Вплив індивідуально–типологічних особливостей молодших підлітків на їх соціально–психологічну адаптацію до умов навчання в основній школі
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-16.%25pКлючові слова:
соціально_психологічна адаптація, рівень адаптованості, індивідуально_типологічні чинники адаптації п’ятикласників.Анотація
Стаття присвячена вивченню впливу індивідуальнотипологічних
особливостей молодших підлітків на їх адаптацію до навчання в основній
школі. Розкрито поняття “соціальнопсихологічна адаптація”. Визначені
структурні компоненти соціальнопсихологічної адаптації молодших
підлітків в умовах навчальновиховної діяльності, комплексне поєднання
яких стало підставою для визначення рівнів адаптованості п’ятикласників.
Проведене емпіричне дослідження дозволило визначити ті інди
відуальнотипологічні властивості особистості, які або уповільнюють
процес адаптації учнів або сприяють його прискоренню.
Посилання
Ильин Е. П. Темперамент и типологические особенности
проявления свойств нервной системы / Е. П. Ильин //
Дифференциальная психофизиология. – СПб., 2001. – С. 57
Кузнєцова О. В. Індивідуальнотипологічні чинники адапта
тивності особистості : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня
канд. психол. наук : спец. 19.00.01 “Загальна психологія,
історія психології” / О. В. Кузнєцова. – Одеса, 2005. – 20 с.
Кумарина Г. Школьная дезадаптация: признаки и способы
предупреждения / Г. Кумарина // Народное образование. –
– № 1. – С. 111120.
Леонгард К. Акцентуированные личности / К. Леонгард ; [пер.
с нем. В. М. Лещинская]. – РостовнаДону : Феникс, 2000. –
с.
Маклаков А. Г. Личностный адаптационный потенциал: его
мобилизация и прогнозирование в экстремальных условиях /
А. Г. Маклаков // Психологический журнал. – 2001. – Т. 22. –
№ 1. – С. 16 – 24.
Мельникова Н. Н. Проблема изучения адаптативных свойств
личности / Н. Н. Мельникова // Психическая и социально
психологическая адаптация: проблемы теории и практики:
Тематический сборник научных трудов. – Челябинск : ЮУрГУ,
– С. 912.
Соціальнопсихологічні аспекти процесу адаптації учнів:
[навчальнометодичний посібник] / І. С. Булах, Г. О. Хомич,
А. М. Виногородський, І. О. Сабанадзе. – К. : Український
державний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова,
ПереяславХмельницький державний педагогічний інститут ім.
Г. С. Сковороди, 1997. – 180 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.