Особливості психічного розвитку молодших школярів з тяжкими порушеннями мовлення

Автор(и)

  • Л.І. Ружицька

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-14.%25p

Ключові слова:

мислення, мовлення, пам’ять, розвиток, формування.

Анотація

У статті розглянуто особливості психічного розвитку молодших
школярів з тяжкими порушеннями мовлення. До недавнього часу
вважалося, що діти з ТПМ, які мають збережений інтелект і нормально
розвинуті біологічний слух і зір, не відчувають серйозних труднощів у
навчанні. З аналізу наукової літератури ми бачимо, що вивчення цілісної
структури дефекту у школярів з ТПМ зумовлює недорозвиток у дітей
не лише мовлення, але і визначає причини труднощів засвоєння ними
знань, умінь та навичок з різних навчальних дисциплін у школі. Від
психічного розвитку молодших школярів з тяжкими порушеннями
мовлення залежить рівень усвідомлення та засвоєння ними навчального
матеріалу.

Посилання

Андрусишина Л. Особливості довільної пам’яті у дітей старшого

дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення /

Л.Андрусишина// Дефектологія. – 1999. – №4 – С. 20 28.

Белова Давид Р.А. Клинические особенности детей до

школьного возраста с недоразвитием речи // Нарушение речи у

дошкольников / Под ред. Р.А.Беловой Давид. – М.: Про

свещение, 1972. – С. 82 – 129.

Вікова та педагогічна психологія: навч. посібник /О.В. Скрип

ниченко, Л.В. Долонська, З.В. Огороднійчук. – К.: Просвіта,

– 416 с.

Даниленкова О.Р. Развитие предметного запоминания у детей

с нерезко выраженным недоразвитием речи // Дефектология. –

– № 6 – С. 18 29.

Конопляста С.Ю. Логопсихологія: навч. посіб. / С.Ю. Ко

нопляста, Т.В. Сак; за ред. М.К. Шеремет. – К.: Знання,

– 293 с.

Логопедия / Под ред. Л.С.Волковой. – М.: Просвещение,

– 528 с.

Лурия А.Р. Роль речи в регуляции нормального и аномального

поведения // Проблемы высшей нервной деятельности

нормального и аномального ребёнка: Т.2. /Под ред. А.Р.Лу

рия. – М.: АПН РСФСР, 1958. – С. 5 42.

Максименко С.Д. Індивідуальні особливості мислення дити

ни /С.Д.Максименко. – К.: Знання, 1977. – 48 с.

Соботович Є.Ф. Порушення мовного розвитку в дітей та шляхи їх

корекції: навчально методичний посібник. – К.: ІОДО, 1995. – 204 с.

Спирова Л.Ф. Особенности речового развития учащихся с

тяжелыми нарушениями речи (ІV классы) /Л.Ф.Спирова. – М.:

Педагогіка, 1980. – 129 с.

Тарасун В.В. Логодидактика: навчальний посібник для вищих на

вчальних закладів /В.В.Тарасун. – К.: Видавництво Національ

ного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, 2004. –

с.

Тарасун В.В. Особливості навчання математики молодших

школярів з порушеннями мовленнєвого розвитку: Навчальний

посібник / В.В.Тарасун, Н.С.Гаврилова. – Кам’янець

Подільський: ПП Мошинський В.С., 2007. – 268 с.

Цветкова Л.С. Мозг и интеллект: Нарушение и восстановление

интеллектуальной деятельности /Л.С.Цветкова. – М.:

Просвещение – АО “Учеб. лит.”, 1995. – 304 с.

Шипицина Л.М. Комплексное исследование мнестической

деятельности младших школьников с речевой патологией //

Дефектология /Л.М.Шипицина, Л.С.Волкова, Э.Г.Крутико

ва. – 1991. – № 2 – С. 83 95.

##submission.downloads##

Як цитувати

Ружицька, Л. (2019). Особливості психічного розвитку молодших школярів з тяжкими порушеннями мовлення. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (14). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-14.%p