Особливості збереження психічного здоров’я дітей в умовах екологічно забрудненого довкілля
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%25pКлючові слова:
психічне здоров’я, радіоекологічне забруднення, емоційна нестійкість, астенізованість, донозологічні відхилення, невротизація, психопатизація.Анотація
У результаті медикопсихологічного обстеження дітей та підлітків
на радіаційно забрудненій території виявлено велику кількість осіб з
донозологічними нервовопсихічними порушеннями, які проявлялися,
емоційною нестійкістю, підвищеним рівнем невротизації. Серед
основних шляхів збереження психічного здоров’я в такій ситуації є
необхідність формування адекватного ставлення до власного життя,
адекватність оцінювання минулого, теперішнього та майбутнього, що
створює умови для успішної інтеграції в ситуації, що склалася.
Посилання
Александрова Л. А. Психологические ресурсы адаптации
личности к условиям повышенного риска природных ка
тастроф: автореф. дис.канд.психол наук / Л. А.Александрова.
М., 2004. – С. 11.
Андрос М.Є. Психічне здоров’я особистості: психологічне
консультування керівників шкіл / М.Є. Андрос// Освіта і
управління. – 1998. – Том 2. – Число 2. – С.64
Бачерников Н.Е., Петленко В.П., Щербина Е.А. Философские
вопросы психиатрии. – К., 1985. – С.3536.
Бондар О.К. Стан здоров’я і розумова працездатність дітей, які
проживають в районах радіаційного забруднення внаслідок
аварії на ЧАЕС: автореф… дис.канд.мед.наук: 14.01.10 /
Інститут педіатрії, акушерства та гінекології / О.К.Бондар. –
К., 1998. – 17с.
Вискобатова Т.П. Проблема генезиса, диагностики и психо
логическая коррекция задержки развития у детей (на примере
неблагоприятного влияния природных и антропологических
факторов): дис…дра психол. наук: 19.00.08 / Т.П.Виско
батова. – О., 1997. – 521 с.
Вишневская В.П. Об изменениях в психическом состоянии
детей, проживающих на территории, загрязненной радио
нуклидами.//Черноб. катастрофа и медикопсихологическая
реабилитация пострадавших. Сб. мат. конф. – Изд. Бела
руськомитет “Дети Чернобыля”. – Минск, – 1992. – С.47 – 48.
Всемирная декларация по здравоохранению ВООЗ. Копенгаген,
; Загальна декларація прав людини. – К., 1998. – С.38.
Гарнець О. М. Особливості емоційних проявів у дітей, що
постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС / О. М.Гарнець //Вісник
Тернопільського експериментального інституту педагогічної
освіти (Мат. наук.практ. конф. “Психологопедагогічні
проблеми адаптації населення, що постраждало від Чор
нобильської катастрофи”, Тернопіль, 12 травня, 1997. –
Т.1997. – С.1922.
Гелда А.П. Психические изменения у пострадавших от
стихийных бедствий и катастроф / А.П.Гелда//Здраво
охранение Беларуси. – 1997. – №7. – С.3133.
Оценка функционального состояния организма детей при
массовых обследованиях с целью установления влияния
окружащей среды на здоровье населения: метод. рекоменд. М.,
– 26 с.
Петраков Б.Д., Петракова Л.Б. Психическое здоровье народов
мира в ХХ веке / Б.Д.Петраков, Л.Б.Петракова //Медицина и
здравоохранение. Серия: социальная гигиена и организация
здравоохранения. – М., 1984. – 69 с.
Технологія моніторингу психічного здоров’я школярів /
О.А.Бесєдіна, Г.М.Даниленко, Н.М.Колотій та ін //Метод.
рекоменд. – Харків, 1998. – 22 с.
Фресс П., Пиаже Ж. Экспериментальная психология/Под ред.
А.Н.Леонтьева. – М.: Прогресс, 1975. – 283 с. – С. 241.
Blumberg I. Mental “health” and mental “illness” // Hosp Commun.
Psychiatry. – 1997. – Vol. 130, № 3. – P.229239.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.