Формування готовності психолога– практика до консультативної взаємодії на основі особистісно–акмеосинергетичного підходу

Автор(и)

  • Н.В. Гаркавенко
  • І.І. Солійчук
  • Я.В. Чаплак

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%25p

Ключові слова:

особистісно-професійні якості, акме-форми, особистісно-акмеосинергетичний підхід, акмеологічна модель готовності.

Анотація

У статті розкриваються особистісно-професійні якості майбутнього
психолога-консультанта відповідно до ідеальної моделі діяльності
працівника психологічної служби; обґрунтований особистісно-
акмеосинергетичний підхід як психолого-педагогічний принцип
підготовки практикуючого психолога до професійної діяльності; на основі
вищезазначеного принципу описані акмеологічна модель готовності
психолога та програма і методика формування компонентів цієї моделі
(теоретичний, практичний та особистісний) у процесі підготовки
спеціаліста психологічної служби.

Посилання

Акмеология: методология, методы и технологии: материалы

научной сессии, посвященной 75-летию члена-корреспондента

РАО, Президента МААН Н.В. Кузьминой / [под общей

редакцией вице-президента МААН, заслуженного деятеля

науки РФ, доктора психологических наук, профессора.

А.А. Деркача]. – М.: РАГС, 1998. – 230 с.

Алешина Ю.Е. Спецпрактикум по социальной психологии:

опрос, семейное и индивидуальное консультировани /Ю.Е.Але-

шина. – М.:Изд-во Моск. ун-та, 1989. – 89 с.

Аминов Н.А. Социально-психологические предпосылки

специальных способностей школьных психологов / Н.А.Ами-

нов, М.В.Молоканов // Вопросы психологии. – 1992. – №1-

– С. 74–83.

Ананьев Б.Г. Избранные психологические труды / Б.Г.Ана-

ньев. – М.: Педагогика, 1980. – Т. 1. – 230 с.

Балл Г.О. Види наукової діяльності і предмет практичної

психології / Г.О.Балл. – К.: Ніка-центр, 1997. – С. 28–32. –

( Практична психологія: теорія, методи, технології.)

Богоявленская Д.Б. Пути к творчеству / Д.Б.Богоявленская. –

М.: Знание, 1981. – 96 с.

Бондаренко А.Ф. Личностное и профессиональное само-

определение отечественного психолога-практика //Московс-

кий психотерапевтический журнал / А.Ф.Бондаренко. – М.,

– №1. – С. 63–76.

Бондаренко А.Ф. Социальная психотерапия личности /

А.Ф.Бондаренко. – К.: КГПИИЯ, 1991. – 189 с.

Бондаренко О.Ф. Психологічна допомога особистості /

О.Ф.Бондаренко. – Харків: Фоліо, 1996. – 237 с.

Боришевський М.Й. Психологічні механізми розвитку

особистості // Педагогіка і психологія / М.Й.Боришевський. –

– №3. – С. 26–32.

Васьківська С.В. Основи психологічного консультування:

навчальний посібник / С.В.Васьківська. – К.: Четверта хвиля,

– 256 с.

Гладкова В. Н. Акмеология развития / В.Н.Гладкова,

С.Д.Пожарский. – СПб., 2006. – С. 207.

Глэддинг С. Психологическое консультирование / С.Глэд-

динг. – [4-е изд.]. – СПб: Питер, 2002. – 736 с.

Горностай П.П. Теория и практика психологического консуль-

тирования: проблемный подход / П.П. Горностай, С.В. Вась-

ковская. – К.: Наукова думка, 1995. – 128 с.

Кабиш-Рибалка А.В. Стратегії пошуку сенсу життя старшо-

класниками з різними властивостями особистості // Стратегії

творчої діяльності: школа В.О. Моляко. [За загальною

редакцією В.О. Моляко] / А. В. Кабиш-Рибалка, В. В. Ри-

балка – К.: “Освіта України”, 2008. – 702 с. – С.666-693.

Коттлер Дж. Психотерапевтическое консультирование /

Дж.Коттлер, Р.Браун. – СПб, 2001. – 464 с.

Кулаков С.А. Практикум по супервизии в консультировании и

психотерапии / С.А.Кулаков. – СПб.: Речь, 2002. – 236 с.

Панок В.Г. Психоконсультативні стратегії діяльності прак-

тичного психолога системи освіти: навч.-метод. посібник /

В.Г.Панок, Я.В.Чаплак, Д.Д.Романовська; за наук. редакцією

В.Г.Панка. – Чернівці: Чернівецький національний уні-

верситет, 2010. – 232 с.

Пов’якель Н.І. Творчі складові професійної компетентності

мислення практичного психолога: особливості прояву та

генезис / Психологія у ХХІ столітті: перспективи розвитку.

Матеріали VI Костюківських читань / Н.І.Пов’якель. –

К., 2003. – Т.3. – С. 52–56.

Рибалка В.В. Методологічні питання наукової психології

(Досвід особистісно центрованої систематизації категоріально-

поняттєвого апарату): Навчально-методичний посібник /

В.В.Рибалка. – К.: Ніка-Центр, 2003. – 204 с.

Рибалка В.В. Неперервна професійна освіта: проблеми,

пошуки, перспективи: Монографія/ В.В.Рибалка; За ред.

І.А. Зязюна. – К.: Видавництво “Віпол”, 2000. – 626 с.

Роджерс К. Консультирование и психотерапия. Новейшие

подходы в области практической работи / К.Роджерс. – М.:

ЭКСМО-ПРЕС, 1999. – 421 с.

Роджерс К. Взгляд на психотерапию: Становление человека /

К.Роджерс. – Москва, 1994. – 480 с.

Служинська Леся. Теоретичні аспекти акмеології та синерге-

тики у підготовці майбутнього фахівця /Леся Служинська //

Вип. 254. Педагогіка та психологія. – Чернівці: Чернівецький

нац. у-т, 2010. – С. 154-161.

Чаплак Я.В. Концептуальна модель готовності майбутніх

психологів-практиків до консультативної роботи зі старшо-

класниками / Я.В.Чаплак // Науковий вісник Чернівецького

університету. Педагогіка і психологія. – Чернівці: Рута, 2010. –

Вип.498-499. – С.190-195.

##submission.downloads##

Як цитувати

Гаркавенко, Н., Солійчук, І., & Чаплак, Я. (2019). Формування готовності психолога– практика до консультативної взаємодії на основі особистісно–акмеосинергетичного підходу. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (12). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%p