Компетентність як предмет наукового аналізу
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%25pКлючові слова:
компетентність, аналіз, психологічний підхід, інтерпретація, майстерність, поняття, знання, вміння, навички, розвиток, інтелект, особистість, спілкування.Анотація
Стаття розглядає поняття “Компетентність” як предмет наукового
аналізу різних психологічних шкіл та напрямків. Особливо порівнюючи
дві основних психологічних школи американську та російську; іхні
підходи, погляди та розбір самого поняття на деталі, дані школи
розділяють компетентність на різновиди – з видом діяльності і взаємодії
та об’єднують у дві великі групи. Особливо виділяється таке поняття, як
“соціальна компетентність” та її значення у житті кожної людини взагалі.
Також у статті розглянуті погляди певних вчених на те, що найбільше
впливає на формування компетентності і які результати компетентності
виходять у професійному житті.
Посилання
Ананьев Б.Г. Человек как предмет познания / Б.Г.Ананьев. –
М.: Наука, 2000.
Андреева Г.М. Психология социального познания: Учебное
пособие для студентов высших учебных заведений / Г.М.Анд-
реева. – М.: Аспект-Пресс, 2000.
Аронсон Э. Общественное животное. Введение в социальную
психологию / Э.Аронсон. – М., 1998.
Большой толковый словарь русского языка. – М., 2000.
Брушлинский А.В. Проблемы психологии субъекта /
А.В.Брушлинский. – М., 1994.
Выготский Л.С. Собр. соч. – Т. 1 / Л. С.Выготский. – М., 1982.
Зимняя И.А. Ключевые компетенции – новая парадигма
результата образования // Высшее образование сегодня. –
– №5. – С. 34-44.
Комиссарова Н.В. Формирование профессионально-комму-
никативной компетентности будущих переводчиков: автореф.
дис. ... канд. пед. наук. – Екатеринбург, 2003. – 22 с.
Петровская Л.A. Компетентность в общении. Социально-
психологический тренинг / Л.A.Петровская. – М.,1989.
Петровская Л.A. Теоретические и методические проблемы
социально- психологического тренинга / Л.A.Петровская. –
М., 1982.
Равен Дж. Педагогическое тестирование / Дж.Равен. – М.:
Когито-центр, 1999.
Рубинштейн С.Л. Человек и мир / С.Л.Рубинштейн. – М.:
Наука, 1997.
Руденский Е.В. Социальная психология: Курс лекций /
Е.В.Руденский. – М.: ИНФА-М; Новосибирск: ИГАЭиУ, 1997.
Сатир В. Как строить себя и свою семью; Пер. с англ. /
В. Сатир. – М.: Педагогика-пресс, 1992.
Уиддет С. Руководство по компетенциям / С.Уиддет, С.Хал-
лифорд. – М.: Hippo, 2003.
Щербакова Т.Н. Психологическая компетентность учителя:
содержание, механизмы и условия развития. – Ростов н/Д: Изд-
во Рост, ун-та, 2005. – 320 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.