Особливості та стрес–фактори професійного становлення учнів ПТНЗ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%25pКлючові слова:
стрес, дистрес, стрес-фактор, професійне навчання, професійне становлення, професійний вибір, академічна перевантаженість, навчальна успішністьАнотація
У статті аналізуються особливості професійного та особистісного
розвитку учнів в процесі здобуття ними освіти в ПТНЗ. Розглядаються
зовнішні та внутрішні чинники вибору молодою людиною як місця
навчання ПТНЗ, аналізуються психологічні та психосоціальні фактори
стресових станів, зокрема вплив навчального процесу як стрес-фактора
на особистість учня, простежуються взаємозв’язки між окремими
чинниками стресів.
Посилання
Беляева А.П. Дидактические принципы профессиональной
подготовки в профтехучилищах: метод. пособие / А.П. Бе-
ляева. – М.: Высш. шк., 1991. – 208 с.
Возрастная психология: Детство, отрочество, юность: хре-
стоматия: [учеб. пособие для студ. пед. вузов]/Сост. и науч.
ред. В.С. Мухина, А.А. Хвостов. – М.: Издательский центр
“Академия”, 2001. – 624 с.
Гончарук П.А. Психологія навчання / П.А Гончарук. –К.:
Вища школа, 1985. – 144 с.
Гринберг Дж. Управление стрессом. 7-е изд. / Дж. Гринберг. –
СПб. : Питер, 2002. – 496 с.
Гуревич Р.С. Теорія і практика навчання в професійно-
технічних навчальних закладах: [монографія] / Р.С. Гу-
ревич. – Вінниця: ДОВ “Вінниця”, 2008. – 410 с.
ЗеерЭ.Ф. Личностно-ориентированное профессиональное образо-
вание / Э.Ф. Зеер. – М.: Издательский центр АПО, 2002. – 43 с.
Кирпичев В.И. Школьный стресс / В.И. Кирпичев // Экология
и жизнь. – 2007. – №1. – С.27-31.
Кон И.С. Психология ранней юности: кн. для учителя /
И.С. Кон. – М.: Просвещение, 1989. – 255 с.
КондратюкО.П. Професійний розвиток особистості учня в системі
професійно-технічної освіти: науково-методичні рекомендації /
О.П.Кондратюк. – Київ: ТОВ “ІнфоДРУК”, 2003. – 32 с.
Шаповал Т. Розвиток індивідуальності та мотиви учіння в
старшому шкільному віці / ТШаповал// Психолог. – К.:
– №1. – С. 3-7.
Шевчук Л.І. Внутрішній контроль у закладах профтехосвіти
(загальнооосвітня підготовка): методичний посібник /
Л.І.Шевчук, Т.М. Сидоренко, Г.С Бас. – Хмельницький: ХНУ,
– 53 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.