Теоретичні підходи до дослідження психологічної компетентності
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%25pКлючові слова:
підхід, компетентність, знання, вміння, навички, досвід, педагог, термін, аналіз, уявлення, компоненти, поведінка, соціальна роль, сутність, структура, критерії, рівень, потреба, явище, умови, контакт.Анотація
Стаття розглядає аналіз теоретичних підходів двох психологічних
течій: вітчизняної та закордонної, а також погляди конкретних
представників цих течій та їх дослідження психологічної компетентності.
Розглядаються основні поняття, погляди та підходи до розкриття самого
розуміння “Компетентність”. Виділяються три основних компоненти
компетентності, визначаються їх основні характеристики та значення
для соціальної взаємодії, а також визначається необхідний рівень кожного
компонента для досягнення компетентної роботи (компетентності) вчителя
по відношенню до учнів та проведену роботу для досягнення оптимально
продуктивної роботи в класі.
Посилання
Алферов А.Д. Опыт и проблемы повышения психологической
компетентности педагога / А.Д.Алферов // Вопросы психо)
логии. – 1988. – № 4.
Валеев Г.Ж. Педагогическая наука и творчество учителя /
Г.Ж.Валеев// Советская педагогика. – 1987. – № 2. –
С.3)8.
Варданян Ю.В. Профессиональная компетентность специа)
листа / Ю.В.Варданян. – Москва, 1999.
Гоноболин Ф.Н. Книга об учителе / Ф.Н.Гоноболин. – Москва,
Елканов С.Б. Формирование личности учителя советской
школы в процессе профессиональной подготовки / С.Б.Ел)
канов. – М., 1976.
Журавлев В.И. Обучение и жизненный познавательный опыт
учащихся / В.И.Журавлев. – М., 1989.
Зеер Э.Ф. Психология профессий / Э.Ф.Зеер. – Екатеринбург:
УГППУ, 1997.
Иванова С.П. Учитель XXI века: ноопсихологический подход
к анализу профессиональной готовности к педагогической
деятельности / С.П.Иванова. – Москва, 2002.
Касаткин А.Н. Философские основы теории индивидуально)
сти / А.Н.Касаткин. – Л., 1973.
Костылева Н.Е. Как оптимизировать процесс воспитания /
Н.Е.Костылева. – М.,1984.
Крюков А.Д. Фазы творческого процесса / А.Д.Крюков //
Исследование проблем психологии творчества. – М., 1983.
Кузьмина Н.В. Методы исследования педагогической деятель)
ности / Н.В.Кузьмина. – Львов: Изд)во ЛГУ, 1970.
Лукьянова М.И. Психолого)педагогическая компетентность
учителя: диагностика и развитие / М.И.Лукьянова. – Москва,
Ляудис В.Я. Методика преподавания психологии / В.Я.Ляу)
дис. – М., 1999.
Манохина В.М. Если вы учитель / В.М.Манохина. – М.,
Митина Л.М. Психологические особенности внутрилич)
ностных противоречий учителя/ Л.М.Митина. – Вопросы
психологии. – 1998. – № 3.
Митина Л.М. Формирование профессионального самосознания
учителя. Вопросы психологии / Л.М.Митина. – 1990, № 3.
Платонов К.К. Структура и развитие личности / К.К.Пла)
тонов. – Москва, 1986.
Помельченко В.И. Психолого)педагогическая компетентность
учителя как условие повышения педагогической культуры /
В.И.Помельченко. – Омск, 1996.
Сафронова Н.В. Мотивационная саморегуляция личности /
Н.В.Сафронова. – Ташкент, 1987.
Сластенин В.А. Психологический анализ профессионального
самосознания учителя: Автореф.канд.дис. – Л., 1980.
Словарь русского языка: в 4)х т./ АН СССР, Ин)т рус.яз. 1981)
Словарь синонимов русского языка: Практический справочник:
М.: Рус.яз., 1993.
Современный словарь русского языка / С. Ожегова: – М.:
Рус.яз., 1992.
Федорова Н.В. Невербальные средства общения в деятельности
учителя / Н.В.Федорова. – Москва, 1995.
Хоменко Н.Ш. Развитие педагогической культуры учителя в
условиях обновления школы: Дис. канд. пед. наук. – Ростов
н/ Д, 1995.
Шайе Т. Педагогическое творчество учителя // Советская
педагогика. – М., 1988. – № 1.
Шелова М.Л. Педагогическое предвидение / М.Л.Шелова. –
М.,1987.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.