Рефлексія педагога–вихователя: принципи та особливості дослідження
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%25pКлючові слова:
рефлексія, саморефлексія, професійна рефлексія, професіоналізм психологічна компетентність, рефлексивна компе- тентність, професійна спрямованість, саморозвиток, самовдосконалення.Анотація
У цій статті здійснюється теоретичний аналіз поняття рефлексії,
розглядаються теоретико-методологічні аспекти та технологічні
принципи вивчення даного феномена. Представлене дослідження
дозволяє розглядати рефлексію як самостійний феномен, як елемент
педагогічної діяльності, як показник рівня розвитку творчого потенціалу
педагога, перцептивно-рефлексивних здібностей педагога-вихователя.
Посилання
Абдульханова К.А. Психология и сознание личности (пробле-
мы методологии, теории и исследования личности): Избранные
психологические труды [Текст] / К.А. Абдульханова. –
Воронеж, 1999. – 304 с.
Акмеология: Учебник [Текст] / под общ. ред. А.А. Деркача. –
М, : Изд-во РАГС, 2004. – 688 с.
Анисимов О.С. Методологическая культура педагогической
деятельности и мышления [Текст] / О.С. Анисимов. – М. :
Экономика, 1991. – 414 с.
Ковалёв Б.П. Рефлексивная регуляция педагогической
деятельности [Текст] / Б.П. Ковалёв // Психология учителя. –
М., 1989. – С. 6-9.
Котова И.Б. Эффекты и феномены педагогического взаимо-
действия [Текст] / И.Б. Котова, Е.И. Рогов // Педагогическое
взаимодействие: педагогический аспект. – М, 1990. – С. 3-14.
Котова И.Б. Феноменология и типология профессионального
взаимодействия педагога [Текст] / И.Б. Котова, В.И. Мареев,
Е.И. Рогов. – Ростов н/Д, 1990. – 35 с.
Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность. [Текст] /
А.Н. Леонтьев. – 2-е изд. М.: Политиздат, 1997. – 304 с.
Осухова Н.Г. Становление творческой индивидуальности пе-
дагога [Текст] / Н.Г. Осухова. – Педагогика. – 1992. – № 3, № 4.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.