Діагностика і корекція порушень психомоторного розвитку дітей дошкільного віку з вадами інтелекту

Автор(и)

  • А.В. Сімко

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%25p

Ключові слова:

діагностика, корекція, психомоторний розвиток, діти дошкільного віку, вади інтелекту, рівні побудови рухів.

Анотація

У статті розглянуто особливості проведення діагностики та корекції
психомоторного розвитку дітей дошкільного віку з відхиленнями в
інтелектуальному розвитку на різних рівнях побудови рухів. Пси-
хомоторні можливості дітей з вадами інтелекту залежать від особливостей
розвитку низки психічних функцій: м’язово-рухових відчуттів,
сенсомоторних процесів і т.д. Оволодіння дошкільниками новими для
них методами корекції психомоторного навчання дає можливість не
тільки активізувати ті вміння, які в них є, але і сформувати нові дії,
розвинути певні психічні і моторні якості.

Посилання

Бернштейн Н.А. О построении движений / Н.А.Бернштейн. –

М.: Медгиз, 1947. – 255 с.

Бернштейн Н.А. Очерки по физиологии движений и физиологии

активности / Н.А.Бернштейн. – М.: Медицина, 1966. – 349 с.

Вайзман Н.П. Психомоторика детей-олигофренов / Н.П.Вай-

зман. – М.: Педагогика, 1976. – 104 с.

Венгер Л. А. О формировании познавательных способностей в

процессе обучения дошкольников / Л.А.Венгер // Хрестоматия

по возрастной и педагогической психологии. Работы советских

психологов периода 1946-1980 гг. /Под. ред. И.И.Ильясова,

В.Я.Ляудис. – М.: Изд-во Моск. ун-та, 1981. – С. 179-182.

Гордеева Н. Д. Экспериментальная психология исполнитель-

ного действия / Н.Д.Гордеева. – М.: Тривола, 1995. – 174 с.

Гуровец Г. В.Методика реабилитации психомоторных нару-

шений у умственно отсталых школьников на занятиях ЛФК /

Г.В.Гуровец, Д.С.Гуровец // Дефектология. – 1999. – № 1. –

С. 31-36.

Ильин Е.П. Психомоторная организация человека /

Е.П.Ильин. – СПб. : Питер, 2003. – 384 с.

Клименко В. В. Механізми психомоторики людини / В.В.Кли-

менко. – К.: Шкільний світ, 1997. – 192 с.

Козленко М.О. Розвиток пізнавальної самостійності учнів

допоміжної школи в процесі навчання рухових дій / М.О.Ко-

зленко // Дефектологія. – 1996. – № 2. – С. 5-7.

Малхазов О. Р. Психологія та психофізіологія управління

руховою діяльністю: монографія / О.Р.Малхазов. – К.:

Євролінія, 2002. – 320 с.

Озеров В.П. Психомоторные способности человека / В.П.Озе-

ров. – Дубна: Феникс + , 2002. – 320 с.

Хайкин В. Л. Активность (характеристики и развитие) /

В.Л.Хайкин. – М.: Моск. психол.-соц. ин-тут; Воронеж: Изд-

во НПО “МОДЭК”, 2000. – 448 с.

Шинкарюк А.І. Психомоторно-рівнева структура активності

та свободи суб’єкта / А.І.Шинкарюк. – Кам’янець-Подільсь-

кий : Оіюм, 2005. – 448 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Сімко, А. (2019). Діагностика і корекція порушень психомоторного розвитку дітей дошкільного віку з вадами інтелекту. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (13). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%p