Формування готовності психолога– практика до консультативної взаємодії на основі особистісно–акмеосинергетичного підходу
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%25pКлючові слова:
особистісно-професійні якості, акме-форми, особистісно-акмеосинергетичний підхід, акмеологічна модель готовності.Анотація
У статті розкриваються особистісно-професійні якості майбутнього
психолога-консультанта відповідно до ідеальної моделі діяльності
працівника психологічної служби; обґрунтований особистісно-
акмеосинергетичний підхід як психолого-педагогічний принцип
підготовки практикуючого психолога до професійної діяльності; на основі
вищезазначеного принципу описані акмеологічна модель готовності
психолога та програма і методика формування компонентів цієї моделі
(теоретичний, практичний та особистісний) у процесі підготовки
спеціаліста психологічної служби.
Посилання
Акмеология: методология, методы и технологии: материалы
научной сессии, посвященной 75-летию члена-корреспондента
РАО, Президента МААН Н.В. Кузьминой / [под общей
редакцией вице-президента МААН, заслуженного деятеля
науки РФ, доктора психологических наук, профессора.
А.А. Деркача]. – М.: РАГС, 1998. – 230 с.
Алешина Ю.Е. Спецпрактикум по социальной психологии:
опрос, семейное и индивидуальное консультировани /Ю.Е.Але-
шина. – М.:Изд-во Моск. ун-та, 1989. – 89 с.
Аминов Н.А. Социально-психологические предпосылки
специальных способностей школьных психологов / Н.А.Ами-
нов, М.В.Молоканов // Вопросы психологии. – 1992. – №1-
– С. 74–83.
Ананьев Б.Г. Избранные психологические труды / Б.Г.Ана-
ньев. – М.: Педагогика, 1980. – Т. 1. – 230 с.
Балл Г.О. Види наукової діяльності і предмет практичної
психології / Г.О.Балл. – К.: Ніка-центр, 1997. – С. 28–32. –
( Практична психологія: теорія, методи, технології.)
Богоявленская Д.Б. Пути к творчеству / Д.Б.Богоявленская. –
М.: Знание, 1981. – 96 с.
Бондаренко А.Ф. Личностное и профессиональное само-
определение отечественного психолога-практика //Московс-
кий психотерапевтический журнал / А.Ф.Бондаренко. – М.,
– №1. – С. 63–76.
Бондаренко А.Ф. Социальная психотерапия личности /
А.Ф.Бондаренко. – К.: КГПИИЯ, 1991. – 189 с.
Бондаренко О.Ф. Психологічна допомога особистості /
О.Ф.Бондаренко. – Харків: Фоліо, 1996. – 237 с.
Боришевський М.Й. Психологічні механізми розвитку
особистості // Педагогіка і психологія / М.Й.Боришевський. –
– №3. – С. 26–32.
Васьківська С.В. Основи психологічного консультування:
навчальний посібник / С.В.Васьківська. – К.: Четверта хвиля,
– 256 с.
Гладкова В. Н. Акмеология развития / В.Н.Гладкова,
С.Д.Пожарский. – СПб., 2006. – С. 207.
Глэддинг С. Психологическое консультирование / С.Глэд-
динг. – [4-е изд.]. – СПб: Питер, 2002. – 736 с.
Горностай П.П. Теория и практика психологического консуль-
тирования: проблемный подход / П.П. Горностай, С.В. Вась-
ковская. – К.: Наукова думка, 1995. – 128 с.
Кабиш-Рибалка А.В. Стратегії пошуку сенсу життя старшо-
класниками з різними властивостями особистості // Стратегії
творчої діяльності: школа В.О. Моляко. [За загальною
редакцією В.О. Моляко] / А. В. Кабиш-Рибалка, В. В. Ри-
балка – К.: “Освіта України”, 2008. – 702 с. – С.666-693.
Коттлер Дж. Психотерапевтическое консультирование /
Дж.Коттлер, Р.Браун. – СПб, 2001. – 464 с.
Кулаков С.А. Практикум по супервизии в консультировании и
психотерапии / С.А.Кулаков. – СПб.: Речь, 2002. – 236 с.
Панок В.Г. Психоконсультативні стратегії діяльності прак-
тичного психолога системи освіти: навч.-метод. посібник /
В.Г.Панок, Я.В.Чаплак, Д.Д.Романовська; за наук. редакцією
В.Г.Панка. – Чернівці: Чернівецький національний уні-
верситет, 2010. – 232 с.
Пов’якель Н.І. Творчі складові професійної компетентності
мислення практичного психолога: особливості прояву та
генезис / Психологія у ХХІ столітті: перспективи розвитку.
Матеріали VI Костюківських читань / Н.І.Пов’якель. –
К., 2003. – Т.3. – С. 52–56.
Рибалка В.В. Методологічні питання наукової психології
(Досвід особистісно центрованої систематизації категоріально-
поняттєвого апарату): Навчально-методичний посібник /
В.В.Рибалка. – К.: Ніка-Центр, 2003. – 204 с.
Рибалка В.В. Неперервна професійна освіта: проблеми,
пошуки, перспективи: Монографія/ В.В.Рибалка; За ред.
І.А. Зязюна. – К.: Видавництво “Віпол”, 2000. – 626 с.
Роджерс К. Консультирование и психотерапия. Новейшие
подходы в области практической работи / К.Роджерс. – М.:
ЭКСМО-ПРЕС, 1999. – 421 с.
Роджерс К. Взгляд на психотерапию: Становление человека /
К.Роджерс. – Москва, 1994. – 480 с.
Служинська Леся. Теоретичні аспекти акмеології та синерге-
тики у підготовці майбутнього фахівця /Леся Служинська //
Вип. 254. Педагогіка та психологія. – Чернівці: Чернівецький
нац. у-т, 2010. – С. 154-161.
Чаплак Я.В. Концептуальна модель готовності майбутніх
психологів-практиків до консультативної роботи зі старшо-
класниками / Я.В.Чаплак // Науковий вісник Чернівецького
університету. Педагогіка і психологія. – Чернівці: Рута, 2010. –
Вип.498-499. – С.190-195.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.