Особливості ставлення до вивчення іноземної мови та його формування у студентів аграрних спеціальностей

Authors

  • Т.В. Дуткевич
  • Т.А. Панчишина

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%25p

Keywords:

особистість, ставлення, мотив, вивчення, акцептивний, реф’юзивний, індефінітивний тип ставлення до навчання.

Abstract

Ставлення до навчання є визначальним особистісним фактором
успішності цього процесу. Проаналізовано три типи ставлення студентів
аграрних спеціальностей до вивчення іноземної мови. Акцептивне
ставлення (19,4% досліджуваних) має такі прояви, як висока успішність
з предмета, задоволеність його вивченням, самостійність та креативність
виконання завдань. Реф’юзивне ставлення (42,8%) має такі прояви, як
низька успішність з предмета, незадоволеність його вивченням,
залежність при виконанні завдань. Індефінітивне ставлення (37,8%)
відзначається нестійкістю та ситуативністю. Оптимальним для
успішності вивчення іноземної мови є акцептивне ставлення.

References

Гринчишин О.М Науково-теоретичні основи побудови моделі

мотивації оволодіння іноземною мовою // Збірник наукових

праць ІП АПН України “Проблеми загальної та педагогічної

психології”. – T.V. – Ч.1. – 2003. – С. 56-60.

Костюк Г.С. Принцип развития в психологии // Методо-

логические и теоретические проблемы психологии / Г.С.Кос-

тюк. – М.: Наука, 1960. – С. 118-152.

Кузнєцова О.О. Психологічні особливості розвитку іноземного

мовлення студентів у немовних вузах: дис....канд. психол.

наук: 19.00.07/ О.О.Кузнєцова. – Острог.-К., 1998. – 160с.

Кузовлева Н.Е. Профессиональная ориентация как один из

факторов формирования мотивации в обучении иностранным

языкам / Н.Е.Кузовлева// Иностранные языки в школе. –

– № 4. – С.22-25.

Мясищев В.Н. Основные проблемы и современное состояние

психологии отношений человека /// Психологическая наука в

СССР: в 2-х т. / В.Н/Мясищев. – М.: Изд-во АПН, 1960. –

Т.2. – С.110-123.

Непомнящая Э.А. Некоторые вопросы мотивации учебной

деятельности в условиях профессионально-ориентированного

обучения (в вузе) / Э.А.Непомнящая// Вестник Харьковского

университета. Иностранные языки. – Харьков. – №170. –

Вып. 11. – 1978. – С. 123-126.

Онуфрієва Л.А. Психологічні умови самостійного оволодіння

засобами іншомовного спілкування на початковому етапі

навчання (на матеріалі досліджень студентів першого курсу

немовних факультетів): Дис....канд. психол. наук: 19.00.07 /

Інститут психології ім. Г.С. Костюка АПН України. – К.,

– 202 с.

Отстающие в учении школьники (проблемы психического

развития) / Под ред. З.И. Калмыковой, И.Ю. Кулагиной. –

М.: Педагогика, 1986. – 208 с.

Співак B.I. Психологічні особливості самоконтролю студентів

в процесі засвоєння іноземної мови (на матеріалі англійської

мови): Дис.. канд. психол. наук: 19.00.07/Національний

педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова. – К, 1997. – 201с.

How to Cite

Дуткевич, Т., & Панчишина, Т. (2019). Особливості ставлення до вивчення іноземної мови та його формування у студентів аграрних спеціальностей. Collection of Research Papers "Problems of Modern Psychology", (12). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%p