Смислотвірна активність як чинник аксіогенезу особистості у контексті засвоєння соціального досвіду в сучасній освіті
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-15.%25pКлючові слова:
смисл, смислоутворення, аксіогенез, активність, особистість, ситуації діалогу, самоорганіація смислоутворення, пізнавальне ставлення.Анотація
У статті здійснено теоретичний аналіз процесів смислоутворення у
міждисциплінарному дискурсі та виокремлено структурнодинамічні
особливості аксіогенезу у процесі освіти у зв’язку із смислотвірною
активністю особистості. Найбільш адекватними ситуаціями, що
актуалізують смислопобудову в освітньому процесі, виступають ситуації
діалогу. За умови підтримки самоорганізації смислоутворення
особистість починає оперувати не стільки завченим значенням знання,
скільки пошуком джерел його смислу, перебудовується пізнавальне
ставлення особистості з предметнокогнітивної площини у площину
екзистенційну, де знання має не інструментальну, а смислову природу.
Посилання
Абульханова К.А. Психология и сознание личности (Проблемы
методологии, теории и исследования реальной личности) /
К.А. Абульханова // [Избр.психол. труды]. – М.: Московский
психологосоциальный институт; Воронеж: Издство НПО
“МОДЭК”, 1999. – 224 с.
Асмолов А.Г. О некоторых перспективах исследования
смысловых образований личности / А.Г.Асмолов, Б.С.Братусь,
Б.В.Зейгарник [и др.] // Вопросы психологии. – 1979. – №3. –
С. 3545.
Василюк Ф.Е. Психология переживания: анализ преодоления
кризисных ситуаций / Ф.Е.Василюк. – М.: Изд – во МГУ,
– 464 с.
Зинченко В.П. Человек развивающийся. Очерки российской
психологии / В.П. Зинченко, Е.Б. Моргунов. – М.: Тривола,
– 302 с.
Ленгле А. Жизнь, наполненная смыслом. Прикладная
логотерапия / А. Ленгле. – М.: Генезис, 2004. – 128 с.
Леонтьев А.Н. Избранные психологические произведения:
в 2х т. / А.Н. Леонтьев. – М.: Педагогика, 1983. – Т. II. –
с.
Леонтьев Д.А. Психология смысла: природа, строение и
динамика смысловой реальности / Д.А. Леонтьев. – М.: Смысл,
– 487 с.
Тульчинский Г.Л. Смысл и гуманитарное знание / Г.Л. Туль
чинский // Проблема смысла в науках о человеке. – М.: Смысл,
– С. 726.
Франкл В. Человек в поисках смысла / В. Франкл.– М.:
Прогресс, 1990. – 367 с.
Чепелєва Н.В. Особистий досвід суб’єкта у контексті пси
хологічної герменевтики / Н.В. Чепелєва // Людина. Суб’єкт.
Вчинок: Філософськопсихологічні студії / [за заг. ред.
В.О. Татенка]. – К.: Либідь, 2006. – С. 280302.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.