Феноменологічний підхід до вивчення механізмів становлення цінностей особистості
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%25pКлючові слова:
феноменологічний підхід, психодинамічна теорія, умовні цінності, нормативні цінності.Анотація
У статті представлено теоретичні й емпіричні дослідження
механізмів становлення цінностей особистості на основі феноме-
нологічного підходу і розробленої Академіком АПН України Т.С. Яценко
психодинамічної теорії та методу психоаналізу комплексу тематичних
психомалюнків. Едіпова ситуація, ідентифікація зі значимим об’єктом
відіграють важливу роль у виникненні умовних цінностей, а задля
збереження ідеалізованого “Я” умовні ціності виконують функцію
викривлення соціально-перцептивної реальності спричиняючи ви-
никнення дисфункцій емоційної сфери та соціальну дезадаптацію.
Посилання
Маслоу А.Г. Дальние пределы человеческой психики / Перев. с
англ. А.М.Татлыдаевой; Научн. ред., вступ. статья и коммент.
Н.Н. Акулиной. – СПб.: Евразия,1997. – 430 с.
Маслоу А.Г. Психология бытия / А.Г.Маслоу. – М.: Рефл-бук,
К.: Веклер,1997. – 300 с.
Паркулаб О.Г. Феноменологічний аналіз у віковому екзистен-
ційному консультуванні: автореф. дис. на здобуття наук,
ступеня канд. психол. наук. – Івано-Франківськ, 2004. – 19 с.
Психологический словарь. – 3-е изд., доп.и перераб. /Автор-
сост. В.Н.Копорулина, М.Н.Смирнова, Н.О.Гордеева. – Ростов
на/Д.: Феникс, 2004. – 604 с.
Немов Р.С. Психология: Словарь-справочник: В 2 ч. – М.:
ВЛАДОС-ПРЕСС, 2003. – Ч.2. – 352 с.
Адлер А. Понять природу человека / А.Адлер. – СПб.:
Академический проект, 1997. – 256 с.
Осипова А.А. Общая психокоррекция: учебное пособие для
студентов вузов. – М.: ТЦ “Сфера”, 2000. – 512 с.
Яценко Т.С. Психологічні основи групової психокорекції: навч.
посіб. – К.: Либідь, 1996. – 264 с.
Концептуальні засади і методика глибинної психокорекції:
Підготовка психолога-практика: навч. посіб./ Т.С. Яценко,
Б.Б.Іваненко, С.М. Аврамченко та ін.; За ред. Т.С. Яценко. –
К.: Вища шк., 2008. – 342 с.: іл.
Яценко Т.С. Основи глибинної психокорекції: феноменологія,
теорія і практика: навч. посіб. – К.: Вища шк., 2006. – 382 с.:
іл.
Проблеми сучасної педагогічної освіти. – Сер.: Педагогіка і
психологія: зб.статей. – Ялта: РВВ КГУ, 2009. – Вип.21. –
Ч.1. – 219 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.