Психологічні особливості комунікативних умінь та навичок у підлітків
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-16.%25pKeywords:
комунікація, спілкування, комунікативні вміння та навички, соціолінгвістичні, стратегічні, невербальні навички.Abstract
У статті визначено основні різновиди комунікативних умінь і
навичок, здійснено теоретичний аналіз їх психологічних особливостей у
підлітків. На основі проведеного дослідження з’ясовано особливості
встановлення нових контактів, ініціювання розмови, діалогічного та
монологічного спілкування, вміння слухати, впливати на оточуючих,
будувати розмову з урахуванням етичних норм взаємодії. Описано
навички поведінки у конфліктній ситуації та гендерно зорієнтовані
комунікативні навички. На основі теоретичного дослідження визначено
позитивні та негативні характеристики комунікативного процесу в
підлітковому віці, з’ясовано провідний тип комунікації.
References
Бацевич Ф. С. Основи комунікативної лінгвістики : підручник /
Ф. С. Бацевич. – К. : Академія, 2004. – 344 с.
Бех І. Д. Виховання особистості : підручник / І. Д. Бех. – К. :
Либідь, 2008. – 848 с.
Вікова психологія : навч. посібник / [О. П. Сергєєнкова,
О.А. Столярчук, О. П. Коханова, О. В. Пасєка]. – К. : ЦУЛ,
– 384 с.
Вікова та педагогічна психологія : навч. посібник / О. Г. Вид'
ра. – К. : ЦУЛ, 2011. – 112 с.
Гельбак А. М. Основні результати емпіричного дослідження
комунікативних навичок підлітків в умовах традиційного
навчання / А.М. Гельбак // Зб. наук. пр. Кам’янець'По'
дільського національного університету імені Івана Огієнка :
серія соціально'педагогічна : випуск ХІ / [за ред. Л. П. Мель'
ник, В. І. Співака]. – Кам’янець'Подільський : Аксіома,
– С.31'38.
Драгунова Т. В. Возрастные и индивидуальные особенности
младших подростков / Т. В. Драгунова. – М. : Просвещение,
– 360 с.
Ізбуцька Н. В. Тренінг професійної комунікації соціальних
педагогів і соціальних працівників / Н. В. Ізбуцька //
Практична психологія та соціальна робота. – 2007. – №3. –
С. 51'54.
Квинн В. Прикладная психология / В. Квинн. – СПб. : Питер,
– 560 с.
Курганов С. Ю. Ребенок и взрослый в учебном диалоге : книга
для учителя / С. Ю. Курганов. – М.: Просвещение, 1989. –
с.
Лабунская В. А. Невербальное поведение / В.А. Лабунская. –
Ростов'на'Дону: Изд. Ростовского унив'та, 1986. – 135 с.
Леонтьев А.А. Основы психолингвистики / А.А.Леонтьев. –
М. : Смысл, 1997. – 287 с.
Макмиллиан Л. Родители и подростки: Как строить отноше'
ния / Л. Макмиллиан, М. Рей; пер. с англ. – М. : Лотэст;
Заокский : Христианская служба семьи и здоровья, 2004. –
с.
Павелків Р. В. Дитяча психологія : навч. посібник / Р. В. Па'
велків, О. П. Цигипало. – К. : Академвидав, 2011. – 376 с.
Переверзєва В. М. Особливості діалогічного спілкування у
підлітків як чинник їх особистісного розвитку. Підсумки 8'ої
Міжнародної науково'практичної інтернет'конференції
“Сучасна наука в мережі інтернет”: [Електронний ресурс] /
Переверзєва В. М. // Рубрика: Соціум. Наука. Культурa,
Психологія. – К. – 24'26 лют. 2012 р. – Режим доступу : http://
intkonf.org/k'psihol'n'pereverzeva'vm'osoblivosti'dialogichno'
go'spilkuvannya'u'pidlitkiv'yak'chinnik'yih'osobistisnogo'
rozvitku/
Пиз А. Язык телодвижений (Как читать мысли других людей
по их жестам) / Аллан Пиз. – Луганск : Глобус, 1998. – 200 с.
Савчин М. В. Вікова психологія / М. В. Савчин. – К. :
Академвидав, 2009. – 360 с.
Столин В. В. Самосознание личности / В. В. Столин. – М. :
Изд'во МГУ, 1983. – 284 с.
Таранов С.П. Приемы влияния на людей / С.П. Таранов. – М. :
ФАИР, 2008.– 608 с.
Тренинг развития жизненных целей : коллект. монография /
[Е. Г. Трошихина, Алиева М.А., Гришанович Т.В. и др.; под
ред. Е. Г. Трошихиной]. – СПб. : Речь, 2001. – 216 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.