Особливості збереження психічного здоров’я дітей в умовах екологічно забрудненого довкілля

Автор(и)

  • Н.М. Матейко

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%25p

Ключові слова:

психічне здоров’я, радіоекологічне забруднення, емоційна нестійкість, астенізованість, донозологічні відхилення, невротизація, психопатизація.

Анотація

У результаті медикопсихологічного обстеження дітей та підлітків
на радіаційно забрудненій території виявлено велику кількість осіб з
донозологічними нервовопсихічними порушеннями, які проявлялися,
емоційною нестійкістю, підвищеним рівнем невротизації. Серед
основних шляхів збереження психічного здоров’я в такій ситуації є
необхідність формування адекватного ставлення до власного життя,
адекватність оцінювання минулого, теперішнього та майбутнього, що
створює умови для успішної інтеграції в ситуації, що склалася.

Посилання

Александрова Л. А. Психологические ресурсы адаптации

личности к условиям повышенного риска природных ка

тастроф: автореф. дис.канд.психол наук / Л. А.Александрова.

М., 2004. – С. 11.

Андрос М.Є. Психічне здоров’я особистості: психологічне

консультування керівників шкіл / М.Є. Андрос// Освіта і

управління. – 1998. – Том 2. – Число 2. – С.64

Бачерников Н.Е., Петленко В.П., Щербина Е.А. Философские

вопросы психиатрии. – К., 1985. – С.3536.

Бондар О.К. Стан здоров’я і розумова працездатність дітей, які

проживають в районах радіаційного забруднення внаслідок

аварії на ЧАЕС: автореф… дис.канд.мед.наук: 14.01.10 /

Інститут педіатрії, акушерства та гінекології / О.К.Бондар. –

К., 1998. – 17с.

Вискобатова Т.П. Проблема генезиса, диагностики и психо

логическая коррекция задержки развития у детей (на примере

неблагоприятного влияния природных и антропологических

факторов): дис…дра психол. наук: 19.00.08 / Т.П.Виско

батова. – О., 1997. – 521 с.

Вишневская В.П. Об изменениях в психическом состоянии

детей, проживающих на территории, загрязненной радио

нуклидами.//Черноб. катастрофа и медикопсихологическая

реабилитация пострадавших. Сб. мат. конф. – Изд. Бела

руськомитет “Дети Чернобыля”. – Минск, – 1992. – С.47 – 48.

Всемирная декларация по здравоохранению ВООЗ. Копенгаген,

; Загальна декларація прав людини. – К., 1998. – С.38.

Гарнець О. М. Особливості емоційних проявів у дітей, що

постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС / О. М.Гарнець //Вісник

Тернопільського експериментального інституту педагогічної

освіти (Мат. наук.практ. конф. “Психологопедагогічні

проблеми адаптації населення, що постраждало від Чор

нобильської катастрофи”, Тернопіль, 12 травня, 1997. –

Т.1997. – С.1922.

Гелда А.П. Психические изменения у пострадавших от

стихийных бедствий и катастроф / А.П.Гелда//Здраво

охранение Беларуси. – 1997. – №7. – С.3133.

Оценка функционального состояния организма детей при

массовых обследованиях с целью установления влияния

окружащей среды на здоровье населения: метод. рекоменд. М.,

– 26 с.

Петраков Б.Д., Петракова Л.Б. Психическое здоровье народов

мира в ХХ веке / Б.Д.Петраков, Л.Б.Петракова //Медицина и

здравоохранение. Серия: социальная гигиена и организация

здравоохранения. – М., 1984. – 69 с.

Технологія моніторингу психічного здоров’я школярів /

О.А.Бесєдіна, Г.М.Даниленко, Н.М.Колотій та ін //Метод.

рекоменд. – Харків, 1998. – 22 с.

Фресс П., Пиаже Ж. Экспериментальная психология/Под ред.

А.Н.Леонтьева. – М.: Прогресс, 1975. – 283 с. – С. 241.

Blumberg I. Mental “health” and mental “illness” // Hosp Commun.

Psychiatry. – 1997. – Vol. 130, № 3. – P.229239.

##submission.downloads##

Як цитувати

Матейко, Н. (2019). Особливості збереження психічного здоров’я дітей в умовах екологічно забрудненого довкілля. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (12). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%p