Розвиток самоорганізованості молодшого школяра шляхом становлення його як суб’єкта навчальної діяльності

Автор(и)

  • І.О. Федорак

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%25p

Ключові слова:

самовизначення, саморозвиток, само організованість молодшого школяра, суб’єкт учбової діяльності, ставлення до себе, самооцінка.

Анотація

У статті відображено особливостей розвитку самоорганізованості
молодшого школяра у процесі навчальної діяльності. Становлення
молодшого школяра як суб’єкта навчальної діяльності розглядається як
процес розвитку певних його властивостей, зокрема, довільності,
внутрішнього плану дій, рефлексії та інших особливостей, які дозволяють
учню здійснювати самоорганізацію своєї діяльності і поведінки на
певному рівні активності і самостійності, виробити свідоме ставлення до
себе та головних подій свого життя.

Посилання

Аверін М. Метод самоорганізації особистості та його соціально-

педагогічні перспективи /М.Аверін // Кроки до компетентності

та інтеграції в суспільство: науково-методичний збірник – К.:

Контекст, 2000. – 336 c.

Ананьев Б.Г. Психология педагогической оценки / Б.Г.Ана-

ньев // Избранные психологические труды: в 2-х т. – М.:

Педагогика, 1980. – Т.2. – С.128.

Вольська Н. Поняття організованості суб’єкта навчання у

процесі пізнавальної діяльності // http:// www.socwd.

uzhgorod.ua/ articles/ 11.htm.

Гальперин П.Я. Психологические проблемы учебной дея-

тельности школьника / П.Я.Гальперин, А.К.Маркова. – М.:

МГУ, 1977. – 125 с.

Давыдов В.В. Младший школьник как субъект учебной дея-

тельности / В.В.Давыдов, В.И.Слободчиков, Г.А.Цукерман//

Вопросы психологии. – 1992. – №3-4. – С. 14-19.

Коновальчук И.С. Развитие отношения к себе как субъекту учебной

деятельности в младшем школьном возрасте: автореф. дис. ... канд.

психолог. наук / И.С.Коновальчук. – К., 1992. – 18 с.

Костюк Г.С. Избранные психологические труды / Г.С.Кос-

тюк. – М.: Педагогика, 1988. – 304 с.

Матвеева Л.А. Развитие младшего школьника как субъекта

учебной деятельности и нравственного поведения / Л.А.Мат-

веева. – Л.: ЛГПИ, 1989. – 66 с.

Олексюк В.Р. Особливості усвідомлення молодшими шко-

лярами власного життєвого шляху: дис... канд. психол. наук:

00.07/Тернопільський Національний педагогічний уні-

верситет ім. Володимира Гнатюка, Тернопіль/ Вікторія

Романівна Олексюк. – 2009. – 236 с.

Тищенко С.П. Емоційно-ціннісне ставлення до себе як

структурний компонет образу “Я” // Психологія/ С.П.Ти-

щенко. – К., 1983. – Вип. 22. – С. 3-19.

Фридман Л.М., Кулагина И.Ю. Формирование у учащихся

общеучебных умений / Л.М.Фридман, И.Ю.Кулагина. – Мн.:

НПК образования, 1995. – 30 с.

Ханецька Н.В. Психологічні передумови розвитку молодшого

школяра як суб’єкта учіння: дис…канд. психол. наук:

00.07/Інститут психології ім. Г.С. Костюка АПН України/

Н.В.Ханецька. – К., 2005. – 226 с.

Шрейбер Т. В. Саморегуляция и самоорганизация личности //

http://www.ipe.poltava.ua/pm/35/tiahlo.htm

Яворская-Ветрова И.В. Особенности субъектного развития

младших школьников с различной результативностью учебной

деятельности : дисс. ... канд.. психол. наук / И.В.Яворская-

Ветрова. – К., 1994. – с.38)

Якобсон П.М. Эмоциональная жизнь школьника. Психоло-

гический очерк / П.М.Якобсон. – М.: Просвещение, 1966. – 291 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Федорак, І. (2019). Розвиток самоорганізованості молодшого школяра шляхом становлення його як суб’єкта навчальної діяльності. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (13). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%p