Психологічні засади розвитку мислення молодших школярів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%25pКлючові слова:
мислення, розумовий процес, узагальнення, класифікація, абстрагування, аналіз, синтез.Анотація
У статті розглядаються особливості розвитку мислення молодших
школярів як одного з головних факторів пізнання об’єктивної реальності.
Описуються характеристики процесу мислення як одного з видів
пізнавальних процесів. Аналізуються особливості формування мислен-
нєвого процесу в учнів початкових класів; умови успішної організації
навчального процесу, які сприяють найбільш ефективному розвитку
мислення молодших школярів.
Посилання
Авторські програми з психології / Упоряд. О. Главник. – К.:
Шк. світ, 2002. – 112 с.
Акимова М.К., Козлова В.Т. Индивидуальность учащегося и
индивидуальный подход / М.К. Акимова, В.Т. Козлова. – М.:
Знание, 1992. – 80 с.
Акимова М.К., Козлова В.Т. Психофизические особенности
индивидуальности школьников / М.К. Акимова, В.Т. Козло-
ва. – М.: Академия, 2002.
Балл Г.О. Сучасний гуманізм і освіта / Г.О. Балл. – Рівне:
Ліста–М, 2003. – 128 с.
Битянова М.Р., Азарова Т.В., Афанасьева Е.И., Василье-
ва Н.Л. Работа психолога в начальной школе / М.Р. Битянова,
Т.В. Азарова и др. – 2-е изд. – М.: Генезис, 2001. – 352 с.
Выготский Л.С. Проблема возраста /Л.С. Выготский // Собр.
соч. Т.4. –М., 1984.
Гильбух Ю., Коробко С., Кондратенко Л. Психолого-педа-
гогические основы дифференциации обучения в начальном звене
общеобразовательной школы / Ю. Гильбух, С. Коробко,
Л.Кондратенко. – К.: Рад. шк., 1991. – 65 с.
Гильбух Ю.З, Коробко С.Л, Кондратенко Л.О. Готовність
дитини до школи / Ю.З. Гильбух, С.Л. Коробко, Л.О. Конд-
ратенко // За ред. С. Максименка, О. Главник. – К.: Главник,
Готовність дитини до навчання / Упоряд. С. Максименко,
К.Максименко, О. Главник. – К.: Мікрос-СВС, 2003.
Зак А.З. Как определить уровень развития мышления школь-
ника / А.З. Зак. – М., 1982.- 186 с.
Ілляшенко Т.Д. Чому їм важко вчитися? / Т.Д. Ілляшенко. –
К.: Почат. шк. – 128 с.
Кондратенко Л. Розумові здібності дитини / Л. Кондратенко. –
К.: Главник, 2004. –112 с.
Основи практичної психології: підручник. – К.: Либідь, 1999. –
с.
Психологічна діагностика інтелекту, мислення, креативності
дитини / Упоряд. С. Максименко, Л. Кондратенко, О. Глав-
ник. – К.: Мікрос-СВС, 2003. – 12 с.
Психологічний довідник учителя: в 4-х кн. / Упоряд. В. Ан-
дієвська, наук. ред. С. Максименко. – К.: Главник, 2005.
Савенков А.И. Одаренные дети в детском саду и школе: учеб.
пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / А.И. Савенков. –
М.: Изд. центр “Академия”, 2000. – 232 с.
Скрипченко О.В., Лисянська Т.М., Скрипченко Л.О. Довідник
з педагогіки і психології: навч. пос. для викладачів, аспірантів
та студентів педагогічних навч. закладів / О.В. Скрипченко,
Т.М. Лисянська, Л.О. Скрипченко. – К., 2000.
Тарасу В.В. Тести навчальних здібностей для 1 класу / Під ред.
Ю.З. Гільбуха. – К.: РОВО “Укрвузполіграф”, 1992. – 72 с.
Чистякова М.И. Психогимнастика / М.И. Чистякова. – М.,
– 86 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.