Компетентність як предмет наукового аналізу

Автор(и)

  • С.О. Ренке

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%25p

Ключові слова:

компетентність, аналіз, психологічний підхід, інтерпретація, майстерність, поняття, знання, вміння, навички, розвиток, інтелект, особистість, спілкування.

Анотація

Стаття розглядає поняття “Компетентність” як предмет наукового
аналізу різних психологічних шкіл та напрямків. Особливо порівнюючи
дві основних психологічних школи американську та російську; іхні
підходи, погляди та розбір самого поняття на деталі, дані школи
розділяють компетентність на різновиди – з видом діяльності і взаємодії
та об’єднують у дві великі групи. Особливо виділяється таке поняття, як
“соціальна компетентність” та її значення у житті кожної людини взагалі.
Також у статті розглянуті погляди певних вчених на те, що найбільше
впливає на формування компетентності і які результати компетентності
виходять у професійному житті.

Посилання

Ананьев Б.Г. Человек как предмет познания / Б.Г.Ананьев. –

М.: Наука, 2000.

Андреева Г.М. Психология социального познания: Учебное

пособие для студентов высших учебных заведений / Г.М.Анд-

реева. – М.: Аспект-Пресс, 2000.

Аронсон Э. Общественное животное. Введение в социальную

психологию / Э.Аронсон. – М., 1998.

Большой толковый словарь русского языка. – М., 2000.

Брушлинский А.В. Проблемы психологии субъекта /

А.В.Брушлинский. – М., 1994.

Выготский Л.С. Собр. соч. – Т. 1 / Л. С.Выготский. – М., 1982.

Зимняя И.А. Ключевые компетенции – новая парадигма

результата образования // Высшее образование сегодня. –

– №5. – С. 34-44.

Комиссарова Н.В. Формирование профессионально-комму-

никативной компетентности будущих переводчиков: автореф.

дис. ... канд. пед. наук. – Екатеринбург, 2003. – 22 с.

Петровская Л.A. Компетентность в общении. Социально-

психологический тренинг / Л.A.Петровская. – М.,1989.

Петровская Л.A. Теоретические и методические проблемы

социально- психологического тренинга / Л.A.Петровская. –

М., 1982.

Равен Дж. Педагогическое тестирование / Дж.Равен. – М.:

Когито-центр, 1999.

Рубинштейн С.Л. Человек и мир / С.Л.Рубинштейн. – М.:

Наука, 1997.

Руденский Е.В. Социальная психология: Курс лекций /

Е.В.Руденский. – М.: ИНФА-М; Новосибирск: ИГАЭиУ, 1997.

Сатир В. Как строить себя и свою семью; Пер. с англ. /

В. Сатир. – М.: Педагогика-пресс, 1992.

Уиддет С. Руководство по компетенциям / С.Уиддет, С.Хал-

лифорд. – М.: Hippo, 2003.

Щербакова Т.Н. Психологическая компетентность учителя:

содержание, механизмы и условия развития. – Ростов н/Д: Изд-

во Рост, ун-та, 2005. – 320 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Ренке, С. (2019). Компетентність як предмет наукового аналізу. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (12). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%p