Зміст і механізми соціалізації підлітків в умовах родинної депривації
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%25pКлючові слова:
механізми соціалізації підлітків, родинна депривація, ідентифікація, самоусвідомлення, соціально-психологічні впливи, соціальна ситуація розвитку.Анотація
У статті розкриваються зміст і механізми соціалізації підлітків в
умовах родинної депривації. Доведено, що родинна депривація негативно
впливає на розвиток ідентифікації та самоусвідомлення, створюючи певні
труднощі у здійсненні цілісної особистості. На основі особливостей
описаних інтерпретацій, можна зробити висновок, що в умовах родинної
депривації часто відбуваються порушення механізмів соціалізації,
зумовлюючи їх специфіку, яка визначатиметься особливостями
соціально-психологічних впливів соціальної ситуації розвитку, в якій
перебуває підліток.
Посилання
Анн Л.Ф. Психологический тренинг с подростками. – СПб.:
Питер, 2006. – 271 с.
Бех І.Д. Особистісно зорієнтоване виховання. – Київ, 1998. –
с.
Божович Л.И. Личность и ее формирование в детском возра-
сте. – М.: Педагогіка, 1968. – 464 с.
Выготский Л.С. Собрание сочинений: В 6 т. – Т.2. – М., 1982. –
С.238-290.
Голик А.Н. Социальная психиатрия сиротства. – М.: Лабо-
ратория базовых знаний, 2000. – 192 с.
Дубровина И.В., Лисина М.И. Особенности психического
развития детей в семье и в домах ребенка // Возрастные
особенности психического развития детей. – М., 1982. – 192 с.
Землянухина Т.М., Лисина М.И. Особенности общения и
любознательности у воспитанников закрытых детских
учреждений в раннем возрасте // Возрастные особенности
психического развития детей. – М., 1982. – С. 36-56.
Ковбас Б. Основи родинної педагогіки: у 3-х т. – Т. 2. – Івано-
Франківськ, 2006. – С.7-9.
Кон И.С., ОльшанскийВ.Б. Социализация // Философский
словарь. – М., 1970, – т.5.
Костюк Г.С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток
особистості. – К., 1989. – 608 с.
Максименко С.Д. Психологія в соціальній та педагогічній
практиці. – К.: Наукова думка, 1998. – 226 с.
Обухова Л.Ф. Возрастная психология: Ученик. – М.: Пед.
общество России, 2001. – 442 с.
Прихожан А.М., Толстых Н.И. Дети без семьи: детский дом:
заботы и тревоги общества. – М.: Педагогика, 1990. – 160 с.
Фрейд З. Психология бессознательного. Сб. произведений /
Сост.М.Г. Ярошевский. – М.: Просвещение, 1989.– 448 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.