Індивідуальні особливості самоставлення дітей старшого дошкільного віку
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%25pКлючові слова:
самоставлення, емоційне-ціннісне ставлення до себе, індивідуальні-психологічні особливості самоставлення старшого дошкільника, рефлексія, самооцінка, індивідуальність.Анотація
У статті автор розглядає поняття “самоставлення” й “індиві-
дуальність”. Розкриває такі чинники впливу на становлення само-
ставлення дитини старшого дошкільного віку, як родина, однолітки,
вихователь, ігрова діяльність. Розкриває роль і сутність індивідуального
підходу як ведучого принципу розвитку індивідуальності дитини. Автор
також визначає прояви індивідуальних особливостей ставлення дитини
до самої себе. Виявляє індивідуальні відмінності самоставлення дитини
старшого дошкільного віку і надає рекомендації, які можуть бути
використані в роботі з вихователями та батьками.
Посилання
Авдеева Н.Н. Развитие представления о самом себе у ребенка
от рождения до семи лет/ Н.Н. Авдеева, А.И. Сельвестру,
Е.О. Смирнова // Воспитание, обучение и техническое раз-
витие: сб. науч. тр. – М., 1977. – 216 с.
Ананьев Б.Г. Избранные психологические труды / Б.Г. Ана-
ньев; Т.1. – М.: Педагогика, 1980. – 230 с.
Бернс Р. Развитие Я-концепции и воспитание / Р. Бернс;
перевод с англ. – М., 1986. – 141 с.
Воспитание детей дошкольного возраста / Ред. Л.Н. Проко-
лиенко. – К.: Рад. шк., 1990. – 368 с.
Выготский Л.С. Кризис трех лет: собр. соч. / Л.С. Выготский:
в 6 т. – М., 1984. – Т.4. – 379 с.
Запорожец А.В. Эмоциональное развитие дошкольника:
[пособие для воспитателей детского сада] /А.В. Запорожец,
Я.З. Неверович, А.Д. Кошелева и др.; под ред. А.Д. Кошеле-
вой. – М.: Просвещение,1985. – 176 с.
Кон И.С. Открытие “Я” / И.С. Кон. – М., 1978. – 301 с.
Спиркин А.Г. Сознание и самосознание / А.Г. Спиркин. – М.,
– 165 с.
Субботский Е.В. Ребенок открывает мир: книга для воспи-
тателей детского сада / Е.В. Субботский. – М.: Просвещение,
– 207с.
Титаренко Т.М. Такие разные дети. – К.: Рад. шк.,1989. – 144 с.
Тищенко С.П. Про розвиток самосвідомості в онтогенезі
(дошкільний вік) / С.П. Тищенко // Актуальні проблеми
психології. Том ІV. Актуальні проблеми ґенези особистості в
контексті навчання і виховання: зб. наук. ст. – К.: Нора прінт,
– С. 154-159.
Чамата П.Р. Шляхи формування самосвідомості дитини /
П.Р. Чамата // Наук. записки, т. XІV – Рад. школа. – 1960. –
С. 3-20.
Чеснокова И.И. Проблема сознания в психологии / И.И. Чес-
нокова. – М.,1977. – 256 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.