Особливості ставлення до вивчення іноземної мови та його формування у студентів аграрних спеціальностей
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%25pKeywords:
особистість, ставлення, мотив, вивчення, акцептивний, реф’юзивний, індефінітивний тип ставлення до навчання.Abstract
Ставлення до навчання є визначальним особистісним фактором
успішності цього процесу. Проаналізовано три типи ставлення студентів
аграрних спеціальностей до вивчення іноземної мови. Акцептивне
ставлення (19,4% досліджуваних) має такі прояви, як висока успішність
з предмета, задоволеність його вивченням, самостійність та креативність
виконання завдань. Реф’юзивне ставлення (42,8%) має такі прояви, як
низька успішність з предмета, незадоволеність його вивченням,
залежність при виконанні завдань. Індефінітивне ставлення (37,8%)
відзначається нестійкістю та ситуативністю. Оптимальним для
успішності вивчення іноземної мови є акцептивне ставлення.
References
Гринчишин О.М Науково-теоретичні основи побудови моделі
мотивації оволодіння іноземною мовою // Збірник наукових
праць ІП АПН України “Проблеми загальної та педагогічної
психології”. – T.V. – Ч.1. – 2003. – С. 56-60.
Костюк Г.С. Принцип развития в психологии // Методо-
логические и теоретические проблемы психологии / Г.С.Кос-
тюк. – М.: Наука, 1960. – С. 118-152.
Кузнєцова О.О. Психологічні особливості розвитку іноземного
мовлення студентів у немовних вузах: дис....канд. психол.
наук: 19.00.07/ О.О.Кузнєцова. – Острог.-К., 1998. – 160с.
Кузовлева Н.Е. Профессиональная ориентация как один из
факторов формирования мотивации в обучении иностранным
языкам / Н.Е.Кузовлева// Иностранные языки в школе. –
– № 4. – С.22-25.
Мясищев В.Н. Основные проблемы и современное состояние
психологии отношений человека /// Психологическая наука в
СССР: в 2-х т. / В.Н/Мясищев. – М.: Изд-во АПН, 1960. –
Т.2. – С.110-123.
Непомнящая Э.А. Некоторые вопросы мотивации учебной
деятельности в условиях профессионально-ориентированного
обучения (в вузе) / Э.А.Непомнящая// Вестник Харьковского
университета. Иностранные языки. – Харьков. – №170. –
Вып. 11. – 1978. – С. 123-126.
Онуфрієва Л.А. Психологічні умови самостійного оволодіння
засобами іншомовного спілкування на початковому етапі
навчання (на матеріалі досліджень студентів першого курсу
немовних факультетів): Дис....канд. психол. наук: 19.00.07 /
Інститут психології ім. Г.С. Костюка АПН України. – К.,
– 202 с.
Отстающие в учении школьники (проблемы психического
развития) / Под ред. З.И. Калмыковой, И.Ю. Кулагиной. –
М.: Педагогика, 1986. – 208 с.
Співак B.I. Психологічні особливості самоконтролю студентів
в процесі засвоєння іноземної мови (на матеріалі англійської
мови): Дис.. канд. психол. наук: 19.00.07/Національний
педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова. – К, 1997. – 201с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.