Ціннісно–смислове ставлення до професії у координатах розвитку професійно– педагогічної позиції особистості вчителя

Автор(и)

  • О.І. Мешко

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%25p

Ключові слова:

особистість учителя, ціннісно-смислове ставлення вчителя до педагогічної професії, смисложиттєві орієнтації особистості вчителя, професійно-педагогічна позиція особистості.

Анотація

У статті розглянуто особливості ціннісно-смислового ставлення
вчителя до педагогічної професії та її місце в системі його смисло-
життєвих орієнтацій. Показано, що перетворення ціннісно-смислового
ставлення вчителя до своєї професії у компонент ієрархії сенсу життя
стає важливим фактором і складником його професійно-педагогічної
позиції, наповнюючи її особливим змістом і спрямуванням. Доведено,
що якість формування особистості вчителя та її успішна самореалізація
у педагогічній професії обумовлюються актуалізацією і розвитком
професійно-смислового потенціалу фахівця на всіх етапах його
становлення.

Посилання

Асмолов А.Г. Личность как предмет психологического

исследования / А.Г. Асмолов. – М.: Наука, 1984. – 182 с.

Бех І.Д. Виховання особистості: у 2 кн. – Кн. 2. Особистісно

орієнтований підхід: теоретико-практичні засади / І.Д. Бех. –

К.: Либідь, 2003. – 344 с.

Братусь Б.С. Аномалии личности / Б.С. Братусь. – М.: Наука,

– 301 с.

Завалишина Д.Н. Динамика ценностно-смыслового отноше-

ния субъекта к профессиональной деятельности / Д.Н. За-

валишина // Психологические, философские и религиозные

аспекты смысла жизни. – М., 2001. – С. 193-203.

Максимова Т.В. Смысл жизни и индивидуальный стиль

педагогической деятельности / Т.В. Максимова // Мир

психологии. – 2001. – №2. – С. 114-117.

Маркова А.К. Психология профессионализма / А.К. Мар-

кова. – М., 1996. – 308 с.

Мартынова Е.В. Роль смысложизненных ориентаций в системе

профессиональной подготовки студентов педвузов / Е.В.Мар-

тынова // Мир психологии. – 2001. – №2. – С. 109-113.

Сластенин В. А. Педагогика: учебное пособие / В.А. Сла-

стенин, И.Ф. Исаев, А.И. Мищенко. – М.: Школа-Пресс,

– 512 с.

Теплов Б.М. Заметки психолога при чтении художественной

литературы / Б.М. Теплов // Избр. труды: в 2 т. – М., 1985.

Т. 1. – С. 309.

Чудновский В.Э. О некоторых прикладных аспектах проблемы

смысла жизни / В.Э. Чудновский // Мир психологии. – 2001. –

№2. – С. 181-188.

Чудновский В.Э. Смысл жизни: проблема относительной

эмансипированности от “внешнего” и “внутреннего” / В.Э.Чуд-

новский // Психологический журнал. – 1995. – Т. 16. – С. 15-

##submission.downloads##

Як цитувати

Мешко, О. (2019). Ціннісно–смислове ставлення до професії у координатах розвитку професійно– педагогічної позиції особистості вчителя. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (12). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%p