Вплив стресового стану та емоційного вигорання на розвиток особистості викладача
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%25pКлючові слова:
стрес, робочий стрес, синдром вигорання, вчителі, професійна діяльність.Анотація
У статті розглядається проблема емоційного вигорання як стресу,
що впливає на розвиток особистості викладача. Детально представлений
аналіз особливостей синдрому “емоційного вигорання”, акцентується
увага на його виникненні у сучасного вчителя в процесі професійної
діяльності. У статті також представлений теоретико-методологічний аналіз
сучасної вітчизняної і зарубіжної літератури з проблеми емоційного
вигорання особистості в процесі трудової діяльності. Визначено рівень
емоційного вигорання у працівників освіти. Охарактеризовано складові
емоційного вигорання викладачів. Експериментально досліджено феномен
вигорання, розроблені методичні рекомендації щодо профілактичних заходів
з вчителями, які переживають емоційний дискомфорт на робочому місці.
Намічаються перспективи подальшої роботи.
Посилання
Акиндинова И.А. Эмоциональное выгорание в профессио-
нальной деятельности педагога: проявления и профилактика
(Педагогические вести). / И.А. Акиндилова, А.А. Баканова. –
СПб.: Изд-во РГПУ им. А.И. Герцена, 2003. – № 5. –
С. 34. – 41.
Бойко В.В. Энергия эмоций в общении: взгляд на себя и на
других / В.В. Бойко – М.: Информационно-издательский дом
“Филин”, 1996. – 470 с.
Бойко В.В. Синдром “эмоционального выгорания” в профес-
сиональном общении. / В.В. Бойко. – СПб.: Питер, 1999. –
с.
Водопьянова Н.Е., Старенко Е.С. Синдром выгорания:
диагностика и профилактика. – 2-е изд. / Н.Е.Водопьянова,
Е.С.Старенко. – СПб.: Питер, 2008. – 336 с.: ил. – (Серия
“Практическая психология”).
Орел В.Е. Феномен выгорания в зарубежной психологии.
Эмпирическое исследование/В.Е. Орел//Психологический
журнал. – М.: Наука, 2001. – Т. 20. – № 1. – С. 16–21.
Рогов Е.И. Учитель как объект психологического исследова-
ния / Е.И. Рогов. – М.: ВЛАДОС, 1998. – 494 с.
Синдром “професійного вигорання” та професійна кар’єра
працівників освітніх організацій: гендерні аспекти: навч. посіб.
для студ. вищ. навч. закл. та слухачів ін-тів післядиплом.
освіти / [за наук. ред. С.Д. Максименка, Л.М. Карамушки, Т.В.
Зайчикової]. – К.: Міленіум, 2004. – 264 с.
Форманюк Г.В. Синдром “эмоционального сгорания” как
показатель профессиональной дезадаптации учителя /
Г.В. Форманюк // Вопросы психологи. – 1994. – № 6. – С. 57 –
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.