Дослідження теоретичних основ мотивації професійної діяльності педагога
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%25pКлючові слова:
мотив, мотивація, депривація, взаєморозуміння, підтримка, сутність, поведінка, властивість, стійкість, розвиток, поняття, уявлення, феномен, фактор, домінанта, життєдіяльність, теорія, діяльність, класифікація, педагогічний процес.Анотація
Стаття розглядає проблему побудови та постановки мотивів та
мотивацій в професійній діяльності вчителя-педагога. Також роз-
глядаються погляди двох протиборчих шкіл в психології і деяких вчених-
психологів конкретно. Досліджується поетапність побудови мотиву
досягнення успіху, а також сформування надлишку сильної мотивації
для подальшої роботи. В статті виділяють та окремо описано мотиви,
орієнтовані на процес і результат педагогічної діяльності.
Посилання
И.Асеев В.Г. Рефлексивные процессы в сознании и деятель-
ности учителя: автореферат на соис. канд., СПб. – 2002.
Божович Л.И. Изучение мотивации детей и подростков /
Л.И.Божович. – Москва, 1972.
Врум В. Психология развития мотивации / В.Врум. – СПб.:
Речь, 2006. – 458 с.
Годфруа Ж. Что такое психология. Т.1 / Ж.Годфруа. – Москва,
Зимичева A.M. Азбука педагогического труда / A.M.Зимиче-
ва. – М., 1990.
Иванников В.А. Формирование побуждения к действию /
В.А.Иванников // Вопросы психологии. – 1985. – № 3.
Ильин Е.П. Мотивация и мотив: теория и методы изучения /
Е.П.Ильин. – Киев, 1998.
Лазарев B.C. Системное развитие школы / B.C.Лазарев. – М.,
Леонтьев А.Н. Мотивация и психологические механизмы ее
формирования / А.Н.Леонтьев. – Киев, 2002.
Ломов Б.Ф. Психолого-педагогическая компетентность
учителя: диагностика и развитие / Б.Ф.Ломов. – Москва, 2002.
Лоулер Э. Единство рефлексии, мотивации и адаптации в
сознании личности: коллективная монография / Э.Лоулер. –
М., 2005.
Магомед-Эминов М.Ш. Мотивация достижения / М.Ш.Ма-
гомед-Эминов. – Москва, 1987.
Маркова А.К. Психология труда учителя/ А.К.Маркова. –
Москва: просвещение, 1993.
Маслоу А. Мотивация и личность / А. Маслоу. – Москва, 1998.
Митина Л.М. Формирование профессионального самосознания
учителя / Л.М.Митина // Вопросы психологии. – 1990. – № 3.
Никиреев Е.М. Человеческий фактор в нововведениях /
Е.М.Никиреев // Психологический журнал. – 1985. – № 4.
Пилоян Р.А. Мотивация профессиональной деятельности /
Р.А.Пилоян. – Киев, 1986.
Рудаков В.А. Формирование мотивации самообразования /
В.А.Рудаков. – Москва, 2004.
Якобсон П.М. Проблема личности педагога / П.М.Якобсон. –
Екатеринбург, 1997.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.