Методики дослідження, що розкривають усвідомлену та неусвідомлену агресію у молодших школярів з різним мовленнєвим розвитком
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-15.%25pКлючові слова:
діагностика, агресивність, агресія, тести, методики дослідження, усвідомлена агресія, неусвідомлена агресія.Анотація
Агресивність сучасних дітей є актуальною проблемою у теперішніх
умовах життя, тому що вона впливає не тільки на взаємини дитини з
батьками, вчителями, однолітками, але й створює дискомфорт для неї
самої. У нашій статті розкриваються шляхи вивчення неусвідомленої
агресії у молодших школярів за допомогою модернізованих проективних
малюнкових методик: “Неіснуюча тварина”, “Малюнок моєї сім’ї”,
“Малюнок мого класу” та модифікованої нової ”Сюжетно'ситуативно'
ілюстрованої” методики на основі праць С. Розенцвейнга, І.А. Фурманова,
А. Басс, А. Даркі, А.А. Романова, P. Темл, М. Доркі, В. Амен та інших.
Сформовано опитувальник та систему спостереження, що дозволяють
дослідити усвідомлений рівень агресії.
Посилання
Дефектологічний словник: навчальний посібник / За ред.
В.І. Бондаря, В.М. Синьова. – К.: ”МП Леся”, 2011. – 528 с.
Практическая психология в тестах, или Как научиться
понимать себя и других/ Р. Римская, С. Римский. – М.:АСТ'
ПРЕСС,1999. – 376 с.
Райгородский Д.Я. Практическая психодиагностика. Ме'
тодики и тесты: Учебное пособие / Д.Я.Райгородский. –
Самара: Издательский Дом “БАХРАХ'М”, 2001. – 672 с.
Романов А.А. Игротерапия. Как преодолеть агрессивность у
детей. Диагностические и коррекционные методики / А.А.Ро'
манов. – М.: Школьная Пресса, 2003. – 48 с.
Фурманов И.А. Детская агрессивность: психодиагностика и
коррекция/ И.А.Фурманов. – Минск: Ильин В.П., 1996. – 199с.
Янковский Л. Общая психодиагностика / Л.Янковский. – СПб.:
Изд'во “Речь”, 2004. – 440 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.