До питання мотиваційно–особистісного аспекту адаптації студентів

Автор(и)

  • О.Г. Солодухова

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%25p

Ключові слова:

мотиваційні утворення особистості, мотивація досягнення, мотивація пізнання, мотивація домінування, мотивація афіліації

Анотація

У статті подається огляд досліджень мотивів навчальної діяльності
та їх ролі у процесах соціально-психологічної адаптації студентів.
Розглядаються класифікації мотивів навчальної діяльності, змістовні
характеристики мотивів навчальної діяльності студентів. Окреслюється
перспективність мотиваційно-смислового підходу у дослідженнях
феноменології потреб. Аналізується психологічний зміст таких базових
“потреб” соціогенної природи як досягнення, пізнання, домінування,
афіліація. У завершенні статті формулюються висновки щодо основних
теоретичних засад вивчення мотиваційно-особистісного аспекту адаптації
студентів.

Посилання

Мильман В.Э. Внутренняя и внешняя мотивация учебной

деятельности / В.Э.Мильман // Вопросы психологии. – 1987. –

№5. – С. 129-138.

Якобсон П.М. Психологические проблемы мотивации поведе-

ния человека / П.М.Якобсон. – М.: Просвещение, 1969. – 317 с.

Реан А. А. Психология адаптации личности / А. А. Реан,

А. Р. Кудашев, А. А. Баранов. – СПб.: Прайм-Еврознак,

– 479 с.

Рахматулина Ф.В. Основы педагогического общения / Ф.В. Рах-

матулина, А.Т. Курбанова . – Казань: Изд-во Казанского ун-

та, 1984. – 60 с.

Кутеева В.П. Формирование познавательной активности

будущих специалистов / В.П.Кутеева // Психологические

проблемы формирования специалиста в вузе. – Саранск: МГУ,

– С. 105-109.

Реан А.А. Влияние мотивации на успешность учебной

деятельности / А.А. Реан // Психология познания педагогом

личности учащегося. – М.: Высшая школа, 1990. – С. 21-26.

Якунин В.А. Психология управления учебно-познавательной

деятельностью студентов / В.А.Якунин. – Л.: ЛГУ, 1986. –

с.

Бирбих P.P. Мотивационные аспекты адаптации студентов к

учебному процессу в вузе / P.P.Бирбих // Психолого- пе-

дагогические аспекты адаптации студентов к учебному процессу

в вузе. – Кишинев: Штиинца, 1990. – С. 17-29.

Вилюнас В.К. Психологические механизмы мотивации челове-

ка / В.К.Вилюнас. – М.: Изд-во Моск. ун-та, 1990. – 288 с.

Хекхаузен Х. Мотивация и деятельность / Х.Хекхаузен. –

СПб.: ПИТЕР; М.: Смысл, 2003. – 860 с.

ОрловЮ.М. Потребностно-мотивационные факторы эффек-

тивности учебной деятельности студентов вуза: дисс. ... д-ра

психол. наук: 19.00.07 / Орлов Юрий Михайлович. – М.,

– 525 с.

Асеев В.Г. Мотивация поведения и формирование личности /

В.Г.Асеев. – М.: Мысль, 1976. – 155 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Солодухова, О. (2019). До питання мотиваційно–особистісного аспекту адаптації студентів. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (13). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%p