Використання тренінгу в процесі комунікативної підготовки вчителя
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-11.%25pКлючові слова:
тренінг, дезадаптація, каузальна атрибуція.Анотація
У статті запропоновано програму і описано результати тренінгу,
спрямованого на подолання (попередження) неусвідомленого використання
вчителями і шкільними психологами негативної каузальної атрибуції під
час спілкування з дітьми, на формування вмінь і навичок довільного
використання гуманістичноорієнтованого спілкування з дитиною вже з
перших днів її систематичного шкільного навчання.
Посилання
Асмолов А.Г. Практическая психология как фактор кон
струирования образовательного пространства личности /
А.Г.Асмолов // Психология с человеческим лицом: гума
нистическая перспектива в постсоветской психологии. – М.:
Смысл, 1997. – С. 239–248.
Бондаренко О.Ф. Мовні засоби впливу в комунікативній
діяльності вчителя / О.Ф.Бондаренко // Мовознавство. – 1978. –
№3. – С. 37– 42.
Бондаренко А.Ф. Важный аспект реализации оптимальных
методов обучения / А.Ф.Бондаренко // Советская педагогика. –
– №1. – С. 68 – 79.
Бондаренко А.Ф. Формирование педагогических речевых умений
(Из опыта коммуникативной подготовки учителя младших
классов) / А.Ф. Бондаренко // Советская педагогика.– 1982. –
№3. – С. 120–126.
Дзюбко Л.В. Социальные предпосылки школьной дезадаптации
младших школьников в современных условиях / Л.В.Дзюбко //
Психологія на перетині тисячоліть. Зб. наук. праць учасників
П’ятих Костюківських читань: В 3 т.– К.: Гнозис, 1998. – Т.1. –
С. 387–394.
Дзюбко Л.В. Феномен ранней школьной дезадаптации глазами
учителя и родителя / Л.В.Дзюбко // Матеріали 3 Харківських
Міжнар. психол. читань “Особистість і трансформаційні процеси
в суспільстві. Психологопедагогічні проблеми сучасної
освіти”. – Вип.3. –Харків: Харків. держ. унт. – 1999. – С. 37–
Дзюбко Л.В. Рання шкільна дезадаптація: обгрунтування
гіпотези (експериментальне дослідження) / Л.В.Дзюбко //
Педагогіка і психологія. – 1999. –№1(22). – С. 111–122.
Зайцева Т.В. Теория психологического тренинга. Психоло
гический тренинг как инструмент действия / Т.В.Зайцева. –
СПб.: Речь, М.: Смысл, 2002. – 80 с.
Каган В.Е. Психогенные формы школьной дезадаптации /
В.Е.Каган // Вопросы психологии. – 1984. – № 4. – С. 89–95.
Кайрис Е.Д. Эмпатия как фактор педагогической проф
пригодности / Е.Д.Кайрис // Практична психологія і соціальна
робота. – 2001. – №8. – С.42 – 45.
Калмикова Л.О. Формування мовленнєвих умінь і навичок у
дітей: психолінгвістичний та лінгвометодичний аспекти/
Л.О. Калмикова // Навч. посіб. для студ. ВНЗ. – К.: НМЦВО,
– 300 с.
Келли Г. Процесс каузальной атрибуции / Г.Келли // Совре
менная зарубежная социальная психология. – М.: Издво МГУ,
– С. 127137.
Психологія мовлення і психолінгвістика: навчальний посібник
для студентів вищих навчальних закладів / Л.О.Калмикова,
Г.В.Калмиков, І.М.Лапшина, Н.В.Харченко; За pаг. ред.
Л.О.Калмиковіої. – К.: Переяслав – Хмельницький педаго
гічний інститут: вво “Фенікс” – 2008. – 235 с.
Технологии социальнопсихологических тренингов. – М.:
Редакционноиздательский центр Консорциума “Социальное
здоровье России”, 2001, – 208с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.