Ціннісно–смислове ставлення до професії у координатах розвитку професійно– педагогічної позиції особистості вчителя
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%25pКлючові слова:
особистість учителя, ціннісно-смислове ставлення вчителя до педагогічної професії, смисложиттєві орієнтації особистості вчителя, професійно-педагогічна позиція особистості.Анотація
У статті розглянуто особливості ціннісно-смислового ставлення
вчителя до педагогічної професії та її місце в системі його смисло-
життєвих орієнтацій. Показано, що перетворення ціннісно-смислового
ставлення вчителя до своєї професії у компонент ієрархії сенсу життя
стає важливим фактором і складником його професійно-педагогічної
позиції, наповнюючи її особливим змістом і спрямуванням. Доведено,
що якість формування особистості вчителя та її успішна самореалізація
у педагогічній професії обумовлюються актуалізацією і розвитком
професійно-смислового потенціалу фахівця на всіх етапах його
становлення.
Посилання
Асмолов А.Г. Личность как предмет психологического
исследования / А.Г. Асмолов. – М.: Наука, 1984. – 182 с.
Бех І.Д. Виховання особистості: у 2 кн. – Кн. 2. Особистісно
орієнтований підхід: теоретико-практичні засади / І.Д. Бех. –
К.: Либідь, 2003. – 344 с.
Братусь Б.С. Аномалии личности / Б.С. Братусь. – М.: Наука,
– 301 с.
Завалишина Д.Н. Динамика ценностно-смыслового отноше-
ния субъекта к профессиональной деятельности / Д.Н. За-
валишина // Психологические, философские и религиозные
аспекты смысла жизни. – М., 2001. – С. 193-203.
Максимова Т.В. Смысл жизни и индивидуальный стиль
педагогической деятельности / Т.В. Максимова // Мир
психологии. – 2001. – №2. – С. 114-117.
Маркова А.К. Психология профессионализма / А.К. Мар-
кова. – М., 1996. – 308 с.
Мартынова Е.В. Роль смысложизненных ориентаций в системе
профессиональной подготовки студентов педвузов / Е.В.Мар-
тынова // Мир психологии. – 2001. – №2. – С. 109-113.
Сластенин В. А. Педагогика: учебное пособие / В.А. Сла-
стенин, И.Ф. Исаев, А.И. Мищенко. – М.: Школа-Пресс,
– 512 с.
Теплов Б.М. Заметки психолога при чтении художественной
литературы / Б.М. Теплов // Избр. труды: в 2 т. – М., 1985.
Т. 1. – С. 309.
Чудновский В.Э. О некоторых прикладных аспектах проблемы
смысла жизни / В.Э. Чудновский // Мир психологии. – 2001. –
№2. – С. 181-188.
Чудновский В.Э. Смысл жизни: проблема относительной
эмансипированности от “внешнего” и “внутреннего” / В.Э.Чуд-
новский // Психологический журнал. – 1995. – Т. 16. – С. 15-
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.