Особливості психічного розвитку молодших школярів з тяжкими порушеннями мовлення
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-14.%25pКлючові слова:
мислення, мовлення, пам’ять, розвиток, формування.Анотація
У статті розглянуто особливості психічного розвитку молодших
школярів з тяжкими порушеннями мовлення. До недавнього часу
вважалося, що діти з ТПМ, які мають збережений інтелект і нормально
розвинуті біологічний слух і зір, не відчувають серйозних труднощів у
навчанні. З аналізу наукової літератури ми бачимо, що вивчення цілісної
структури дефекту у школярів з ТПМ зумовлює недорозвиток у дітей
не лише мовлення, але і визначає причини труднощів засвоєння ними
знань, умінь та навичок з різних навчальних дисциплін у школі. Від
психічного розвитку молодших школярів з тяжкими порушеннями
мовлення залежить рівень усвідомлення та засвоєння ними навчального
матеріалу.
Посилання
Андрусишина Л. Особливості довільної пам’яті у дітей старшого
дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення /
Л.Андрусишина// Дефектологія. – 1999. – №4 – С. 20 28.
Белова Давид Р.А. Клинические особенности детей до
школьного возраста с недоразвитием речи // Нарушение речи у
дошкольников / Под ред. Р.А.Беловой Давид. – М.: Про
свещение, 1972. – С. 82 – 129.
Вікова та педагогічна психологія: навч. посібник /О.В. Скрип
ниченко, Л.В. Долонська, З.В. Огороднійчук. – К.: Просвіта,
– 416 с.
Даниленкова О.Р. Развитие предметного запоминания у детей
с нерезко выраженным недоразвитием речи // Дефектология. –
– № 6 – С. 18 29.
Конопляста С.Ю. Логопсихологія: навч. посіб. / С.Ю. Ко
нопляста, Т.В. Сак; за ред. М.К. Шеремет. – К.: Знання,
– 293 с.
Логопедия / Под ред. Л.С.Волковой. – М.: Просвещение,
– 528 с.
Лурия А.Р. Роль речи в регуляции нормального и аномального
поведения // Проблемы высшей нервной деятельности
нормального и аномального ребёнка: Т.2. /Под ред. А.Р.Лу
рия. – М.: АПН РСФСР, 1958. – С. 5 42.
Максименко С.Д. Індивідуальні особливості мислення дити
ни /С.Д.Максименко. – К.: Знання, 1977. – 48 с.
Соботович Є.Ф. Порушення мовного розвитку в дітей та шляхи їх
корекції: навчально методичний посібник. – К.: ІОДО, 1995. – 204 с.
Спирова Л.Ф. Особенности речового развития учащихся с
тяжелыми нарушениями речи (ІV классы) /Л.Ф.Спирова. – М.:
Педагогіка, 1980. – 129 с.
Тарасун В.В. Логодидактика: навчальний посібник для вищих на
вчальних закладів /В.В.Тарасун. – К.: Видавництво Національ
ного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, 2004. –
с.
Тарасун В.В. Особливості навчання математики молодших
школярів з порушеннями мовленнєвого розвитку: Навчальний
посібник / В.В.Тарасун, Н.С.Гаврилова. – Кам’янець
Подільський: ПП Мошинський В.С., 2007. – 268 с.
Цветкова Л.С. Мозг и интеллект: Нарушение и восстановление
интеллектуальной деятельности /Л.С.Цветкова. – М.:
Просвещение – АО “Учеб. лит.”, 1995. – 304 с.
Шипицина Л.М. Комплексное исследование мнестической
деятельности младших школьников с речевой патологией //
Дефектология /Л.М.Шипицина, Л.С.Волкова, Э.Г.Крутико
ва. – 1991. – № 2 – С. 83 95.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.