Особливості збереження психічного здоров’я дітей в умовах екологічно забрудненого довкілля
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%25pKeywords:
психічне здоров’я, радіоекологічне забруднення, емоційна нестійкість, астенізованість, донозологічні відхилення, невротизація, психопатизація.Abstract
У результаті медикопсихологічного обстеження дітей та підлітків
на радіаційно забрудненій території виявлено велику кількість осіб з
донозологічними нервовопсихічними порушеннями, які проявлялися,
емоційною нестійкістю, підвищеним рівнем невротизації. Серед
основних шляхів збереження психічного здоров’я в такій ситуації є
необхідність формування адекватного ставлення до власного життя,
адекватність оцінювання минулого, теперішнього та майбутнього, що
створює умови для успішної інтеграції в ситуації, що склалася.
References
Александрова Л. А. Психологические ресурсы адаптации
личности к условиям повышенного риска природных ка
тастроф: автореф. дис.канд.психол наук / Л. А.Александрова.
М., 2004. – С. 11.
Андрос М.Є. Психічне здоров’я особистості: психологічне
консультування керівників шкіл / М.Є. Андрос// Освіта і
управління. – 1998. – Том 2. – Число 2. – С.64
Бачерников Н.Е., Петленко В.П., Щербина Е.А. Философские
вопросы психиатрии. – К., 1985. – С.3536.
Бондар О.К. Стан здоров’я і розумова працездатність дітей, які
проживають в районах радіаційного забруднення внаслідок
аварії на ЧАЕС: автореф… дис.канд.мед.наук: 14.01.10 /
Інститут педіатрії, акушерства та гінекології / О.К.Бондар. –
К., 1998. – 17с.
Вискобатова Т.П. Проблема генезиса, диагностики и психо
логическая коррекция задержки развития у детей (на примере
неблагоприятного влияния природных и антропологических
факторов): дис…дра психол. наук: 19.00.08 / Т.П.Виско
батова. – О., 1997. – 521 с.
Вишневская В.П. Об изменениях в психическом состоянии
детей, проживающих на территории, загрязненной радио
нуклидами.//Черноб. катастрофа и медикопсихологическая
реабилитация пострадавших. Сб. мат. конф. – Изд. Бела
руськомитет “Дети Чернобыля”. – Минск, – 1992. – С.47 – 48.
Всемирная декларация по здравоохранению ВООЗ. Копенгаген,
; Загальна декларація прав людини. – К., 1998. – С.38.
Гарнець О. М. Особливості емоційних проявів у дітей, що
постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС / О. М.Гарнець //Вісник
Тернопільського експериментального інституту педагогічної
освіти (Мат. наук.практ. конф. “Психологопедагогічні
проблеми адаптації населення, що постраждало від Чор
нобильської катастрофи”, Тернопіль, 12 травня, 1997. –
Т.1997. – С.1922.
Гелда А.П. Психические изменения у пострадавших от
стихийных бедствий и катастроф / А.П.Гелда//Здраво
охранение Беларуси. – 1997. – №7. – С.3133.
Оценка функционального состояния организма детей при
массовых обследованиях с целью установления влияния
окружащей среды на здоровье населения: метод. рекоменд. М.,
– 26 с.
Петраков Б.Д., Петракова Л.Б. Психическое здоровье народов
мира в ХХ веке / Б.Д.Петраков, Л.Б.Петракова //Медицина и
здравоохранение. Серия: социальная гигиена и организация
здравоохранения. – М., 1984. – 69 с.
Технологія моніторингу психічного здоров’я школярів /
О.А.Бесєдіна, Г.М.Даниленко, Н.М.Колотій та ін //Метод.
рекоменд. – Харків, 1998. – 22 с.
Фресс П., Пиаже Ж. Экспериментальная психология/Под ред.
А.Н.Леонтьева. – М.: Прогресс, 1975. – 283 с. – С. 241.
Blumberg I. Mental “health” and mental “illness” // Hosp Commun.
Psychiatry. – 1997. – Vol. 130, № 3. – P.229239.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.