Генезис процесу формування професійної стійкості майбутнього фахівця в період навчання у ВНЗ

Автор(и)

  • Г.Б. Бердник

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%25p

Ключові слова:

професійна стійкість, особистість, мотивація, “hardiness”, самоствердження, творчість, стрес, психологічна освіта.

Анотація

У науковій статті розглянуті основні концептуальні положення щодо
визначення проблеми стійкості у сучасній психологічній науці. З аналізу
психологічної літератури, основних положень концепції психологічної
стійкості особистості й експериментальних досліджень, присвячених
даній проблемі, виявлено, що якість психологічної стійкості характеризує
зрілу особистість, що має високий рівень інтелектуальної та етичної
культури, високорозвинені креативні здібності. Це зумовлює рідкість,
якщо не унікальність стійкої особистості. У статті описана структура
основних компонентів професійної стійкості майбутнього практичного
психолога: мотиваційний, когнітивний, конотативний, рефлексивно=
ціннісний і регулятивно=вольовий компоненти. Емпіричне дослідження
базувалося на теорії С. Мадді, що основане на вивченні проблем творчого
потенціалу особистості та регулювання стресу.

Посилання

Курлянд З. Н. Формирование и развитие профессиональной

устойчивости учителя : автореф. дис. … докт. пед. наук [Текст] /

З. Н. Курлянд. – М., 1993. – 32 с.

Леонтьев Д.А. Личностное в личности: личностный потенциал

как основа самодетерминации //Ученые записки кафедры об=

щей психологии МГУ им. М.В.Ломоносова. – Вып. 1 / Под ред.

Б.С.Братуся, Д.А.Леонтьева. – М.: Смысл, 2002. – С. 56=65.

Никифоров Г. С. Надежность профессиональной деятельности //

Психология. Учебник /Ред. А. А. Крылов. – М., 1998. – 520 с.

Панок В.Г. Основні напрями професійного становлення особистості

практичного психолога у вищій школі / В.Г. Панок // Практична

психологія та соціальна робота. – 2003. – №4. – С.14.

Пеньков В. Е. Профессионально=личностная устойчивость

будущего учителя / В. Е. Пеньков. – Изд=во Белгородского

государственного университета, 1998. – 115 с.

Ребер А. Большой толковый психологический словарь. –

Москва: Искра, 2000. – 245 с.

Cловарь синонимов русского языка /Ред. Л. А. Чешко. –

Москва: Изд=во МИФИ, 1986. – 547 с.

Чебыкин А. Я. Особенности эмоциональной устойчивости и

психологические средства ее формирования : автореф. дис. …

канд. пед. наук / А. Я. Чебыкин. – М., 1979. – 16 с.

Чепелєва Н.В. Формування професійної компетентності в

процесі вузівської підготовки психолога=практика /Н.В. Че=

пелєва // Актуальні проблеми психології. – К.: Інститут

психології АПН України, 1999. – С. 271=279.

Maddi, Salvatore R., and Khoshaba, Deborah M. (1994). Hardi=

ness and Mental Health. Journal of Personality Assessment, 1994

Oct, v63 (n2) :265=274.

##submission.downloads##

Як цитувати

Бердник, Г. (2019). Генезис процесу формування професійної стійкості майбутнього фахівця в період навчання у ВНЗ. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (12). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%p