Особливості ставлення до вивчення іноземної мови та його формування у студентів аграрних спеціальностей
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%25pКлючові слова:
особистість, ставлення, мотив, вивчення, акцептивний, реф’юзивний, індефінітивний тип ставлення до навчання.Анотація
Ставлення до навчання є визначальним особистісним фактором
успішності цього процесу. Проаналізовано три типи ставлення студентів
аграрних спеціальностей до вивчення іноземної мови. Акцептивне
ставлення (19,4% досліджуваних) має такі прояви, як висока успішність
з предмета, задоволеність його вивченням, самостійність та креативність
виконання завдань. Реф’юзивне ставлення (42,8%) має такі прояви, як
низька успішність з предмета, незадоволеність його вивченням,
залежність при виконанні завдань. Індефінітивне ставлення (37,8%)
відзначається нестійкістю та ситуативністю. Оптимальним для
успішності вивчення іноземної мови є акцептивне ставлення.
Посилання
Гринчишин О.М Науково-теоретичні основи побудови моделі
мотивації оволодіння іноземною мовою // Збірник наукових
праць ІП АПН України “Проблеми загальної та педагогічної
психології”. – T.V. – Ч.1. – 2003. – С. 56-60.
Костюк Г.С. Принцип развития в психологии // Методо-
логические и теоретические проблемы психологии / Г.С.Кос-
тюк. – М.: Наука, 1960. – С. 118-152.
Кузнєцова О.О. Психологічні особливості розвитку іноземного
мовлення студентів у немовних вузах: дис....канд. психол.
наук: 19.00.07/ О.О.Кузнєцова. – Острог.-К., 1998. – 160с.
Кузовлева Н.Е. Профессиональная ориентация как один из
факторов формирования мотивации в обучении иностранным
языкам / Н.Е.Кузовлева// Иностранные языки в школе. –
– № 4. – С.22-25.
Мясищев В.Н. Основные проблемы и современное состояние
психологии отношений человека /// Психологическая наука в
СССР: в 2-х т. / В.Н/Мясищев. – М.: Изд-во АПН, 1960. –
Т.2. – С.110-123.
Непомнящая Э.А. Некоторые вопросы мотивации учебной
деятельности в условиях профессионально-ориентированного
обучения (в вузе) / Э.А.Непомнящая// Вестник Харьковского
университета. Иностранные языки. – Харьков. – №170. –
Вып. 11. – 1978. – С. 123-126.
Онуфрієва Л.А. Психологічні умови самостійного оволодіння
засобами іншомовного спілкування на початковому етапі
навчання (на матеріалі досліджень студентів першого курсу
немовних факультетів): Дис....канд. психол. наук: 19.00.07 /
Інститут психології ім. Г.С. Костюка АПН України. – К.,
– 202 с.
Отстающие в учении школьники (проблемы психического
развития) / Под ред. З.И. Калмыковой, И.Ю. Кулагиной. –
М.: Педагогика, 1986. – 208 с.
Співак B.I. Психологічні особливості самоконтролю студентів
в процесі засвоєння іноземної мови (на матеріалі англійської
мови): Дис.. канд. психол. наук: 19.00.07/Національний
педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова. – К, 1997. – 201с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.