Роль професійної ідентичності та ідентифікації у професійному становленні майбутніх педагогів

Автор(и)

  • О.В. Кочкурова

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-16.%25p

Ключові слова:

професійна ідентичність, ідентифікація, майбутні педагоги.

Анотація

Стаття присвячена проблем професійного становлення майбутніх
педагогів у ході навчання. У статті проведений аналіз підходів до вивчення
феномену професійної ідентичності та ідентифікації як фактора
успішності розвитку фахівців педагогічного профілю. Описані функції,
структурні компоненти, етапи розвитку, а також основні чинники, що
впливають на становлення професійної ідентичності майбутніх педагогів.
Проведене дослідження дало змогу окреслити перспективи подальших
розвідок – вивчення психологічних особливостей розвитку професійної
ідентичності педагогів.

Посилання

Абдуллаева М.М. Профессиональная идентичность личности:

психосемантический поход / М.М. Абдуллаева // Психоло*

гический журнал. – 2004. – Т. 25. – № 2. – С. 86 – 95.

Абульханова*Славская К.А. Стратегия жизни / К.А. Абуль*

ханова*Славская. – М.: Мысль, 1991. – 299 с.

Балицкая Н.Н. Формирование самоидентичности у будущих

педагогов в процессе профессиональной подготовки / Н.Н. Ба*

лицкая // ПостМетодика. Роль антропологічного фактора в

освітніх технологіях XXI століття. – 2002. – № 7 – 8 (45 –

. – С. 241 – 244.

Березина Т.С. Становление профессиональной идентичности

педагога / Т.С. Березина // Педагогическое образование и

наука. – 2008. – № 7. – С. 24 – 27.

Бондаренко О.Ф. Психологічна допомога особистості /

О.Ф. Бондаренко. – Харків: Фоліо, 1996. – 237 с.

Буякас Т.М. О проблемах становления чувства самоиден*

тичности у студентов*психологов / Т.М. Буякас // Вестник

Московского университета. Серия 14. Психология. – 2000. –

№ 1. – С. 56 – 62.

Вірна Ж.П. Мотиваційно*смислова регуляція у професі*

оналізації психолога: дис. … доктора психол. наук: 19.00.01 /

Вірна Жанна Петрівна. – Луцьк, 2004. – 438 с.

Жигинас Н. Этапы формирования профессиональной иден*

тичности педагога / Н. Жигинас // Высшее образование в

России. – 2007. – № 8. – С. 121 – 122.

Ложкін Г., Волянюк Н. Професійна ідентичність в контексті

маргінальної поведінки суб’єкта / Г. Ложкін, Н. Волянюк //

Соціальна психологія. – 2008. – № 3. – С 123 – 130.

Лукіянчук А.М. Модель розвитку професійної ідентичності

майбутніх педагогів / А. М. Лукіянчук // Збірник наукових

праць К*ПНУ імені Івана Огієнка, Інституту психології ім.

Г.С. Костюка АПН України. Проблеми сучасної психології. /

За ред. С.Д. Максименка. Випуск 7. – К., 2010. – С. 370 – 380.

Лукіянчук А.М. Проблема ідентифікації у професійному

становленні студентів вищого навчального закладу I*II рівнів

акредитації педагогічного профілю [Електронний ресурс] /

А.М.Лукіянчук. – Режим доступу: www.narodnaosvita.kiev.ua/

vupysku/3/statti/2lukiyanchuk/lukiyanchuk.htm.

Мищенко Т.В. Становление профессиональной идентичности

студентов педагогического вуза: автореф. дисс. … на соискание

ученой степени канд. психол. наук: спец. 19.00.07 “Педаго*

гическая психология” / Т.В. Мищенко. – Ярославль, 2005. –

с.

Основи практичної психології / В. Панок, Т. Титаренко,

Н. Чепелєва та ін. – К.: Либідь, 1999. – 536 с.

Павлюк М.М. Розвиток професійної ідентичності педагога як

чинник попередження дезадаптації школярів / М.М. Павлюк //

Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка

АПН України. Проблеми загольної та педагогічної психології / За

ред. С.Д. Максименка. Т. XI, част. 6. – К., 2009. – С. 318 – 327.

Поваренков Ю.П. Психологическое содержание профес*

сионального становления человека / Ю.П. Поваренков. – М.:

Изд*во УРАО, 2002. – 160 с.

Сафин В.Ф., Абдрашитов Ф.Г. Идентификация как механизм

осознания студентами себя в качестве субъекта педагогической

деятельности / В.Ф. Сафин, Ф.Г. Абдрашитов // В кн.:

Формирование личности учителя в системи учебно*воспи*

тательного процесса в педагогическом институте. – М., 1980. –

С. 125 – 127.

Стефаненко Т.Г. Этнопсихология / Т.Г. Стефаненко. –

М.: Аспект*Пресс, 2003. – 368 с.

Назыров А.С. Соотношение профессиональной идентичности

и педагогической направленности студентов педвузов: дисс. ...

канд. психол. наук: 19.00.07 / Назыров Анвар Сарва*

ретдинович. – М., 1999. – 173 с.

Шнейдер Л.Б. Профессиональная идентичность: теория,

эксперимент, тренинг / Л.Б. Шнейдер. – М.: Издательство

Московского психолого*социального института; Воронеж:

Издательство НПО “МОДЭК”, 2004. – 600 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Кочкурова, О. (2019). Роль професійної ідентичності та ідентифікації у професійному становленні майбутніх педагогів. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (16). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-16.%p