Психологічні засади розвитку мислення молодших школярів

Автор(и)

  • Н.М. Фалько

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%25p

Ключові слова:

мислення, розумовий процес, узагальнення, класифікація, абстрагування, аналіз, синтез.

Анотація

У статті розглядаються особливості розвитку мислення молодших
школярів як одного з головних факторів пізнання об’єктивної реальності.
Описуються характеристики процесу мислення як одного з видів
пізнавальних процесів. Аналізуються особливості формування мислен-
нєвого процесу в учнів початкових класів; умови успішної організації
навчального процесу, які сприяють найбільш ефективному розвитку
мислення молодших школярів.

Посилання

Авторські програми з психології / Упоряд. О. Главник. – К.:

Шк. світ, 2002. – 112 с.

Акимова М.К., Козлова В.Т. Индивидуальность учащегося и

индивидуальный подход / М.К. Акимова, В.Т. Козлова. – М.:

Знание, 1992. – 80 с.

Акимова М.К., Козлова В.Т. Психофизические особенности

индивидуальности школьников / М.К. Акимова, В.Т. Козло-

ва. – М.: Академия, 2002.

Балл Г.О. Сучасний гуманізм і освіта / Г.О. Балл. – Рівне:

Ліста–М, 2003. – 128 с.

Битянова М.Р., Азарова Т.В., Афанасьева Е.И., Василье-

ва Н.Л. Работа психолога в начальной школе / М.Р. Битянова,

Т.В. Азарова и др. – 2-е изд. – М.: Генезис, 2001. – 352 с.

Выготский Л.С. Проблема возраста /Л.С. Выготский // Собр.

соч. Т.4. –М., 1984.

Гильбух Ю., Коробко С., Кондратенко Л. Психолого-педа-

гогические основы дифференциации обучения в начальном звене

общеобразовательной школы / Ю. Гильбух, С. Коробко,

Л.Кондратенко. – К.: Рад. шк., 1991. – 65 с.

Гильбух Ю.З, Коробко С.Л, Кондратенко Л.О. Готовність

дитини до школи / Ю.З. Гильбух, С.Л. Коробко, Л.О. Конд-

ратенко // За ред. С. Максименка, О. Главник. – К.: Главник,

Готовність дитини до навчання / Упоряд. С. Максименко,

К.Максименко, О. Главник. – К.: Мікрос-СВС, 2003.

Зак А.З. Как определить уровень развития мышления школь-

ника / А.З. Зак. – М., 1982.- 186 с.

Ілляшенко Т.Д. Чому їм важко вчитися? / Т.Д. Ілляшенко. –

К.: Почат. шк. – 128 с.

Кондратенко Л. Розумові здібності дитини / Л. Кондратенко. –

К.: Главник, 2004. –112 с.

Основи практичної психології: підручник. – К.: Либідь, 1999. –

с.

Психологічна діагностика інтелекту, мислення, креативності

дитини / Упоряд. С. Максименко, Л. Кондратенко, О. Глав-

ник. – К.: Мікрос-СВС, 2003. – 12 с.

Психологічний довідник учителя: в 4-х кн. / Упоряд. В. Ан-

дієвська, наук. ред. С. Максименко. – К.: Главник, 2005.

Савенков А.И. Одаренные дети в детском саду и школе: учеб.

пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / А.И. Савенков. –

М.: Изд. центр “Академия”, 2000. – 232 с.

Скрипченко О.В., Лисянська Т.М., Скрипченко Л.О. Довідник

з педагогіки і психології: навч. пос. для викладачів, аспірантів

та студентів педагогічних навч. закладів / О.В. Скрипченко,

Т.М. Лисянська, Л.О. Скрипченко. – К., 2000.

Тарасу В.В. Тести навчальних здібностей для 1 класу / Під ред.

Ю.З. Гільбуха. – К.: РОВО “Укрвузполіграф”, 1992. – 72 с.

Чистякова М.И. Психогимнастика / М.И. Чистякова. – М.,

– 86 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Фалько, Н. (2019). Психологічні засади розвитку мислення молодших школярів. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (13). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%p