Методики дослідження, що розкривають усвідомлену та неусвідомлену агресію у молодших школярів з різним мовленнєвим розвитком

Authors

  • О.Б. Бєлова

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-15.%25p

Keywords:

діагностика, агресивність, агресія, тести, методики дослідження, усвідомлена агресія, неусвідомлена агресія.

Abstract

Агресивність сучасних дітей є актуальною проблемою у теперішніх
умовах життя, тому що вона впливає не тільки на взаємини дитини з
батьками, вчителями, однолітками, але й створює дискомфорт для неї
самої. У нашій статті розкриваються шляхи вивчення неусвідомленої
агресії у молодших школярів за допомогою модернізованих проективних
малюнкових методик: “Неіснуюча тварина”, “Малюнок моєї сім’ї”,
“Малюнок мого класу” та модифікованої нової ”Сюжетно'ситуативно'
ілюстрованої” методики на основі праць С. Розенцвейнга, І.А. Фурманова,
А. Басс, А. Даркі, А.А. Романова, P. Темл, М. Доркі, В. Амен та інших.
Сформовано опитувальник та систему спостереження, що дозволяють
дослідити усвідомлений рівень агресії.

References

Дефектологічний словник: навчальний посібник / За ред.

В.І. Бондаря, В.М. Синьова. – К.: ”МП Леся”, 2011. – 528 с.

Практическая психология в тестах, или Как научиться

понимать себя и других/ Р. Римская, С. Римский. – М.:АСТ'

ПРЕСС,1999. – 376 с.

Райгородский Д.Я. Практическая психодиагностика. Ме'

тодики и тесты: Учебное пособие / Д.Я.Райгородский. –

Самара: Издательский Дом “БАХРАХ'М”, 2001. – 672 с.

Романов А.А. Игротерапия. Как преодолеть агрессивность у

детей. Диагностические и коррекционные методики / А.А.Ро'

манов. – М.: Школьная Пресса, 2003. – 48 с.

Фурманов И.А. Детская агрессивность: психодиагностика и

коррекция/ И.А.Фурманов. – Минск: Ильин В.П., 1996. – 199с.

Янковский Л. Общая психодиагностика / Л.Янковский. – СПб.:

Изд'во “Речь”, 2004. – 440 с.

How to Cite

Бєлова, О. (2019). Методики дослідження, що розкривають усвідомлену та неусвідомлену агресію у молодших школярів з різним мовленнєвим розвитком. Collection of Research Papers "Problems of Modern Psychology", (15). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-15.%p