Формування готовності психолога– практика до консультативної взаємодії на основі особистісно–акмеосинергетичного підходу
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%25pKeywords:
особистісно-професійні якості, акме-форми, особистісно-акмеосинергетичний підхід, акмеологічна модель готовності.Abstract
У статті розкриваються особистісно-професійні якості майбутнього
психолога-консультанта відповідно до ідеальної моделі діяльності
працівника психологічної служби; обґрунтований особистісно-
акмеосинергетичний підхід як психолого-педагогічний принцип
підготовки практикуючого психолога до професійної діяльності; на основі
вищезазначеного принципу описані акмеологічна модель готовності
психолога та програма і методика формування компонентів цієї моделі
(теоретичний, практичний та особистісний) у процесі підготовки
спеціаліста психологічної служби.
References
Акмеология: методология, методы и технологии: материалы
научной сессии, посвященной 75-летию члена-корреспондента
РАО, Президента МААН Н.В. Кузьминой / [под общей
редакцией вице-президента МААН, заслуженного деятеля
науки РФ, доктора психологических наук, профессора.
А.А. Деркача]. – М.: РАГС, 1998. – 230 с.
Алешина Ю.Е. Спецпрактикум по социальной психологии:
опрос, семейное и индивидуальное консультировани /Ю.Е.Але-
шина. – М.:Изд-во Моск. ун-та, 1989. – 89 с.
Аминов Н.А. Социально-психологические предпосылки
специальных способностей школьных психологов / Н.А.Ами-
нов, М.В.Молоканов // Вопросы психологии. – 1992. – №1-
– С. 74–83.
Ананьев Б.Г. Избранные психологические труды / Б.Г.Ана-
ньев. – М.: Педагогика, 1980. – Т. 1. – 230 с.
Балл Г.О. Види наукової діяльності і предмет практичної
психології / Г.О.Балл. – К.: Ніка-центр, 1997. – С. 28–32. –
( Практична психологія: теорія, методи, технології.)
Богоявленская Д.Б. Пути к творчеству / Д.Б.Богоявленская. –
М.: Знание, 1981. – 96 с.
Бондаренко А.Ф. Личностное и профессиональное само-
определение отечественного психолога-практика //Московс-
кий психотерапевтический журнал / А.Ф.Бондаренко. – М.,
– №1. – С. 63–76.
Бондаренко А.Ф. Социальная психотерапия личности /
А.Ф.Бондаренко. – К.: КГПИИЯ, 1991. – 189 с.
Бондаренко О.Ф. Психологічна допомога особистості /
О.Ф.Бондаренко. – Харків: Фоліо, 1996. – 237 с.
Боришевський М.Й. Психологічні механізми розвитку
особистості // Педагогіка і психологія / М.Й.Боришевський. –
– №3. – С. 26–32.
Васьківська С.В. Основи психологічного консультування:
навчальний посібник / С.В.Васьківська. – К.: Четверта хвиля,
– 256 с.
Гладкова В. Н. Акмеология развития / В.Н.Гладкова,
С.Д.Пожарский. – СПб., 2006. – С. 207.
Глэддинг С. Психологическое консультирование / С.Глэд-
динг. – [4-е изд.]. – СПб: Питер, 2002. – 736 с.
Горностай П.П. Теория и практика психологического консуль-
тирования: проблемный подход / П.П. Горностай, С.В. Вась-
ковская. – К.: Наукова думка, 1995. – 128 с.
Кабиш-Рибалка А.В. Стратегії пошуку сенсу життя старшо-
класниками з різними властивостями особистості // Стратегії
творчої діяльності: школа В.О. Моляко. [За загальною
редакцією В.О. Моляко] / А. В. Кабиш-Рибалка, В. В. Ри-
балка – К.: “Освіта України”, 2008. – 702 с. – С.666-693.
Коттлер Дж. Психотерапевтическое консультирование /
Дж.Коттлер, Р.Браун. – СПб, 2001. – 464 с.
Кулаков С.А. Практикум по супервизии в консультировании и
психотерапии / С.А.Кулаков. – СПб.: Речь, 2002. – 236 с.
Панок В.Г. Психоконсультативні стратегії діяльності прак-
тичного психолога системи освіти: навч.-метод. посібник /
В.Г.Панок, Я.В.Чаплак, Д.Д.Романовська; за наук. редакцією
В.Г.Панка. – Чернівці: Чернівецький національний уні-
верситет, 2010. – 232 с.
Пов’якель Н.І. Творчі складові професійної компетентності
мислення практичного психолога: особливості прояву та
генезис / Психологія у ХХІ столітті: перспективи розвитку.
Матеріали VI Костюківських читань / Н.І.Пов’якель. –
К., 2003. – Т.3. – С. 52–56.
Рибалка В.В. Методологічні питання наукової психології
(Досвід особистісно центрованої систематизації категоріально-
поняттєвого апарату): Навчально-методичний посібник /
В.В.Рибалка. – К.: Ніка-Центр, 2003. – 204 с.
Рибалка В.В. Неперервна професійна освіта: проблеми,
пошуки, перспективи: Монографія/ В.В.Рибалка; За ред.
І.А. Зязюна. – К.: Видавництво “Віпол”, 2000. – 626 с.
Роджерс К. Консультирование и психотерапия. Новейшие
подходы в области практической работи / К.Роджерс. – М.:
ЭКСМО-ПРЕС, 1999. – 421 с.
Роджерс К. Взгляд на психотерапию: Становление человека /
К.Роджерс. – Москва, 1994. – 480 с.
Служинська Леся. Теоретичні аспекти акмеології та синерге-
тики у підготовці майбутнього фахівця /Леся Служинська //
Вип. 254. Педагогіка та психологія. – Чернівці: Чернівецький
нац. у-т, 2010. – С. 154-161.
Чаплак Я.В. Концептуальна модель готовності майбутніх
психологів-практиків до консультативної роботи зі старшо-
класниками / Я.В.Чаплак // Науковий вісник Чернівецького
університету. Педагогіка і психологія. – Чернівці: Рута, 2010. –
Вип.498-499. – С.190-195.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.