Особливості обстеження мовленнєвого розвитку дітей з ДЦП
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-14.%25pКлючові слова:
дитячий церебральний параліч, дизартрія, сензитивні періоди розвитку, моторний, сенсорний і мовленнєвий розвиток, оптико просторовий гнозис і праксис.Анотація
У статті висвітлено погляди провідних науковців на проблему ранньої
діагностики мовленнєвого розвитку дітей з ДЦП,подано методику
обстеження мовлення дітей раннього віку з наслідками ДЦП, визначені
основні критерії для оцінювання якості виконання дітьми цих завдань,
відповідно віку описані зразки виконання запропонованих вправ, зазначені
вікові нормативи виконання дітьми з нормою і провідними порушеннями
моторної сфери вправ для обстеження звуковимови, основних характе
ристик голосу, загальної та мілкої моторики, завдань для дослідження
сенсорного розвитку, симультанного та сукцесивного гнозису. Означені
основні тенденції подальшого розвитку цього напрямку логопедії.
Посилання
Бадалян Л.О. Детские церебральные параличи / Л.О.Бадалян,
Л.Т.Журба, О.В.Тимонина.– К.: Здоровье, 1988.– 324 с.
Большакова С.Е. Речевые нарушения и их преодоление /
С.Е.Большакова.– М.: Из во ЭКСМО Пресс, 2002.– 160 с.
Гаврилова Н.С. Порушення фонологічного боку мовлення у
дітей: монографія /Н.С.Гаврилова. – Кам’янець Подільський:
ТОВ “Друк Сервіс”, 2011.– 200 с.
Дедюхина Г.В. Логопедический массаж и лечебная физкультура
с детьми 3 5 лет, страдающими детским церебральным
параличом: учебно практическое пособие для логопедов и
медицинских работников / Г.В.Дедюхина, Т.А.Яньшина,
Л.Д.Могучая. – М: Гном Пресс, 1999. – 32 с.
Калягин В.А. Психология лиц с нарушениями речи / В.А.Ка
лягин, Т.С.Овчинникова. – СПб.: КАРО, 2007. – 544 с.
Кирьянова Р. А. Комплексная диагностика и ее использование
учителем логопедом в коррекционной работе с детьми 56 лет,
имеющими тяжелые нарушения речи /Р.А.Кирьянова. – СПб,
– 368 с.: ил.
Конопляста С.Ю. Логопсихологія: навчальний посібник /
С.Ю.Конопляста, Т.В.Сак; за ред. М.К.Шеремет.– К.: Знання,
– 293с.
Логопедія: підручник, друге видання, перероблене та допов
нене /С.Ю.Конопляста, Т.В.Сак; за ред. М.К.Шеремет. – К.:
Видавничий Дім “Слово”, 2010. – 672 с.
Малярчук А.Я. Обстеження мовлення дітей: Дидактичний
матеріал /А.Я.Малярчук. – К.: Літера ЛТД, 2004. – 104 с.: іл.
Основы теории речевой деятельности. Под редакцией А.А. Ле
онтьева. – М.: Издательство “Наука”, 1974.– 368 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.