Особливості рефлексії професійної діяльності молодих викладачів вишу

Автор(и)

  • І.М. Білецька

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%25p

Ключові слова:

рефлексія, молодий викладач, самосвідомість, педагогічна діяльність.

Анотація

На пробемі навчання і виховання особистості, здобуття нею соціально
виправданої і в той же час незалежної лінії життя сфокусована увага
філософів і соціологів, психологів і педагогів. Тільки високоморальна,
культурна, професійна особистість може сформувати і навчити іншу
культурну особистість. З розвитком педагогічної рефлексії у викладача
вишу пов’язано рішення багатьох кардинально важливих запитань:
підготовка до самореалізації в педагогічній сфері (перш за все, відхід від
шаблонів і стереотипів), вироблення програми вимог до себе, до процесу
і результату професійної діяльності; усвідомлення змісту педагогічної
складової професії; набуття зацікавленого, критичного відношення до
різних її аспектів; послідовне збагачення професійного досвіду в
педагогічній діяльності, доведення їх до рівня актуальних психолого-
педагогічних і соціокультурних потреб. Відомо, що розвинутою
рефлексією володіють не всі педагоги, відповідно виникає необхідність
не тільки діагностувати рефлексивні дії і здібності до професійного
мислення, але й компенсувати їх шляхом розвитку рефлексивної
культури, що повинно забезпечити використання професійно-педаго-
гічного мислення в навчально-виховному процесі. В даній статті
представлений аналіз основних особливостей стану проблеми рефлексії і
найбільш перспективних напрямків її подальшої розробки, а також
основне дослідження було спрямоване на безсумнівну корисність рефлексії
в педагогічній діяльності, звернуто увагу на причини, що гальмують
розвиток рефлексії, а також види рефлексії і особливості рефлексії
молодих викладачів.

Посилання

Ерохина Т.А. Ретроспекция научного знания в контексте

формирования у студентов умений рефлексии / Т.А.Ерохина//

Педагогические науки. – 2008. – №4. – С.22-25.

Карпов А.В. Рефлексивность как психическое свойство и

методика ёё диагностики / А.В.Карпов// Психологический

журнал. – 2003, том 24. – №5 – С.45-57.

Кандыбович Л.В. Психологическое сопровождение становления

профессионального самопознания молодых педагогов / Л.В.Кан-

дыбович // Мир психологии. – 1999. – №2. – С.21- 24.

Лаухина И.В. Адаптация молодых специалистов в коллекти-

ве / И.В.Лаухина// Педагогические науки. – 2008. – №4. –

С. 129-131.

Орлов В.Ф. Професійне становлення вчителя як предмет

педагогічних досліджень / В.Ф.Орлов// Педагогіка і пси-

хологія. – 2005. – №1 (46). – С.43-51.

Орлов В.Ф. Развитие профессионально-личностной рефлексии

мастера п/о / В.Ф.Орлов// Профессиональное образование. –

– №3. – С.6-8.

Рубинштейн С.Л. Проблемы общей психологии / С.Л.Рубинш-

тейн. – М.: Педагогика, 1973. – 423 с.

Савчин М. Студент. Рефлексія як механізм вдосконалення

професійної діяльності фахівця / М.Савчин// Педагогіка і

психологія професійної освіти. – 2002. – №2. – С. 137-146.

##submission.downloads##

Як цитувати

Білецька, І. (2019). Особливості рефлексії професійної діяльності молодих викладачів вишу. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (12). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%p