До питання мотиваційно–особистісного аспекту адаптації студентів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%25pКлючові слова:
мотиваційні утворення особистості, мотивація досягнення, мотивація пізнання, мотивація домінування, мотивація афіліаціїАнотація
У статті подається огляд досліджень мотивів навчальної діяльності
та їх ролі у процесах соціально-психологічної адаптації студентів.
Розглядаються класифікації мотивів навчальної діяльності, змістовні
характеристики мотивів навчальної діяльності студентів. Окреслюється
перспективність мотиваційно-смислового підходу у дослідженнях
феноменології потреб. Аналізується психологічний зміст таких базових
“потреб” соціогенної природи як досягнення, пізнання, домінування,
афіліація. У завершенні статті формулюються висновки щодо основних
теоретичних засад вивчення мотиваційно-особистісного аспекту адаптації
студентів.
Посилання
Мильман В.Э. Внутренняя и внешняя мотивация учебной
деятельности / В.Э.Мильман // Вопросы психологии. – 1987. –
№5. – С. 129-138.
Якобсон П.М. Психологические проблемы мотивации поведе-
ния человека / П.М.Якобсон. – М.: Просвещение, 1969. – 317 с.
Реан А. А. Психология адаптации личности / А. А. Реан,
А. Р. Кудашев, А. А. Баранов. – СПб.: Прайм-Еврознак,
– 479 с.
Рахматулина Ф.В. Основы педагогического общения / Ф.В. Рах-
матулина, А.Т. Курбанова . – Казань: Изд-во Казанского ун-
та, 1984. – 60 с.
Кутеева В.П. Формирование познавательной активности
будущих специалистов / В.П.Кутеева // Психологические
проблемы формирования специалиста в вузе. – Саранск: МГУ,
– С. 105-109.
Реан А.А. Влияние мотивации на успешность учебной
деятельности / А.А. Реан // Психология познания педагогом
личности учащегося. – М.: Высшая школа, 1990. – С. 21-26.
Якунин В.А. Психология управления учебно-познавательной
деятельностью студентов / В.А.Якунин. – Л.: ЛГУ, 1986. –
с.
Бирбих P.P. Мотивационные аспекты адаптации студентов к
учебному процессу в вузе / P.P.Бирбих // Психолого- пе-
дагогические аспекты адаптации студентов к учебному процессу
в вузе. – Кишинев: Штиинца, 1990. – С. 17-29.
Вилюнас В.К. Психологические механизмы мотивации челове-
ка / В.К.Вилюнас. – М.: Изд-во Моск. ун-та, 1990. – 288 с.
Хекхаузен Х. Мотивация и деятельность / Х.Хекхаузен. –
СПб.: ПИТЕР; М.: Смысл, 2003. – 860 с.
ОрловЮ.М. Потребностно-мотивационные факторы эффек-
тивности учебной деятельности студентов вуза: дисс. ... д-ра
психол. наук: 19.00.07 / Орлов Юрий Михайлович. – М.,
– 525 с.
Асеев В.Г. Мотивация поведения и формирование личности /
В.Г.Асеев. – М.: Мысль, 1976. – 155 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.