної комунікації соціальних
педагогів і соціальних працівників / Н. В. Ізбуцька //
Практична психологія та соціальна робота. – 2007. – №3. –
С. 51'54.
Квинн В. Прикладная психология / В. Квинн. – СПб. : Питер,
– 560 с.
Курганов С. Ю. Ребенок и взрослый в учебном диалоге : книга
для учителя / С. Ю. Курганов. – М.: Просвещение, 1989. –
с.
Лабунская В. А. Невербальное поведение / В.А. Лабунская. –
Ростов'на'Дону: Изд. Ростовского унив'та, 1986. – 135 с.
Леонтьев А.А. Основы психолингвистики / А.А.Леонтьев. –
М. : Смысл, 1997. – 287 с.
Макмиллиан Л. Родители и подростки: Как строить отноше'
ния / Л. Макмиллиан, М. Рей; пер. с англ. – М. : Лотэст;
Заокский : Христианская служба семьи и здоровья, 2004. –
с.
Павелків Р. В. Дитяча психологія : навч. посібник / Р. В. Па'
велків, О. П. Цигипало. – К. : Академвидав, 2011. – 376 с.
Переверзєва В. М. Особливості діалогічного спілкування у
підлітків як чинник їх особистісного розвитку. Підсумки 8'ої
Міжнародної науково'практичної інтернет'конференції
“Сучасна наука в мережі інтернет”: [Електронний ресурс] /
Переверзєва В. М. // Рубрика: Соціум. Наука. Культурa,
Психологія. – К. – 24'26 лют. 2012 р. – Режим доступу : http://
intkonf.org/k'psihol'n'pereverzeva'vm'osoblivosti'dialogichno'
go'spilkuvannya'u'pidlitkiv'yak'chinnik'yih'osobistisnogo'
rozvitku/
Пиз А. Язык телодвижений (Как читать мысли других людей
по их жестам) / Аллан Пиз. – Луганск : Глобус, 1998. – 200 с.
Савчин М. В. Вікова психологія / М. В. Савчин. – К. :
Академвидав, 2009. – 360 с.
Столин В. В. Самосознание личности / В. В. Столин. – М. :
Изд'во МГУ, 1983. – 284 с.
Таранов С.П. Приемы влияния на людей / С.П. Таранов. – М. :
ФАИР, 2008.– 608 с.
Тренинг развития жизненных целей : коллект. монография /
[Е. Г. Трошихина, Алиева М.А., Гришанович Т.В. и др.; под
ред. Е. Г. Трошихиной]. – СПб. : Речь, 2001. – 216 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.