Особливості розвитку пізнавальної сфери дітей молодшого шкільного віку

Автор(и)

  • Л.Д. Коняєва
  • Н.А. Романько

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-14.%25p

Ключові слова:

молодший шкільний вік, пізнавальна сфера, пізнавальні психічні процеси, сприймання, увага, пам’ять, мислення, уява, розвиток, розвивальна програма.

Анотація

Стаття присвячена вивченню особливостей пізнавальної сфери дітей
молодшого шкільного віку та шляхів її розвитку. Виявлено, що найменш
розвиненими у більшості молодших школярів є слухова пам’ять, довільна
увага та словесно логічне мислення. Дещо кращими були показники
зорово просторового сприймання та зорової пам’яті. Розроблена та
впроваджена спеціальна програма з розвитку пізнавальної сфери дітей
молодшого шкільного віку. Після участі у цій програмі у молодших
школярів експериментальної групи встановлена помітна позитивна
динаміка в розвитку більшості пізнавальних психічних процесів.
Динаміка результатів контрольної групи була переважно незначною.

Посилання

Ануфриев А.Ф. Как преодолеть трудности в обучении детей /

А.Ф. Ануфриев, С.Н. Костромина. – М.: Ось 89, 1999. – 224 с.

Гальперин П.Я. Экспериментальное формирование внимания /

П.Я.Гальперин, С.Л. Кабыльницкая. – М.: Директ Медиа,

– 223 с.

Гамезо М.В. Возрастная и педагогическая психология /

М.В.Гамезо, Е.А.Петрова, Л.М/Орлова. – М.: Педагогическое

об во России, 2003. – 512 с.

Загальна психологія: Підручник / [О.В.Скрипченко, Л.В.До

линська, З.В.Огороднійчук та ін.] – К.: Либідь, 2005. – 464 с.

Корчевська Н.Р. Психоемоційні особливості молодших

школярів у процесі формування позитивних мотивів навчання //

Тернопільський НПУ імені Володимира Гнатюка. – 2009 //

http://www.nbuv.gov.ua

Крутецкий В.А. Психология /В.А.Крутецкий. – М.: Просве

щение, 1989. – 352 с.

Кулагина И.Ю. Возрастная психология: Полный жизненный

цикл развития человека [Учебное пособие для студентов

высших учебных заведений] / И.Ю. Кулагина, В.Н. Колюц

кий. – М.: Сфера, 2001. – 464 с.

Матюхина М.В. Возрастная и педагогическая психология /

М.В.Матюхина, Т.С. Михальчик, Н.Ф. Прокина. – М.:

Просвещение, 1984. – 256 с.

Маклаков А.Г. Психические познавательные процессы

[Хрестоматия]. – СПб.: Питер, 2005. – С. 215.

Максименко С.Д. Загальна психологія [3 видання] / С.Д.Мак

сименко. – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 272 с.

Немов Р.С. Книга 3: Психодиагностика / Р.С.Немов. – М.:

Владос, 2001. – 640 с.

Пелешко О. Аналіз індивідуальних особливостей пам’яті у дітей

молодшого шкільного віку // Humanities & Social Sciences,

– С. 217 218.

Психологія: навчальний посібник / [О.В. Винославська,

О.А. Бреусенко Кузнєцов, В.Л. Зливков та ін.]; за наук. ред.

О.В. Винославської. – К.: ІНКОС, 2005. – 352 с.

Савчин М. В. Вікова психологія: Навчальний посібник / М.В.Сав

чин, Л.П. Василенко. – К.: Академвидав, 2005. – 360 с.

Эльконин Д.Б. Психология обучения младшего школьника /

Д.Б.Эльконин. – М.: Знание, 1974. – 64 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Коняєва, Л., & Романько, Н. (2019). Особливості розвитку пізнавальної сфери дітей молодшого шкільного віку. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (14). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-14.%p