Психологічний зміст індивідуального підходу у навчанні
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-14.%25pКлючові слова:
індивідуальний підхід, індивідуальність, індивідуальні особливості учнів, вікові особливості.Анотація
Практично прикладне вирішення проблеми індивідуалізації
навчання і виховання, на думку багатьох вчених, передбачає знання
індивідуальних особливостей дитини, уміння їх діагностувати,
враховувати і формувати, прогнозувати їх вплив на успішність діяльності.
Кожен із вчених намагається акцентувати увагу на різноманітності
зовнішніх і внутрішніх чинників, які так чи інакше впливають на процес
учіння. У статті розглядаються теоретичні основи індивідуального
підходу у навчанні з позиції, що реалізація індивідуального підходу в
навчально виховній роботі – не пасивне врахування численних
індивідуальних особливостей учнів, а розвиток цих особливостей і
індивідуальності в цілому, в напрямі, найбільш оптимальному і
характерному саме для даної особистості.
Посилання
Балл Г.А. Г.С.Костюк и его методологические уроки /Г.А.Балл
//Психол. журнал. – 2000. – Т. 21. – №3. – С. 112 116.
Божович Л.И. Этапы формирования личности / Л.И.Божо
вич. – М.: Воронеж, 1995.
Выготский Л.С. Психология развития человека /Л.С.Выготс
кий. – М.: Изд во Смысл; Изд во Эксмо, 2005. – С. 210.
Выготский Л.С. Собр. соч.: В 6 т. /Л.С.Выготский. – М.,
– Т.3: Проблемы развития психики. – С. 87.
Костюк Г.С. Навчально виховний процес і психічний розвиток
особистості /Г.С.Костюк. – К.: Радянська школа, 1998. – 600 с.
Костюк Г.С. Навчання і розвиток учнів /Г.С.Костюк//
Психологічна наука, вчитель, учень. – К.: Радянська школа,
– С. 19 32.
Костюк Г.С. Принцип развития в психологии /Г.С.Костюк//
Методологические проблемы психологии. – М., 1969.
Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность /А.Н.Леон
тьев. – М.: Политиздат, 1997. – 304 с.
Максименко С.Д. Генетическая психология: Методологическая
рефлексия проблем развития в психологии: монография /
С.Д.Максименко. – К., 2000 – 320 с.
Максименко С.Д. Розвиток психіки в онтогенезі: [в 2 х т.] /
С.Д.Максименко. – К.: Форум, 2002.
Максименко С.Д. Проблема метода психологии // Вопросы
психологии. –1989. – №4. –С.31 39.
Мерлин В.С. Очерк интегрального исследования индивиду
альности /В.С.Мерлин. – М.: Педагогика, 1986. – 253 с.
Эльконин Д.Б. К проблеме периодизации психического
развития в детском возрасте /Д.Б.Эльконин// Вопросы
психологии. –1971. – №4. – С.6 20.
Эльконин Д.Б. Психология обучения младшего школьника /
Д.Б.Эльконин. – М.: Знание, 1974. – 64 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.