Розвиток самоорганізованості молодшого школяра шляхом становлення його як суб’єкта навчальної діяльності
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%25pKeywords:
самовизначення, саморозвиток, само організованість молодшого школяра, суб’єкт учбової діяльності, ставлення до себе, самооцінка.Abstract
У статті відображено особливостей розвитку самоорганізованості
молодшого школяра у процесі навчальної діяльності. Становлення
молодшого школяра як суб’єкта навчальної діяльності розглядається як
процес розвитку певних його властивостей, зокрема, довільності,
внутрішнього плану дій, рефлексії та інших особливостей, які дозволяють
учню здійснювати самоорганізацію своєї діяльності і поведінки на
певному рівні активності і самостійності, виробити свідоме ставлення до
себе та головних подій свого життя.
References
Аверін М. Метод самоорганізації особистості та його соціально-
педагогічні перспективи /М.Аверін // Кроки до компетентності
та інтеграції в суспільство: науково-методичний збірник – К.:
Контекст, 2000. – 336 c.
Ананьев Б.Г. Психология педагогической оценки / Б.Г.Ана-
ньев // Избранные психологические труды: в 2-х т. – М.:
Педагогика, 1980. – Т.2. – С.128.
Вольська Н. Поняття організованості суб’єкта навчання у
процесі пізнавальної діяльності // http:// www.socwd.
uzhgorod.ua/ articles/ 11.htm.
Гальперин П.Я. Психологические проблемы учебной дея-
тельности школьника / П.Я.Гальперин, А.К.Маркова. – М.:
МГУ, 1977. – 125 с.
Давыдов В.В. Младший школьник как субъект учебной дея-
тельности / В.В.Давыдов, В.И.Слободчиков, Г.А.Цукерман//
Вопросы психологии. – 1992. – №3-4. – С. 14-19.
Коновальчук И.С. Развитие отношения к себе как субъекту учебной
деятельности в младшем школьном возрасте: автореф. дис. ... канд.
психолог. наук / И.С.Коновальчук. – К., 1992. – 18 с.
Костюк Г.С. Избранные психологические труды / Г.С.Кос-
тюк. – М.: Педагогика, 1988. – 304 с.
Матвеева Л.А. Развитие младшего школьника как субъекта
учебной деятельности и нравственного поведения / Л.А.Мат-
веева. – Л.: ЛГПИ, 1989. – 66 с.
Олексюк В.Р. Особливості усвідомлення молодшими шко-
лярами власного життєвого шляху: дис... канд. психол. наук:
00.07/Тернопільський Національний педагогічний уні-
верситет ім. Володимира Гнатюка, Тернопіль/ Вікторія
Романівна Олексюк. – 2009. – 236 с.
Тищенко С.П. Емоційно-ціннісне ставлення до себе як
структурний компонет образу “Я” // Психологія/ С.П.Ти-
щенко. – К., 1983. – Вип. 22. – С. 3-19.
Фридман Л.М., Кулагина И.Ю. Формирование у учащихся
общеучебных умений / Л.М.Фридман, И.Ю.Кулагина. – Мн.:
НПК образования, 1995. – 30 с.
Ханецька Н.В. Психологічні передумови розвитку молодшого
школяра як суб’єкта учіння: дис…канд. психол. наук:
00.07/Інститут психології ім. Г.С. Костюка АПН України/
Н.В.Ханецька. – К., 2005. – 226 с.
Шрейбер Т. В. Саморегуляция и самоорганизация личности //
http://www.ipe.poltava.ua/pm/35/tiahlo.htm
Яворская-Ветрова И.В. Особенности субъектного развития
младших школьников с различной результативностью учебной
деятельности : дисс. ... канд.. психол. наук / И.В.Яворская-
Ветрова. – К., 1994. – с.38)
Якобсон П.М. Эмоциональная жизнь школьника. Психоло-
гический очерк / П.М.Якобсон. – М.: Просвещение, 1966. – 291 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.