Виникнення і становлення практико–орієнтованої психології
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-15.%25pКлючові слова:
психологія, консультування, психодрама, гештальттерапія, знання, потреби, дослідження, мислення, психодіагностика, психотехніки, вплив, діяльність, аналіз, синтез, емпатійність, розвиток.Анотація
У статті розглянуто процес виникнення та становлення практико
орієнтованої психології, а саме: низку підходів до побудови процесу
психологічної допомоги, певні техніки та вимоги до них, а також
визначено, що методи психологічної допомоги є географічно дієвими,
тобто для певних регіонів підходять тільки певні методи.
Посилання
нической теории /Ф.Е.Василюк//Московский психотерапевти
ческий журнал. – 1992. – № 1. – С. 3548.
2. Выготский Л.С. Собрание сочинений: т.3. Проблемы развития
психики/ Л.С.Выготский. – М.: Педагогика, 1983. – 367 с.
3. Геллерштейн С.Л. Психотехника / С.Л.Геллерштейн. – М.,
1926. – 380 с.
4. Иванников В.А. Психологические механизмы волевой ре
гуляции / В.А.Иванников. – М.: МГУ, 1991. – 140 с.
5. Корнилов Ю.К. Проблемы психологии практического ин
теллекта. Проблемы субъекта в психологии. – М., 2000. –
С. 185215.
6. Мамардашвили М.К. Обязательность формы /М.К. Мамардашви
ли. Как я понимаю философию. – М.: Прогресс, 1992. – С.8690.
7. Матюшкиш A.M. Концепция творческой одаренности /A.M.Ма
тюшкиш //Вопросы психологии. – 1989. – № 6. – С.2933.
8. Митякина А.А. Принцип самоорганизации систем: кри
тический анализ/А.А.Митякина //Психологический жур
нал. – 1998. – т. 19. – № 4. – С. 117132.
9. Невструева Т.Х. Психотехника как научная дисциплина
психологической практики: Докт. дис... психол. наук /
Т.Х.Невструева. – СПб., 1999. – 400 с.
10. Рейтер Л., Штейнер Э. Психотерапия и наука. Наблюдение за
одной профессией / Л.Рейтер, Э. Штейнер//Психотерапия –
новая наука о человеке. – Екатеринбург, М., 1999. – С.8092.
11. Розин Д.М. Психология: теория и практика. Учеб. пособие для
высш. шк. / Д.М.Розин. – М.: ФорумИнфра, 1997. – 294 с.
12. Рубинштейн С.Л. Бытие и сознание. – М.: АН СССР, 1957. – 328 с.
13. Цапкин В.Н. Единство и многообразие психотерапевтического
опыта /В.Н.Цапкин //Московский психотерапевтический
журнал. – 1992. – № 2. – С. 3848.
14. Щедровщкий Г.П. Об исходных принципах анализа проблемы
обучения и развития в теории деятельности // Г.П.Щед
ровицкий// Избранные труды. – М.: Школа культурной
политики, 1995. – С. 197227.
15. Ясперс К. Смысл и назначение истории: [Сб.] / К.Ясперс. – М.:
Республика, 1994. – 527 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.