Особливості розвитку пізнавальної сфери дітей молодшого шкільного віку
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-14.%25pKeywords:
молодший шкільний вік, пізнавальна сфера, пізнавальні психічні процеси, сприймання, увага, пам’ять, мислення, уява, розвиток, розвивальна програма.Abstract
Стаття присвячена вивченню особливостей пізнавальної сфери дітей
молодшого шкільного віку та шляхів її розвитку. Виявлено, що найменш
розвиненими у більшості молодших школярів є слухова пам’ять, довільна
увага та словесно логічне мислення. Дещо кращими були показники
зорово просторового сприймання та зорової пам’яті. Розроблена та
впроваджена спеціальна програма з розвитку пізнавальної сфери дітей
молодшого шкільного віку. Після участі у цій програмі у молодших
школярів експериментальної групи встановлена помітна позитивна
динаміка в розвитку більшості пізнавальних психічних процесів.
Динаміка результатів контрольної групи була переважно незначною.
References
Ануфриев А.Ф. Как преодолеть трудности в обучении детей /
А.Ф. Ануфриев, С.Н. Костромина. – М.: Ось 89, 1999. – 224 с.
Гальперин П.Я. Экспериментальное формирование внимания /
П.Я.Гальперин, С.Л. Кабыльницкая. – М.: Директ Медиа,
– 223 с.
Гамезо М.В. Возрастная и педагогическая психология /
М.В.Гамезо, Е.А.Петрова, Л.М/Орлова. – М.: Педагогическое
об во России, 2003. – 512 с.
Загальна психологія: Підручник / [О.В.Скрипченко, Л.В.До
линська, З.В.Огороднійчук та ін.] – К.: Либідь, 2005. – 464 с.
Корчевська Н.Р. Психоемоційні особливості молодших
школярів у процесі формування позитивних мотивів навчання //
Тернопільський НПУ імені Володимира Гнатюка. – 2009 //
Крутецкий В.А. Психология /В.А.Крутецкий. – М.: Просве
щение, 1989. – 352 с.
Кулагина И.Ю. Возрастная психология: Полный жизненный
цикл развития человека [Учебное пособие для студентов
высших учебных заведений] / И.Ю. Кулагина, В.Н. Колюц
кий. – М.: Сфера, 2001. – 464 с.
Матюхина М.В. Возрастная и педагогическая психология /
М.В.Матюхина, Т.С. Михальчик, Н.Ф. Прокина. – М.:
Просвещение, 1984. – 256 с.
Маклаков А.Г. Психические познавательные процессы
[Хрестоматия]. – СПб.: Питер, 2005. – С. 215.
Максименко С.Д. Загальна психологія [3 видання] / С.Д.Мак
сименко. – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 272 с.
Немов Р.С. Книга 3: Психодиагностика / Р.С.Немов. – М.:
Владос, 2001. – 640 с.
Пелешко О. Аналіз індивідуальних особливостей пам’яті у дітей
молодшого шкільного віку // Humanities & Social Sciences,
– С. 217 218.
Психологія: навчальний посібник / [О.В. Винославська,
О.А. Бреусенко Кузнєцов, В.Л. Зливков та ін.]; за наук. ред.
О.В. Винославської. – К.: ІНКОС, 2005. – 352 с.
Савчин М. В. Вікова психологія: Навчальний посібник / М.В.Сав
чин, Л.П. Василенко. – К.: Академвидав, 2005. – 360 с.
Эльконин Д.Б. Психология обучения младшего школьника /
Д.Б.Эльконин. – М.: Знание, 1974. – 64 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.

