Розвиток самоорганізованості молодшого школяра шляхом становлення його як суб’єкта навчальної діяльності
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%25pКлючові слова:
самовизначення, саморозвиток, само організованість молодшого школяра, суб’єкт учбової діяльності, ставлення до себе, самооцінка.Анотація
У статті відображено особливостей розвитку самоорганізованості
молодшого школяра у процесі навчальної діяльності. Становлення
молодшого школяра як суб’єкта навчальної діяльності розглядається як
процес розвитку певних його властивостей, зокрема, довільності,
внутрішнього плану дій, рефлексії та інших особливостей, які дозволяють
учню здійснювати самоорганізацію своєї діяльності і поведінки на
певному рівні активності і самостійності, виробити свідоме ставлення до
себе та головних подій свого життя.
Посилання
Аверін М. Метод самоорганізації особистості та його соціально-
педагогічні перспективи /М.Аверін // Кроки до компетентності
та інтеграції в суспільство: науково-методичний збірник – К.:
Контекст, 2000. – 336 c.
Ананьев Б.Г. Психология педагогической оценки / Б.Г.Ана-
ньев // Избранные психологические труды: в 2-х т. – М.:
Педагогика, 1980. – Т.2. – С.128.
Вольська Н. Поняття організованості суб’єкта навчання у
процесі пізнавальної діяльності // http:// www.socwd.
uzhgorod.ua/ articles/ 11.htm.
Гальперин П.Я. Психологические проблемы учебной дея-
тельности школьника / П.Я.Гальперин, А.К.Маркова. – М.:
МГУ, 1977. – 125 с.
Давыдов В.В. Младший школьник как субъект учебной дея-
тельности / В.В.Давыдов, В.И.Слободчиков, Г.А.Цукерман//
Вопросы психологии. – 1992. – №3-4. – С. 14-19.
Коновальчук И.С. Развитие отношения к себе как субъекту учебной
деятельности в младшем школьном возрасте: автореф. дис. ... канд.
психолог. наук / И.С.Коновальчук. – К., 1992. – 18 с.
Костюк Г.С. Избранные психологические труды / Г.С.Кос-
тюк. – М.: Педагогика, 1988. – 304 с.
Матвеева Л.А. Развитие младшего школьника как субъекта
учебной деятельности и нравственного поведения / Л.А.Мат-
веева. – Л.: ЛГПИ, 1989. – 66 с.
Олексюк В.Р. Особливості усвідомлення молодшими шко-
лярами власного життєвого шляху: дис... канд. психол. наук:
00.07/Тернопільський Національний педагогічний уні-
верситет ім. Володимира Гнатюка, Тернопіль/ Вікторія
Романівна Олексюк. – 2009. – 236 с.
Тищенко С.П. Емоційно-ціннісне ставлення до себе як
структурний компонет образу “Я” // Психологія/ С.П.Ти-
щенко. – К., 1983. – Вип. 22. – С. 3-19.
Фридман Л.М., Кулагина И.Ю. Формирование у учащихся
общеучебных умений / Л.М.Фридман, И.Ю.Кулагина. – Мн.:
НПК образования, 1995. – 30 с.
Ханецька Н.В. Психологічні передумови розвитку молодшого
школяра як суб’єкта учіння: дис…канд. психол. наук:
00.07/Інститут психології ім. Г.С. Костюка АПН України/
Н.В.Ханецька. – К., 2005. – 226 с.
Шрейбер Т. В. Саморегуляция и самоорганизация личности //
http://www.ipe.poltava.ua/pm/35/tiahlo.htm
Яворская-Ветрова И.В. Особенности субъектного развития
младших школьников с различной результативностью учебной
деятельности : дисс. ... канд.. психол. наук / И.В.Яворская-
Ветрова. – К., 1994. – с.38)
Якобсон П.М. Эмоциональная жизнь школьника. Психоло-
гический очерк / П.М.Якобсон. – М.: Просвещение, 1966. – 291 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.