Смислотвірна активність як чинник аксіогенезу особистості у контексті засвоєння соціального досвіду в сучасній освіті

Authors

  • Г.К. Радчук

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-15.%25p

Keywords:

смисл, смислоутворення, аксіогенез, активність, особистість, ситуації діалогу, самоорганіація смислоутворення, пізнавальне ставлення.

Abstract

У статті здійснено теоретичний аналіз процесів смислоутворення у
міждисциплінарному дискурсі та виокремлено структурнодинамічні
особливості аксіогенезу у процесі освіти у зв’язку із смислотвірною
активністю особистості. Найбільш адекватними ситуаціями, що
актуалізують смислопобудову в освітньому процесі, виступають ситуації
діалогу. За умови підтримки самоорганізації смислоутворення
особистість починає оперувати не стільки завченим значенням знання,
скільки пошуком джерел його смислу, перебудовується пізнавальне
ставлення особистості з предметнокогнітивної площини у площину
екзистенційну, де знання має не інструментальну, а смислову природу.

References

Абульханова К.А. Психология и сознание личности (Проблемы

методологии, теории и исследования реальной личности) /

К.А. Абульханова // [Избр.психол. труды]. – М.: Московский

психологосоциальный институт; Воронеж: Издство НПО

“МОДЭК”, 1999. – 224 с.

Асмолов А.Г. О некоторых перспективах исследования

смысловых образований личности / А.Г.Асмолов, Б.С.Братусь,

Б.В.Зейгарник [и др.] // Вопросы психологии. – 1979. – №3. –

С. 3545.

Василюк Ф.Е. Психология переживания: анализ преодоления

кризисных ситуаций / Ф.Е.Василюк. – М.: Изд – во МГУ,

– 464 с.

Зинченко В.П. Человек развивающийся. Очерки российской

психологии / В.П. Зинченко, Е.Б. Моргунов. – М.: Тривола,

– 302 с.

Ленгле А. Жизнь, наполненная смыслом. Прикладная

логотерапия / А. Ленгле. – М.: Генезис, 2004. – 128 с.

Леонтьев А.Н. Избранные психологические произведения:

в 2х т. / А.Н. Леонтьев. – М.: Педагогика, 1983. – Т. II. –

с.

Леонтьев Д.А. Психология смысла: природа, строение и

динамика смысловой реальности / Д.А. Леонтьев. – М.: Смысл,

– 487 с.

Тульчинский Г.Л. Смысл и гуманитарное знание / Г.Л. Туль

чинский // Проблема смысла в науках о человеке. – М.: Смысл,

– С. 726.

Франкл В. Человек в поисках смысла / В. Франкл.– М.:

Прогресс, 1990. – 367 с.

Чепелєва Н.В. Особистий досвід суб’єкта у контексті пси

хологічної герменевтики / Н.В. Чепелєва // Людина. Суб’єкт.

Вчинок: Філософськопсихологічні студії / [за заг. ред.

В.О. Татенка]. – К.: Либідь, 2006. – С. 280302.

How to Cite

Радчук, Г. (2019). Смислотвірна активність як чинник аксіогенезу особистості у контексті засвоєння соціального досвіду в сучасній освіті. Collection of Research Papers "Problems of Modern Psychology", (15). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-15.%p