Психологічні відмінності молодшого школяра та молодшого підлітка на певному етапі соціалізації
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%25pКлючові слова:
психологічні відмінності, молодший школяр, підліток, соціалізація.Анотація
У статті представлено аналіз психологічних відмінностей молодшого
школяра та молодшого підлітка на етапі соціалізації. Встановлено, що
молодший підлітковий період (молодші школяри 10-12 років) є найбільш
благоприємним та сензитивним щодо формування позитивного,
особистісно-орієнтованого процесу соціалізації.
Посилання
Алексеев В.А. Развитие самосознания на рубеже подросткового
и юношеского возраста: автореф. дис. . на соискание науч.
степени канд. психол. наук : спец. 19.00.07 “Педагогическая
и возрастная психология” / В.А. Алексеев – М., 1985. – 19 с.
Ван Джун. Психологічні особливості самосприйняття в період
мікрозмін в соціалізації молодшого підлітка /Ван Джун //
Наука і освіта. – 2008. – № 8-9. – С. 42-48.
Ван Джун. Самосприйняття та індивідуальна соціальна
ситуація розвитку молодшого підлітка /Ван Джун // Науковий
вісник ПДПУ ім. К.Д. Ушинського. – 2008. – № 12. – С. 284-
Выготский Л.С. Собрание сочинений. / Л.С. Выготский [под.
ред. А.М.Матюшкина ]. – Т. 6. – М.: Педагогика, 1982.
Давыдов В.В. Младший школьник как субъект учебной
деятельности / В.В.Давыдов, В.И.Слободчиков, Г.А. Цукер-
ман //Вопросы психологи. – 1991. – №1. – С.14-19.
Ломова Н.Г. Социальный психотравматизм подростков :
автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук :
спец. 19.00.07 “Педагогічна та вікова психологія” / Н.Г. Ло-
мова – М., 1994. – 17 с.
Максименко С.Д. Розвиток психіки в онтогенезі: [в 2 т.] /
С.Д.Максименко. – К.: Форум, 2002.
Поливанова К.Н. Психологическое содержание подросткового
возраста / К.Н. Поливанова // Вопросы психологии. – 1996. –
№1. – С.20-30.
Реан А.А. Психология познания педагогом личности учащих-
ся / А.А. Реан. – М.: Высшая школа, 1999.
Сайко В.Д. Учет особенностей ценностных ориентаций
младшего подростка как средство интенсификации воспи-
тательной работы / В.Д. Сайко // Психология – практика
обучения и воспитания. – Ч.1. – М., 1990. – С.84-92.
Серебрякова К.А. Условия формирования образа “Я” и
представлений о сверстнике у подростков : автореф. дис. на
здобуття наук. ступеня канд. психол. наук : спец. 19.00.07
“Педагогическая и возрастная психология” / К.А. Серебряко-
ва. – М., 2004. – 24 с.
Татенко В.А. Проблема розвитку суб’єктивних механізмів
психічної активності в онтогенезі / В.А. Татенко : зб. текстів
виступів на Міжнародних наукових Костюківських читаннях.
Т. 1. – К., 1992. – С.76-77.
Фельдштейн Д.И. Психология развития человека как лич-
ности. Избр. труды. [В 2 Т. ] / Д.И. Фельдштейн. Т.1. – М.,
– 568 с.
Якобсон С.Г. Психологические проблемы этического развития
детей / С.Г. Якобсон. – М.: Педагогика, 1984. – 143 с. –
(Першотвір).
Elkind D. Recent research on cognitive development in adolescence
//Dragastin S., Elder G. Adolescence in the life cicle: Psychological
change and social context. N. Y. Halsted Press. 1975. P. 49-
Jaromowic M Self -We-Others schemata and social identifications
//Worchel S., Morales J. F., Paez D.Socials identity: International
perspective. N. Y. 1998. P. 44-52.
Lipsitz J. S. Growing up forgotten: A review of re search and programs
concerning early adolescence. Toronto. 1977.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.