Особливості розвитку пізнавальної сфери дітей молодшого шкільного віку
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-14.%25pКлючові слова:
молодший шкільний вік, пізнавальна сфера, пізнавальні психічні процеси, сприймання, увага, пам’ять, мислення, уява, розвиток, розвивальна програма.Анотація
Стаття присвячена вивченню особливостей пізнавальної сфери дітей
молодшого шкільного віку та шляхів її розвитку. Виявлено, що найменш
розвиненими у більшості молодших школярів є слухова пам’ять, довільна
увага та словесно логічне мислення. Дещо кращими були показники
зорово просторового сприймання та зорової пам’яті. Розроблена та
впроваджена спеціальна програма з розвитку пізнавальної сфери дітей
молодшого шкільного віку. Після участі у цій програмі у молодших
школярів експериментальної групи встановлена помітна позитивна
динаміка в розвитку більшості пізнавальних психічних процесів.
Динаміка результатів контрольної групи була переважно незначною.
Посилання
Ануфриев А.Ф. Как преодолеть трудности в обучении детей /
А.Ф. Ануфриев, С.Н. Костромина. – М.: Ось 89, 1999. – 224 с.
Гальперин П.Я. Экспериментальное формирование внимания /
П.Я.Гальперин, С.Л. Кабыльницкая. – М.: Директ Медиа,
– 223 с.
Гамезо М.В. Возрастная и педагогическая психология /
М.В.Гамезо, Е.А.Петрова, Л.М/Орлова. – М.: Педагогическое
об во России, 2003. – 512 с.
Загальна психологія: Підручник / [О.В.Скрипченко, Л.В.До
линська, З.В.Огороднійчук та ін.] – К.: Либідь, 2005. – 464 с.
Корчевська Н.Р. Психоемоційні особливості молодших
школярів у процесі формування позитивних мотивів навчання //
Тернопільський НПУ імені Володимира Гнатюка. – 2009 //
Крутецкий В.А. Психология /В.А.Крутецкий. – М.: Просве
щение, 1989. – 352 с.
Кулагина И.Ю. Возрастная психология: Полный жизненный
цикл развития человека [Учебное пособие для студентов
высших учебных заведений] / И.Ю. Кулагина, В.Н. Колюц
кий. – М.: Сфера, 2001. – 464 с.
Матюхина М.В. Возрастная и педагогическая психология /
М.В.Матюхина, Т.С. Михальчик, Н.Ф. Прокина. – М.:
Просвещение, 1984. – 256 с.
Маклаков А.Г. Психические познавательные процессы
[Хрестоматия]. – СПб.: Питер, 2005. – С. 215.
Максименко С.Д. Загальна психологія [3 видання] / С.Д.Мак
сименко. – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 272 с.
Немов Р.С. Книга 3: Психодиагностика / Р.С.Немов. – М.:
Владос, 2001. – 640 с.
Пелешко О. Аналіз індивідуальних особливостей пам’яті у дітей
молодшого шкільного віку // Humanities & Social Sciences,
– С. 217 218.
Психологія: навчальний посібник / [О.В. Винославська,
О.А. Бреусенко Кузнєцов, В.Л. Зливков та ін.]; за наук. ред.
О.В. Винославської. – К.: ІНКОС, 2005. – 352 с.
Савчин М. В. Вікова психологія: Навчальний посібник / М.В.Сав
чин, Л.П. Василенко. – К.: Академвидав, 2005. – 360 с.
Эльконин Д.Б. Психология обучения младшего школьника /
Д.Б.Эльконин. – М.: Знание, 1974. – 64 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.