Діагностика і корекція порушень психомоторного розвитку дітей дошкільного віку з вадами інтелекту
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%25pКлючові слова:
діагностика, корекція, психомоторний розвиток, діти дошкільного віку, вади інтелекту, рівні побудови рухів.Анотація
У статті розглянуто особливості проведення діагностики та корекції
психомоторного розвитку дітей дошкільного віку з відхиленнями в
інтелектуальному розвитку на різних рівнях побудови рухів. Пси-
хомоторні можливості дітей з вадами інтелекту залежать від особливостей
розвитку низки психічних функцій: м’язово-рухових відчуттів,
сенсомоторних процесів і т.д. Оволодіння дошкільниками новими для
них методами корекції психомоторного навчання дає можливість не
тільки активізувати ті вміння, які в них є, але і сформувати нові дії,
розвинути певні психічні і моторні якості.
Посилання
Бернштейн Н.А. О построении движений / Н.А.Бернштейн. –
М.: Медгиз, 1947. – 255 с.
Бернштейн Н.А. Очерки по физиологии движений и физиологии
активности / Н.А.Бернштейн. – М.: Медицина, 1966. – 349 с.
Вайзман Н.П. Психомоторика детей-олигофренов / Н.П.Вай-
зман. – М.: Педагогика, 1976. – 104 с.
Венгер Л. А. О формировании познавательных способностей в
процессе обучения дошкольников / Л.А.Венгер // Хрестоматия
по возрастной и педагогической психологии. Работы советских
психологов периода 1946-1980 гг. /Под. ред. И.И.Ильясова,
В.Я.Ляудис. – М.: Изд-во Моск. ун-та, 1981. – С. 179-182.
Гордеева Н. Д. Экспериментальная психология исполнитель-
ного действия / Н.Д.Гордеева. – М.: Тривола, 1995. – 174 с.
Гуровец Г. В.Методика реабилитации психомоторных нару-
шений у умственно отсталых школьников на занятиях ЛФК /
Г.В.Гуровец, Д.С.Гуровец // Дефектология. – 1999. – № 1. –
С. 31-36.
Ильин Е.П. Психомоторная организация человека /
Е.П.Ильин. – СПб. : Питер, 2003. – 384 с.
Клименко В. В. Механізми психомоторики людини / В.В.Кли-
менко. – К.: Шкільний світ, 1997. – 192 с.
Козленко М.О. Розвиток пізнавальної самостійності учнів
допоміжної школи в процесі навчання рухових дій / М.О.Ко-
зленко // Дефектологія. – 1996. – № 2. – С. 5-7.
Малхазов О. Р. Психологія та психофізіологія управління
руховою діяльністю: монографія / О.Р.Малхазов. – К.:
Євролінія, 2002. – 320 с.
Озеров В.П. Психомоторные способности человека / В.П.Озе-
ров. – Дубна: Феникс + , 2002. – 320 с.
Хайкин В. Л. Активность (характеристики и развитие) /
В.Л.Хайкин. – М.: Моск. психол.-соц. ин-тут; Воронеж: Изд-
во НПО “МОДЭК”, 2000. – 448 с.
Шинкарюк А.І. Психомоторно-рівнева структура активності
та свободи суб’єкта / А.І.Шинкарюк. – Кам’янець-Подільсь-
кий : Оіюм, 2005. – 448 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.